Katten laten wennen aan ons huis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Ik kan m'n post niet meer aanpassen maar met puur natuur bedoel ik dus gekookte vis en kip en rauw vlees. Ik bedoel niet dat je ze een krop sla hoeft voor te zetten, het zijn toch carnivoren hè.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Rik schreef:Handig. Ziet er mooi uit.
Gewoon een plankje en een oud stukje vloerbedekking.

Ook iets wat ik al 20 jaar heb... een krabplank... (bijna antiek ding :) )
Bowy keek daar ook nooit naar om maar Bono gebruikt hem nu regelmatig.

Ik heb nét zo'n zware nietmachine gekocht om het gaas op de schutting te zetten. Daar kan ik ook een stuk vloerbedekking op wat hout mee zetten (maar je kunt het misschien ook lijmen als dat niet te sterk ruikt). Nou nog een stukje vloerbedekking zoeken :)
Ik vind het toch altijd bijzonder dat de ene kat bepaalde dingen wel leuk vind en de ander niet. Dat merk ik hier ook. Toch echt twee verschillende karakters.
Lijm zat ik ook aan te denken maar met die slopers hier was ik bang dat ze de lijmresten zouden kunnen aflikken als ik even niet in de buurt ben. Nietjes gaan tot dusver goed, ze zitten er niet aan te plukken gelukkig! En een groot voordeel is dat mijn bank een beetje heel blijft. Ach je ontkomt er toch ook niet echt aan. Het blijven toch katten ;)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Hoe zijn ze de nacht doorgekomen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door nellebel »

ik geef ook bewust geen mensenvoeding aan mijn katten. komt omdat mijn eerste kat behoorlijk overgewicht had en het was nooit makkelijk eten. kat hing half in mijn bord. mijn huidige 2 katten eten tegelijk met ons hun eigen prakkie. alleen gijs komt weleens met zijn neusje even ruiken (die wil nog wel eens stiekum kijken of baasje te porren is voor een likje soja yoghurt). maar in principe kan ik eten gewoon op tafel zetten en komen ze er niet aan.

en verder zou ik vooral niet teveel dure dingen kopen hihihi, hier de revaring dat vooral dure mandjes worden genegeerd net als duur speelgoed. het leukste zijn de lege wc rolletjes, veertjes van vogels die ik buiten vind (even nachtje in de diepvries zodat bacterien enz dood zijn), eikels die ik raap in het najaar en kastanjes, die knallen zo lekker door de kamer, propjes papier, oude kapotte mandjes en krabpalen, veel te kleine kussentjes waar ze net niet meer op passen, veel te kleine doosjes die al kapot zijn en afwisselen. schoendoos kleine gaatjes in maken en daar brokjes in verstoppen, dan moeten ze hengelen met hun pootjes in die gaatjes. veel leuker om naar te kijken als tv. gijs is hier de slimmerik. die laat guusje ze eruit hengelen en hij eet ze op. hihihi
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

nellebel schreef:ik geef ook bewust geen mensenvoeding aan mijn katten. komt omdat mijn eerste kat behoorlijk overgewicht had en het was nooit makkelijk eten. kat hing half in mijn bord. mijn huidige 2 katten eten tegelijk met ons hun eigen prakkie. alleen gijs komt weleens met zijn neusje even ruiken (die wil nog wel eens stiekum kijken of baasje te porren is voor een likje soja yoghurt). maar in principe kan ik eten gewoon op tafel zetten en komen ze er niet aan.

en verder zou ik vooral niet teveel dure dingen kopen hihihi, hier de revaring dat vooral dure mandjes worden genegeerd net als duur speelgoed. het leukste zijn de lege wc rolletjes, veertjes van vogels die ik buiten vind (even nachtje in de diepvries zodat bacterien enz dood zijn), eikels die ik raap in het najaar en kastanjes, die knallen zo lekker door de kamer, propjes papier, oude kapotte mandjes en krabpalen, veel te kleine kussentjes waar ze net niet meer op passen, veel te kleine doosjes die al kapot zijn en afwisselen. schoendoos kleine gaatjes in maken en daar brokjes in verstoppen, dan moeten ze hengelen met hun pootjes in die gaatjes. veel leuker om naar te kijken als tv. gijs is hier de slimmerik. die laat guusje ze eruit hengelen en hij eet ze op. hihihi
Hier zijn de propjes aluminiumfolie een succes! En inderdaad de goedkoopste zooi vinden ze het leuks. Ik heb wat dingen bij de action gehaald voor een prikkie en die vinden ze leuker dan de duren dierenwinkel spullen.

Hahaha die Gijs! Een slimmerik is het zeker :lol:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

MaantJee94 schreef:Hoe zijn ze de nacht doorgekomen?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Het is goed gegaan! Ik heb wat snoepjes in een afgesloten bakje gedaan en die een zwieper gegeven de kamer in. Had ook nog een paar losse snoepjes, die heb ik op 't kleed gegooid. Ze gingen even met elkaar op de vuist maar dat was na een minuut over. We hebben ze niet gehoord en vanmorgen werden we weer liefdevol begroet. Straks moeten we allebei werken, gelukkig ben ik vanmiddag thuis, met die voorspelde onweer.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

De vraag zou dus niet moeten zijn "hoe zijn zij de nacht doorgekomen" maar "hoe zijn jullie de nacht doorgekomen" :lol:

Maar ik begrijp dus dat ze nu lekker stil zijn geweest. Mooi.

Overigens... ik weet niet wat jij met "elkaar op de vuist" bedoeld maar in de meeste gevallen is dat gewoon spelen (of hooguit jachtspel). Dit wordt door veel beginnende kattenbaasjes als vechten gezien maar soms is het echt gewoon rollebollen en soms is het iets meer een (schijn)gevecht om dominantie.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef: Het is goed gegaan! Ik heb wat snoepjes in een afgesloten bakje gedaan en die een zwieper gegeven de kamer in. Had ook nog een paar losse snoepjes, die heb ik op 't kleed gegooid. Ze gingen even met elkaar op de vuist maar dat was na een minuut over. We hebben ze niet gehoord en vanmorgen werden we weer liefdevol begroet. Straks moeten we allebei werken, gelukkig ben ik vanmiddag thuis, met die voorspelde onweer.
Die van mij liggen ook dagelijks te stoeien. Luke is dan zielig aan het piepen alsof het allemaal heel veel pijn doet maar een minuutje later bespringt hij Skywalker weer. Ik zou me geen zorgen maken over het 'vechten'. Zolang het niet tot bloedens toe is, is er niks om je zorgen over te maken. Loopt het (naar jou idee) uit de hand dan haal je ze even kort uit elkaar, hard in je handen klappen kan ook werken.
Heerlijk dat ze je zo liefdevol begroeten, daar doe je het uiteindelijk toch voor :)
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Rik schreef:De vraag zou dus niet moeten zijn "hoe zijn zij de nacht doorgekomen" maar "hoe zijn jullie de nacht doorgekomen" :lol:

Maar ik begrijp dus dat ze nu lekker stil zijn geweest. Mooi.

Overigens... ik weet niet wat jij met "elkaar op de vuist" bedoeld maar in de meeste gevallen is dat gewoon spelen (of hooguit jachtspel). Dit wordt door veel beginnende kattenbaasjes als vechten gezien maar soms is het echt gewoon rollebollen en soms is het iets meer een (schijn)gevecht om dominantie.
Ik denk zelf dat het even was om te bepalen wie het snoepje mocht, die 3 anderen zagen ze even over het hoofd :lol: Hebben ze alsnog gevonden, trouwens.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Heb je al gecontroleerd of de chip op jullie naam staat.
Kun je zelf controleren via https://www.chipnummer.nl/

Ik adviseer om dit één keer per jaar te doen (misschien rond de tijd van de entingen).
De DA controleert namelijk alleen of de chip er zit en uit te lezen is maar niet of deze correct geregistreerd staat. En in het verleden is het wel eens voorgekomen dat er bij een databank met registraties hele blokken verdwenen zijn.

(nét voor mijn schatjes ook weer gecontroleerd)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Hoe gaat met jullie en de meiden? :grin:

Ik durf het bijna niet te vragen maar ik ben héééél benieuwd naar nog wat leuke foto's van je meisjes! :eangel:
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door castratenkoor »

Daar is een foto-album van ;-).
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

castratenkoor schreef:Daar is een foto-album van ;-).
Ja dat snap ik, op het album doelde ik ook :lol:




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Rik schreef:Heb je al gecontroleerd of de chip op jullie naam staat.
Kun je zelf controleren via https://www.chipnummer.nl/

Ik adviseer om dit één keer per jaar te doen (misschien rond de tijd van de entingen).
De DA controleert namelijk alleen of de chip er zit en uit te lezen is maar niet of deze correct geregistreerd staat. En in het verleden is het wel eens voorgekomen dat er bij een databank met registraties hele blokken verdwenen zijn.

(nét voor mijn schatjes ook weer gecontroleerd)
Dit wordt na 2 weken gedaan. Het asiel hanteert namelijk een 'proefperiode'. En voor de fans, ik ga wat foto's uploaden. Alleen vindt Chelsea me op dit moment erg boeiend en maakt ze me het al lastig genoeg om dit te typen :lol:
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Pfff, iemand nog tips? Chelsea wil heel graag de slaapkamer in, maar dat gaat gewoon echt niet gebeuren. Daar liggen medicijnen van mij en Ik wil niet weten wat er gebeurd als er een pilletje valt en zij heeft hem sneller. Ze zit hele dagen voor de deur te mauwen, zwaar verontwaardigd dat ik de deur niet open doe. Chloë vindt het allemaal best, die ligt beneden in een doos lekker te slapen.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Plaats reactie