Stress in casa Dex en Moos?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Afbeelding :edance:

Wat een rotweek hadden we. Dex heeft me elke nacht wakker gehouden met gekrab aan de deur en urenlang luidkeels miauwen. Ik heb niet langer dan 4 uur per nacht geslapen.

Moos mocht Prednison afbouwen en begon weer te braken. Ook na het opbouwen, bleef het aanhouden en heb ik weer Cerenia in huis gehaald. Nog niet gegeven, want hij is net weer gestopt met braken.

Dex krijgt nu elke ochtend en avond cbd olie en 1 keer de korrels van wendy per dag.

Deze week waren er minder akkefietjes. Ze lijken een manier te hebben gevonden om 80% van de tijd letterlijk én figuurlijk door 1 deur te kunnen. Er wordt nog steeds gegromt en geblazen, maar soms ook langs elkaar gelopen met een zacht mepje en een koele blik ipv meppen en gillen.

Bovenstaande foto is van deze avond. Ze liggen nu al zeker een half uur beiden op schoot. Dex wast al die tijd en ging zelfs even met zn kop op Moos zn kop rusten, is in geen 3 maanden voorgekomen. Toen kwam er vuurwerk buiten, ze keken beiden op, en Dex ging Moos weer wassen. No problem...

En nu is Moos Dex aan het wassen! Zo lang samen, elkaar wassen en geen gevecht, zo bijzonder....

Ik begrijp dat ik niet te vroeg mag juichen en ze zo weer kunnen chagrijnen tegen elkaar, maar ik zie echt verbetering, kan wel janken zo blij met deze doorbraak!
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lieselotje »

Ach wat lief zo bij elkaar, hoop zo voor je dat het zo door zal gaan!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Na een pittig weekje duidelijk vooruitgang geboekt. Hopelijk zet het door - knuffel van mij voor jou en de jongens.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

snap dat je het bijna niet hardop durft te zeggen, maar laten we dan allemaal heel voorzichtig positief blijven duimen joepie!!!! bij ons is de rust ook wedergekeerd. volgend week zaterdag komt de klusjesman nog 1x om de laatste dingen af te maken. dan krijgen ze s'morgen als de bolletjes. en ik wacht even af hoe het hier gaat met vuurwerk omdat we nu 1 hoog wonen. anders krijgen ze dan ook bolletjes. als je ze langere tijd hebt gebruikt en kun je ze ook weer stoppen en alleen gebruiken in situaties waarin je stress verwacht.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Dinky »

Hopelijk steeds vaker zulke goede momenten!
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door ErikPhilippus »

Goed zo Dex en Moos - deze opgaande lijn vasthouden!
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Helaas sinds maandag weer volop oorlog. Heftiger dan ooit. Ze zitten op elkaar te jagen en er is weer veel gegrom, geblaas en gekrijs. Af en toe vliegen er ook plukken haar door de lucht en grijp ik in.

Omdat ik er op voorbereid was, ben ik niet teleurgesteld. Schrok wel van 1 aanvaring gisteravond. Het gegil van Dex ging zo hard, leek wel vuurwerk, een gillende keukenmeid...

Heb ook niet gespeeld met Moos afgelopen weken omdat ik erg moe ben nog steeds. Spelen met hem is echt zwaar omdat je zo snel moet zijn. Ik ken geen kat die zo snel is, hij zou echt in een circus kunnen.
Gebruikersavatar
Lieselotje
Panter
Panter
Berichten: 535
Lid geworden op: 14 jan 2017 08:48

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lieselotje »

Pfff wat vervelend, zou het een ideetje zijn om een speeltje op batterijen aan te schaffen, hier spelen ze er graag mee en je hoeft het alleen maar aan te zetten.
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Echt, er is geen 1 speelgoed waar ze geïnteresseerd in zijn. Dingen op batterijen zijn sowieso véél te sloom voor Mosa.

Die jaagt alleen op stokjes en dan moet je echt keihard gaan. En dan heeft ie het op een gegeven moment ook wel door en slaat alleen toe wanneer hij een kans ziet. En dan heeft ie m ook altijd.

Als kittens speelden ze af en toe nog weleens met iets, maar was altijd na een dag bekeken. Gelukkig speelden ze toen nog met elkaar.

Ik denk echt dat deze katten zoveel gelukkiger waren geweest als ze buiten hadden kunnen zijn. Ik heb spijt dat ik ze in huis heb genomen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Wat een treurig gevoel die laatste zin - doet haast pijn dat te lezen. Maar bedenk wel, buiten waren ze allebei misschien allang dood geweest. Juist zo'n razend ondernemend tiepje als Moos - die zou geen gevaar zien. Bovendien, ze hebben allebei dieetvoer - denk je dat ze zich daar buiten aan zouden houden?

Ik denk echt niet dat dat de oplossing zou zijn - al snap ik je gedachtengang echt heel goed. Ik heb met Douwe ook wel gedacht dat hij beter als loslopende solo-kat gelukkig zou zijn. Maar ik heb met hem geoefend met lange lijn en tuigje, hier achter wandelen. Ik dacht dan is hij moe van alle indrukken en misschien tevredener. Maar dat ging niet werken, het enige wat hij wilde was naar zijn vriendjes in de ren. Weken volgehouden, je moet niet te snel opgeven - maar het bleef zo - hij had er totaal geen interesse in.

Sterkte - ik hoop dat de crisis van korte duur is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Ik weet het en het doet me ook pijn het te typen.

Toen ik ze in huis nam, was mijn leven zo anders en had ik ook een heel andere toekomst op het oog. Ik had een partner, een netwerk, twee gezonde katten. Ik zou naar een groter huis gaan, met een tuin die ik kon afzetten. Als ik op vakantie zou gaan, had ik oppas genoeg of desnoods een pension.

Ik hield er rekening mee dat ze oud zouden worden en gebreken zouden krijgen en dat ik dan wat minder zou kunnen doen buitenshuis.

Maar nu zie ik twee zieke doodongelukkige katten en ik word ook steeds meer gestresst omdat m'n hele leven in het teken staat van medicatie, voer, aandacht geven. Nooit een dagje weg, vakantie is al helemaal geen optie. En ik wist niet dat ik dat zo erg zou vinden. Maar continu zorgen en nooit even weg kunnen zijn. Zo je best doen en de ellende elke keer erger zien worden, het breekt me gewoon op.

In ieder geval nu op dit moment. Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik deze twee lieverds in m'n leven heb gekregen en hou meer van ze dan wat dan ook. Ik voel me gewoon tekort schieten en ben doodmoe. Thank god voor oordoppen :eshifty:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Logisch dat je moe bent. Je bent geen machine maar een mens van vlees en bloed met gevoel. Zoals je leven met de katten nu is - zo had je je leven niet voorgesteld. Alleen maar menselijk hoor dat je teleurstelling voelt. Maar tekort schieten, nee dat moet je echt loslaten. Je hebt er werkelijk alles aan gedaan. Er is niet altijd een duidelijk aanwijsbare oorzaak als het misloopt tussen twee katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5451
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door nellebel »

Je bent wel erg streng voor jezelf. Gijs is ook een buiten kat. Zeer duidelijk. Dit zit met dit weer zelfs het liefst nog buiten. Guusje niet. Ik heb ook wel eens gedacht wat doe ik hem aan. Vooral in het eerste huis toen hij zo bang was. Maar als ik heel eerlijk ben. Ik hou zielsveel van hem en hij van mij en ondanks dat zijn leventje anders is gelopen weet ik zeker dat hij blij is met ons. En dat geldt ook bij jou. Dex en Moos zijn beiden erg gevoelig. Net als jij denk ik. En dat maakt het soms heel moeilijk maar laat het perfecte plaatje los. Heel eerlijk ben ik ook soms stik jaloers op sommige koppeltjes hier. Maar ik zou er geen van mij willen ruilen. En jij ook niet. Dikke knuffel. Probeer ook soms wat te genieten van je Brom potten

Verstuurd vanaf mijn GM 5 d met Tapatalk

groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lovecat
Jaguar
Jaguar
Berichten: 751
Lid geworden op: 27 aug 2010 11:47

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door Lovecat »

Dankjulliewel voor de peptalk. Ik zat er even doorheen.
M'n ouders hebben aangeboden een weekendje op te passen zodat ik er even uit kan. Denk dat dat ons allen wel goed zal doen.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9332
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stress in casa Dex en Moos?

Bericht door castratenkoor »

Heerlijk een weekendje weg - ik zou zeggen aanbod van je ouders aannemen en geniet ervan!
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie