Stress in casa Dex en Moos?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

hoe gaat het met Dex en moos?
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Laat ik positief beginnen. Moos doet het goed op de Prednison en kotst niet meer.
Ik ben ook een stuk rustiger, bijna laconiek.

Tussen Dex en Moos is het nog hetzelfde, soms iets beter, soms zelfs slechter.
Soms komen ze in elkaar buurt, zoals zaterdag toen Dex Moos ging wassen en Moos keek op, normaal was dat meteen meppen geweest maar dat bleef uit.

Ze zitten nog steeds veel in dezelfde ruimte, terwijl ze alle mogelijkheden hebben elkaar te ontwijken, dus ik vind dat ze het maar uit moeten zoeken samen.

Gisteravond lag ik al op bed en bedacht me dat ik Moos nog op z'n kamertje moest doen, en ik dacht ineens; zal ik het eens niet doen? En ik dacht het en hoor ineens een hoop gegrom, gekrijs en gemep. Normaal is dat een paar seconden, maar nu stopte het niet. Dus ik ging kijken, zaten ze beiden op het kastje in Moos zn kamer, Dex met zn nagels vol plukken haar en Moos kroop snel in een reismandje.

Toch maar opgesloten dus...
Ik merk wel dat Moos erg sloom is door de medicatie. Ikzelf ben ook ontzettend moe en slaap meer dan 12 uur per dag waardoor ik weer niet toekom aan uitgebreid spelen. En Dex chagrijnt gewoon lekker door als vanouds. Hij kruipt wel heel af en toe in de nieuwe krabstam, om vervolgens in de vensterbank te gaan liggen of op een andere koude plek. Ze maken geen gebruik van mandjes, hoogtes, dozen, dekentjes. Niks. Wat een gekkies...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Oh maar dat kan nog best komen hoor. Veel katten hebben even tijd nodig voor ze nieuwe dingen gebruiken. Luuk hier duikt overal meteen in. maar de meeste katten ook hier proberen nieuwe dingen pas na een poos uit. Bob heeft weken nodig.

Overdag staat Douwe zijn kamer open en iedereen mag er gewoon in, ook Bolle. Maar als Maks het in zijn hoofd haalt erin te gaan zet Douwe een keel op, daar komt een geluid uit wat je niet verwacht uit een klein katje van 4 kg.

Ik dacht van de week ook een keer, laat ik Douwe eens wat later in zijn kamertje doen. Nou dat beviel totaal niet, Douwe bleef me maar aanstaren, heel dwingend. En zodra ik richting trap ging schoot hij langs me heen, trap op en kamertje in. vast ritueel, natvoer geven aan de groep, bakjes schoonmaken en naar de trap, met Douwe.

Ik hoop dat jij je snel weer wat fitter gaat voelen en minder slaap nodig hebt. Weken van stress in huis eisen hun tol, logisch!
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Hmm, hier gebeurt er na weken nog niks met nieuwe dingetjes. Of er wordt 1 keer op gereageerd en dan is het alweer klaar.

Moos is ook echt niet blij dat hij naar z'n kamertje moet, hij sputtert ook niet tegen. Hij is sowieso zichzelf niet meer.

Stress lijkt omgeslagen in depressie in huize Dex en Moos. We liggen maar een beetje te suffen in drie verschillende ruimtes
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Kan het bij Dexter misschien door Destress komen? Dat hij wat mat wordt? Dan zou je wat kunnen minderen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Dex is altijd 'lui/suf', ik heb nu Feliway, Zylkene en Destress geprobeerd bij hem en ik zie geen enkel effect, positief of negatief.

Ik heb de laatste 2 weken alles laten gaan, me niet druk gemaakt. Moos is supersuf door de Prednison. Ik heb alleen veel geobserveerd, omdat ik dacht dat Moos misschien Dex uitlokte.

Moos doet echt niks. Voorbeeld; Moos ligt net rustig op schoot, Dex komt erbij, begint z'n koppie te likken en dan ineens te grommen en springt weg.

Eerlijk? Ik denk dat het niet meer goed komt tussen ze. En ik moet bepalen wat ik leefbaar vind. Ik vind dit wel leefbaar, maar wil niet dat zij lijden.

Ik weet niet wat er gebeurd is, maar Dex kan Moos niet meer verdragen sinds 3 maanden en ik zie geen verbetering
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

Je kent mijn aanbod nog hé. Ik stuur je zo wat bolletjes op als je wilt

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Zylkene en Telizen deden hier ook niks - zowel bij Douwe als bij Maks. Van Feliway weet ik het niet. Als de voorraad navullingen op is hou ik daar mee op. Maks krijgt nu nog 1 Destress per dag.

Ik ben blij met je uitspraak dat jij het leefbaar vindt. Dat zij lijden, daarvan heb ik niet de indruk.

Wat je ook nog zou kunnen proberen is CBD - druppels - 2 x daags 1 druppel aan de lippen smeren. Is makkelijk toe te dienen en kan helpen rust in de tent te krijgen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

@Nellebel, ik heb je een pb gestuurd!

En ik heb vanochtend cbd olie gekocht, stond nog op mijn lijstje van opties. Ik zou het Moos ook wel willen geven, want die is inmiddels ook erg argwanend als Dex in de buurt is, maar durf het nu niet aan met hem.

Ik snap nog steeds echt niet dat Dex Moos gaat wassen en dan begint te grommen. Alsof hij iets ruikt of aanvoelt.

Ik merk juist dat Moos niet meer uit z'n bekje ruikt. De stank kwam dus gewoon uit zn maag en niet van zn gebit, wat ik altijd dacht...
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

CBD beter niet combineren met andere middelen (wel met Feliway dat is geen probleem) want dat zou de werking kunnen versterken en dan loop je het risico op apatische katten. Dus als ik jou was eerst dat van Wendy proberen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Dex krijgt niks momenteel. Nu dus de cbd. En straks dat van Nellebel.

Alleen Mosa heeft Prednison. En Mosa had ik ook wel cbd willen geven zodat ze beiden wat rustiger zouden kunnen worden, maar dat kan niet vanwege de Prednison.

Maar omdat Dex bij het wassen van Moos of als hij in de buurt komt, begint te grommen, lijkt het wel of hij iets ruikt of aanvoelt waar hij op reageert. De spanning van Moos misschien, daarom wilde ik Moos ook wat geven.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Sinds ik Moos 's nachts in zijn kamertje doe, doe ik de deur naar mijn slaapkamer ook dicht. Dex heeft dan de rest van het huis.
Voor dit hele gebeuren was mijn slaapkamer altijd open, lagen beide katten bij mij in bed en moest ik er 's nachts altijd uit om Moos buiten de deur te zetten omdat ie me dan wakker ging maken rond een uur of 4 door tegen alles aan te tikken en dingen om te gooien
Omdat Moos nogal actief is 's nachts vond ik het wel zielig hem juist op te sluiten, maar Dex opsluiten is niet mogelijk.
Ik blijf maar moe en kon ook even rust vinden en beter slapen door de katten niet in mijn slaapkamer te hebben. Maar omdat ik zo moe ben en na het werk vrij vroeg naar bed ga, is Dex in opstand gekomen; die krijgt niet genoeg aandacht.

Gevolg, elke nacht om 5 uur aan m'n deur krabben en miauwen, waardoor ik nog slechter slaap. Gisteren dus tegen hem gezegd; vannacht mag je bij me slapen, maar wel lief zijn. En hij heeft de halve nacht als een kruikje tegen mn buik gelegen en de andere helft in m'n gezicht liggen knorren. Was zo fijn. Mijn lieve zwarte monstertje.....

Ik heb de bolletjes van Nellebel ontvangen en daar ga ik morgen mee starten.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

Succes, hier draaien de duimpjes

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Ach Dexje toch, die voelde zich alleen. Hopelijk werken de korreltjes van Wendy.

Hier vandaag een mindere dag. Ik zat boven te puzzelen en hoorde een hoop lawaai. Duidelijk katten die elkaar het luik door ramden. En vervolgens een enorm geblèr van Maks die niet meer zelf het luik door durfde. Ook toen ik een uurtje later beneden was, bleef hij jammeren. Kost me wel moeite maar ik moet dan "hard" zijn. Hij moet zelf naar binnen. Als ik erin trap en het luik open hou, dan denkt hij 's nachts ook dat ik hem wel binnen laat. Uiteindelijk kwam hij gelukkig zelf binnen. Maar wel jammer dat het luik crisisgebied blijft.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Ah balen Dinie. Jij hebt ook echt dezelfde crisisgebieden; schoot en doorgangen. En dat nog wel met zoveel katten....

Het is inderdaad moeilijk om 'hard' te zijn bij jammeren. Ik heb dat toen ik Dex als kitten kreeg wel meteen gedaan. Als hij aan de slaapkamerdeur krabde en miauwde, gaf ik geen krimp. Helaas moest ik na 8 uur slapen en 3 uur op bed zijn gejammer negeren, toch echt naar de wc en moest ik de deur openen. Hij heeft meters tapijt weggekrabt en na een aantal maanden stug volhouden, wilde ik niet meer gegijzeld worden op mijn slaapkamer. Dit gedrag heb ik er nooit uitgekregen helaas.

Daarom de keuze Moos op te sluiten, die jammert een half uur maar dan dooft het uit en legt hij er zich bij neer. Nu jammer ie ook niet meer, hij is het gewend.
Plaats reactie