Wennen en alleen slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Lily123

Wennen en alleen slapen

Bericht door Lily123 »

Sinds een week hebben we een lief Brits langhaartje van nu 14 weken oud. Tot nu toe is ze steeds in de ruimte waar wij ook zijn. Als ze alleen is en ons niet ziet gaat ze miauwen. Dan roepen we haar en laten we ons zien en dan komt ze weer mee. Ze slaapt snachts bij ons op bed nu. Eigenlijk willen we wel dat ze straks went aan het slapen alleen in de bijkeuken. Overdag is er hier bijna altijd iemand thuis dus ze bijna nooit alleen verder. Wanneer moeten we overgaan naar alleen slapen snachts? Nu voelt het zielig om dat te doen maar ik wil ook niet wekenlang het slapen bij ons toe laten en dat dan blijkt dat we dit niet meer kunnen veranderen. Wie heeft er tips?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7657
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door Rik »

Zo snel mogelijk een tweede kitten erbij nemen.

Waarom kittens altijd samen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door pinguin »

Het is nog een kind en waarom niet een eigen mandje geven op de slaapkamer?

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door KiwiNL »

Het lijkt me niet zo gek dat ze begint te miauwen als ze in haar eentje wordt achtergelaten. De afgelopen maanden was ze constant samen met haar moeder en broertjes en zusjes, 24 uur per dag, en nu moet ze opeens acht lange uren alleen zien door te brengen, weggestopt in de bijkeuken. Ik vind dat nogal wat voor zo'n klein humpie.
Wij hebben daarom bewust voor twee kittens gekozen, zodat ze altijd elkaars gezelschap hebben. En dan nog vinden ze het gezellig om lekker bij ons te liggen! :verliefd:
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door Lieselotje »

Ach gossie, ja die is alleen en ze zoekt natuurlijk haar broertjes, zusjes en mamma.
Zelf heb ik ook 2 kittens genomen en ik moet zeggen ze hebben enorm veel aan elkaar.
Ze slapen samen bij mij op bed, ik vindt het zelfs raar als ze er niet zijn, van mij mogen ze overal komen.
Ik vindt dat je het beste voor het diertje moet doen en dan is hoewel je wel grenzen hebt, toch vooral kijken wat zo'n kleintje nodig heeft.
Lily123

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door Lily123 »

Een tweede poesje willen we wel maar daar moet nog even voor gespaard worden helaas. Een eigen mandje heeft ze op de slaapkamer maar daar gaat ze niet in. We zijn een gezin met twee kleine kindjes, waaronder een baby, en die slapen bij ons in ons familiebed. Ik durf het niet aan om de poes hierbij te laten en tevens is dit voor mij te veel. Ik ben al een enorme aanpasser en ik lig soms al op een mini strookje te slapen ivm de kids en als de poes dan ook nog op mn kussen gaat liggen kan en durf ik helemaal niet te bewegen dus ik wil daar gewoon niet aan beginnen. Tot nu toe slaapt ze bij mijn man op een aparte kamer (man slaapt daar tijdelijk ivm beenblessure/operatie) maar ik wil dus wel graag een andere oplossing voor als mijn man straks weer bij ons slaapt...
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door Lieselotje »

ja dan is het wel een drukte van jewelste zo in bed.
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door KiwiNL »

Ik zou dan eerder je kinderen zo snel mogelijk laten wennen aan het slapen in hun eigen kamer (of de bijkeuken). Ik neem tenminste aan dat je die niet nog vijftien jaar bij je in bed wilt laten slapen.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
Lily123

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door Lily123 »

KiwiNL schreef: 28 apr 2018 20:32 Ik zou dan eerder je kinderen zo snel mogelijk laten wennen aan het slapen in hun eigen kamer (of de bijkeuken). Ik neem tenminste aan dat je die niet nog vijftien jaar bij je in bed wilt laten slapen.
Sorry maar mijn kinderen staan bij mij toch echt op 1. En die zoeken hun eigen plekje op wanneer ze daar de behoefte voor voelen. Zou nogal een omgekeerde wereld zijn om je eigen kinderen op afstand te leggen om vervolgens een dier bij je te kunnen leggen. Overigens vraag ik geen opvoed advies voor mijn kinderen. Beetje jammer zo'n botte reactie.
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door pinguin »

Ik vind het geen botte reactie een kitten is ook een kind in zin in gedrag en die wil je wel opsluiten s'nachts?
Neem er een leuk kitten bij uit het asiel en ded kans is groot dat ze samen een ander slaap plekje zoeken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door castratenkoor »

Lily123 schreef: 28 apr 2018 20:18 Een tweede poesje willen we wel maar daar moet nog even voor gespaard worden helaas.
Het kitten heeft er niks aan als er over 1 of 2 jaar een kitten bijkomt. Dan is ze inmiddels solo-kat en moet je maar afwachten of ze nog een "indringer" erbij wenst.

Juist in de kittentijd is het zo belangrijk dat kittens samen opgroeien. In plaats van sparen voor een raskat zou ik je daarom adviseren een (goedkoper) HTK - vriendje voor haar te nemen. Je zult zien dat ze samen heel veel plezier gaan beleven.

Haar alleen de hele nacht in de bijkeuken zetten lijkt mij persoonlijk tamelijk kat-onvriendelijk. Als je haar niet in de slaapkamer wilt, kun je de slaapkamerdeur toch dicht doen en haar de rest van het huis aanbieden? Ik mag toch aannemen dat je voor ze kwam je huis kitten-proof hebt gemaakt?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
KiwiNL
Poema
Poema
Berichten: 235
Lid geworden op: 04 dec 2017 11:38

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door KiwiNL »

Lily123 schreef: 28 apr 2018 21:11 Overigens vraag ik geen opvoed advies voor mijn kinderen. Beetje jammer zo'n botte reactie.

Volgens mij geef ik ook geen opvoedadvies hoor. Al laat je je kinderen tot hun 20e bij je in bed slapen, dat mag je helemaal zelf weten. Ik vind er van alles van, maar hé, het zijn jouw kinderen en het is jouw (seks)leven.

Wat ik jammer vind is dat je een kitten, een baby nog, 's nachts in haar eentje in een bijkeuken opsluit, in plaats van haar een maatje te gunnen. Het arme dier is haar hele leven niets anders gewend dan haar moeder en broertjes en zusjes om haar heen en is daar nu van gescheiden. En tot overmaat van ramp moet ze de nacht ook nog eens in eenzame opsluiting doorbrengen. Dat vind ik zielig voor zo'n ukkie.
Bowie & Floyd (oktober 2017)
kittentjes

Re: Wennen en alleen slapen

Bericht door kittentjes »

Eens met de anderen, je vraagt geen opvoed advies maar een baby in je bed laten slapen is ook gevaarlijk....
Ik zou daar zeker een kat niet bij laten dus daar heb je gelijk in, een baby in zn eigen ledikantje is het meest veilig of je dat naast je bed zet of in zijn eigen kamer is aan jou maar die deur kan dan dicht voor de kat.

Twee kittens is het beste dan voel jij je ook niet schuldig. Hier sliepen ze ook niet bij ons maar dat hoefde dus ook niet, ze gingen samen slapen en mauwden nooit s nachts.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie