Poes met trauma

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Crazycatlady1988
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 11:25

Poes met trauma

Bericht door Crazycatlady1988 »

Beste mensen,
Dit bericht plaats ik omdat ik me even geen raad weet. Alle tips zijn welkom.
Mijn poes Sky was sinds vorige week niet thuis gekomen, wel zag ik haar in de buurt van mijn huis lopen. Ze liep mank en durfde niet meer dan op 3 meter afstand bij me in de buurt te komen. Ik ging er al vanuit dat er iets naars gebeurd was, misschien had ze een aanrijding gehad oid.
Nu heb ik uiteindelijk na een week een vangkooi laten plaatsen met de dietenambulance.
Diezelfde dag had ik bezoek van een goede vriend. Terwijl ik thuis aan het douchen was, besloot hij te gaan kijken of ze misschien al in de kooi zat. En dat zat ze!
Toen heeft hij het stomste gedaan wat je maar kunt verzinnen.. hij besloot buiten de kooi open te maken om mijn poes ‘sky’ naar mijn huis te willen dragen. Mijn poes wil natuurlijk ontsnappen en valt mijn vriend aan als hij naar haar reikt. Vervolgens zijn de twee al rennend terwijl mijn poes zich vastgebeten heeft in de arm van mijn vriend mijn huis binnen gestormd.
Daar is Sky meteen in de voering van mijn bankstel gekropen, doodsbang. Ze zit hier nu nog, inmiddels zijn we 4 dagen verder. De eerste dagen was Sky in shock. Ze zat er bijna levenloos bij. Het is een vrij grote holle ruimte onder mijn bankstel, moeilijk te zien ook. Ik heb een snee in de voering gemaakt waar ik haar eten en drinken door geef.
Na 2 dagen begon ze weer wat te eten. Nu na 4 dagen hoor ik haar soms bewegen. We houden alles rustig en stil in huis en geven haar alle tijd. Verder heb ik zylkene aangeschaft om de scherpe randjes van het trauma wat te verlichten.
De kattenbak gebruikt ze nog niet. Ze is echt nog niet onder de bank uit gekomen.. dat is natuurlijk behoorlijk onhygiënisch.
ik wil haar graag alle rust, liefde en tijd geven maar ik weet me even geen raad verder..
wat is wijsheid, haar toch onder de bank vandaan halen?? Ik dacht aan een grote doos/schuilplek/kattenhol, maar doe ik er wel goed aan om haar nu te willen verplaatsen?
Ze kiest natuurlijk zelf haar veilige plek.
Ik geloof dat ik me al aardig heb ingelezen maar echt, ik kan alle adviezen nu zeer waarderen om het voor Sky zo comfortabel mogelijk te maken. Ik heb hier zo veel verdriet van deze klote situatie. Helaas heeft het zo moeten lopen. Nu is mijn taak om voor haar alles te doen om hier zachtjes aan verbetering in te krijgen.
Bedankt alvast.
Groetjes van een aangeslagen crazycatlady
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Poes met trauma

Bericht door castratenkoor »

Je zou Feliway in het stopcontact kunnen doen en/of valeriaan ronddruppelen op dekentjes en pluche beestjes.
Je kunt op de grond gaan zitten en een boek hardop lezen. Zo maak je je klein en wordt ze misschien rustig van je stem.

sterkte ermee, ik weet uit ervaring hoeveel pijn dat doet zo'n angstig dier. Ik hoop dat het goed komt.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
kittentjes

Re: Poes met trauma

Bericht door kittentjes »

Poeh he wat een heftig verhaal. Mijn eerste idee is toch haar eruit te halen en naar een plekje te verzetten met kattenbak en wegkruip ruimte. Zo kun je in elk geval ook zien of er niet iets aan haar mankeert waar ze voor naar de DA moet. Daar inderdaad feliway en veel rust geven en hopelijk komt ze dan langzaam aan weer bij.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Baya
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 apr 2018 21:33

Re: Poes met trauma

Bericht door Baya »

Ik zou haar er wel uit halen, je gaf ook aan dat ze mank liep en dit zou ik zelf toch altijd wel willen bekijken in hoeverre dit is. Zodra ze eruit is inderdaad gewoon even haar gang laten gaan een plekje laten zoeken daar het eten en drinken in de buurt zetten naast haar gaan zitten op de grond en rustig tegen der praten
Crazycatlady1988
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 apr 2018 11:25

Re: Poes met trauma

Bericht door Crazycatlady1988 »

Dank jullie! Er is al een verbetering deze ochtend :). Ze heeft namelijk de kip gegeten die langs de bank stond, én ze heeft de kattenbak gebruikt :D jeah!!
Dat idee van een boek voorlezen aan mijn poes vind ik erg leuk, past perfect in mijn crazycatlady lifestyle ;), verder zit ik ook bewust veel te bellen in haar omgeving. Voor nu ga ik dr mooi met rust laten, veel praten en verwennen met lekker eten.
En dan met smart afwachten tot de dag ze zich weer laat zien :)
Plaats reactie