Advies gevraagd over katten.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
BaloeBeer
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 feb 2018 18:55

Advies gevraagd over katten.

Bericht door BaloeBeer »

We hebben 2 katten. De ene is 6 (26-5-2011, kater - gecastreerd) en die hebben wij vanaf de geboorte en ander is 1.5 jaar (23-8-16, vrouwtje - gesteriliseerd), haar hebben we sinds oktober 2017. In het begin was de nieuwe erg schuchter en haalde uit als je al naar haar keek. Na ongeveer 4 weken is zij wat losser gekomen en inmiddels mag je haar aaien en eet ze uit je hand en komt ze soms bij je zitten zodat ze aangehaald kan worden. Het euvel waar we tegenaan lopen is dat ze onze andere kat niet met rust laat. Eerst leek het spelen maar inmiddels zijn het wel echt vechtpartijen. De nieuwe is ook vrij onvoorspelbaar, zo mag je haar aanhalen en is ze lief en zo is opeens erg boos en kan ze flink uithalen.

De kat die al hadden lijdt hier wel erg onder maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om de nieuwe weg te doen (zit nu gewoon te huilen omdat dat misschien moet). Iemand advies? Ze gaan allebei naar buiten en de kat die we het langst hebben slaapt bij mij in bed en de nieuwe slaapt gewoon beneden zodat ze wel 's nachts allebei een eigen plek hebben.
Plaats reactie