Kittens en balkon 5 hoog

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Mike217
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2017 21:56

Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door Mike217 »

Hallo allemaal,

Ik heb twee kittens van vier maanden die wegens omstandigheden even ergens anders -moeten- wonen. Deze woning is een flat op 5 hoog met een balkon, waarvan de deur bijna altijd open is i.v.m twee andere katers. Ik ben als de dood dat mijn kittens op de railing van het balkon klimmen en te pletter vallen, des te meer omdat ik bij mijn eigen woning (flat 2 hoog) merk dat ze absoluut het gevaar van hoogte niet inzien. Als ik er niet bij sta willen ze al bijna gewoon uit het raam springen. Slimme zielen zijn het nog niet echt. Wat is wijsheid?

Denken jullie dat ze die rem echt wel gaan krijgen op 5 hoog?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door castratenkoor »

Nee die rem krijgen ze niet. Zit niks anders op dan balkon beveiligen met speciaal kattennet.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door Rik »

Nee, als kittens dat benul bij 2 hoog niet hebben, zullen ze dat bij 5 hoog ook niet hebben. Ook kan er één op de railing zitten en de andere erbij springen en zo de eerste eraf drukken... Dat is dan een heel eind naar beneden. Zeker met speelse kittens moet je dat risico niet lopen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
ErikPhilippus
Tijger
Tijger
Berichten: 1945
Lid geworden op: 20 okt 2015 14:28

Re: Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door ErikPhilippus »

Nou, daar hoef ik niet lang over na te denken.... Dit is echt vragen om moeilijkheden - kittens kunnen met elkaar stoeien, of achter een vlieg of een vlinder aan gaan, en het gevaar uit het oog verliezen - en dan is het einde verhaal :cry:. Dus het balkon afdoende beveiligen, of de kittens niet op het balkon laten - zo simpel is het volgens mij.

Groetjes,
Erik
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door pinguin »

Of je balkon kitten proef maken waardoor ze er niet afkunnen, tuigje laten wennen en alleen met jou het balkon op of lekker binnenhouden.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Cerna

Re: Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door Cerna »

Wat ik uit je verhaal begrijp is dat de kittens door omstandigheden even uit logeren gaan. En dan is het natuurlijk niet aan jou om het balkon te verbouwen.

En daarom zou ik proberen of je tot een vergelijk kunt komen. Staat de deur open, dan de kittens in een andere ruimte. En misschien moeten die twee volwassen katten (die ook kunnen vallen!) dan maar iets minder vaak naar buiten?
Maar er niet op gokken dat het wel goed zal gaan want een val van 5 verdiepingen naar beneden zullen ze niet overleven.
Mike217
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 aug 2017 21:56

Re: Kittens en balkon 5 hoog

Bericht door Mike217 »

Hartelijk dank voor jullie reacties, zeer gewaardeerd. Ik ga in ieder geval een kattennet kopen en mijn kennis vragen om de de deur zoveel mogelijk dicht te houden! Als dat een te moeilijk verhaal voor mijn kennis wordt zal ik een andere oplossing moeten verzinnen. Ik twijfelde nog even maar begrijp nu dat dit echt niet goed gaat komen
Plaats reactie