Sproeien in kattenbak en rotzooi maken

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Sproeien in kattenbak en rotzooi maken

Bericht door Dinky »

Zonder diagnose vind ik in dit geval te kort door de bocht Mariska aangezien de urine is onderzocht en daar bloed in zit. 9 van de 10 keer is het dan blaasontsteking die met kuurtje weer over is. Wel ben ik het volledig met jou eens dat als het na de kuur nog niet goed is een echo sterk aan te raden is. Een echo geeft zoveel meer informatie dan alleen opgevangen urine onderzoeken. Voor een echo gaan katten in principe ook niet onder narcose, mocht je daar bang voor zijn ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Yo16Ka16No11
Cheetah
Cheetah
Berichten: 831
Lid geworden op: 24 aug 2016 20:35

Re: Sproeien in kattenbak en rotzooi maken

Bericht door Yo16Ka16No11 »

Oke, ze geven de diagnose blaasontsteking...maar eentje waarvan ze de oorzaak niet weten. Dit was op 27 oktober....kuurtjes gehad....en nogmaals urine onderzocht. Was ietsje beter...maar nu 3 weken later weer bloed bij de urine.

Ik geloof niet dat ik het oordeel van da bevredigend kan vinden en vind het persoonlijk raar dat ze niet voorstellen verder te zoeken naar de oorzaak. Ik heb niet het idee dat ze met iedere keer plasjes onderzoeken echt verder komen.

Maar goed, ik ben geen da. Ik wil er mee aangeven dat er meerdere mogelijkheden zijn en ik als klant met de voor mij gevoel lakse opstelling van de da, niet mee akkoord zou zijn.
Warme groet, Mariska

Nora, Teun & Tilly
Karel 2000-2017 & Yoki 2000-2018
Plantje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 12
Lid geworden op: 24 okt 2017 22:21

Re: Sproeien in kattenbak en rotzooi maken

Bericht door Plantje »

En dan nog een korte update...

Garfield wilde maar niet beter worden. Ze hebben foto's gemaakt en grote blaas stenen gezien. Uiteraard hebben we het beestje laten opereren. Dat is goed gegaan en de wond is mooi geheeld. Wel had hij op een andere plek ineens een kale plek... tot op de huid kaal! Geen idee wat er gebeurd is. Bij de dierenarts konden ze het ook niet verklaren (misschien ook de kindjes eens vragen of ze echt van niets weten). Ook die plek begint inmiddels mooi te helen.

En nu hebben ze een speciaal dieet waardoor ze geen nieuwe blaas stenen meer krijgen. Angie krijgt ook gewoon die brokjes, want dat is geen probleem. In het begin aten ze hun bak iedere dag leeg, maar nu laten ze regelmatig wat staan. Daar ga ik wel even op letten.

Verder hebben we nu de brokjes en het water beneden staan waardoor er geen kattenbakgrit meer in het water komt. En bovendien is het ook wel gezellig, want zowel Garfield als Angie zijn veel meer beneden!

Binnenkort nog één keer urine inleveren en dan zou alles weer 100% moeten zijn.
Gebruikersavatar
KleinDraakje
Poema
Poema
Berichten: 378
Lid geworden op: 02 jan 2018 08:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Sproeien in kattenbak en rotzooi maken

Bericht door KleinDraakje »

Wat fijn dat hij aan de betere kant is! Heb je aangedrongen bij je da of ben je naar een andere gegaan?

Lukt dat urine opvangen trouwens een beetje? Ik vond dat zo'n drama bij onze vorige kat, daar moesten we op een gegeven 1x per week urine van opvangen maar hij plaste weinig, wilde alleen maar klonterig grit en je mocht niet in de buurt komen :lol: uiteindelijk van die plastic bolletjes gedaan, vond ie niks maar als hij na een hele dag niet plassen het niet meer kon ophouden konden wij het snel opzuigen met een pipetje en naar de da racen

Misschien had hij van de operatie een beetje stress en daardoor op een plekje veel gelikt. Maar als dat weer gaat helen en je ziet verder geen nieuwe plekjes dan denk ik dat het weinig reden tot zorgen is. Hoe dan ook, nog een beetje extra beterschap voor Garfield!
- Viv
En de drie bengeltjes
Rocky, Marble & Pebbles 💖

Bekijk ons foto album
Plaats reactie