Katten laten wennen aan ons huis

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Geloof me, ik ben ook stomverbaasd. Man zei dat het misschien wel te maken heeft met het feit dat ik sowieso al vrij rustig ben? Hoe dan ook, ik geniet volop!
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Net als wat Rik zegt klinkt het mij ook allemaal erg positief in de oren. Skywalker heeft bij ons de eerste dagen onder de bank gezeten en daarna heeft het ook nog meerdere dagen geduurd voordat hij niet meer schrok van bewegingen die we maakte. Ik kon hem de eerste dagen echt niet aanraken, naar hem wijzen was al eng..

Ze doen het hartstikke goed! Geniet van ze :)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef:Geloof me, ik ben ook stomverbaasd. Man zei dat het misschien wel te maken heeft met het feit dat ik sowieso al vrij rustig ben? Hoe dan ook, ik geniet volop!
Ze nemen zeker spanningen over! Het feit dat jij rustig blijft maakt dat ze inderdaad minder zullen stressen. Maar het is natuurlijk ook een karakter-dingetje. Ik denk dat je het echt getroffen hebt me je meisjes!
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Ik doe ook gewoon wat ik normaal ook doe. Vanmorgen de afwas gedaan en aardappels geschild voor vanavond. Soms komen ze kijken, mauwen ze wat en gaan ze weer naar mijn kamer. Net zat Chelsea op de banknekleding te krabben. Opgepakt en bij de krabpaal gezet. Daar deed ze nog niet zoveel mee :lol:
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Ja, zat ik ook net te denken. Je krijgt op een gegeven moment mogelijk weer te maken met het gedrag waardoor ze bij de vorige eigenaar moesten vertrekken. Maar ik geloof echt dat dat te maken heeft met voldoende uitdaging binnenhuis aanbieden. Flinke krabpaal, plankjes, speeltjes etc. Ik geloof niet dat dat echt een onoverkomelijk probleem zal zijn, zelfs als je ze binnen zou houden.

Daarom heb ik ook voor een paal gekozen waar die kleintjes van mij ook echt hun nagels in kunnen zetten. Vaak zijn krabpaaltjes klein en kunnen ze van mandje tot mandje springen. Maar dat nodigt niet echt uit om langs de paal te roetsjen.

Als ze het blijft doen kun je ook nog dubbelzijdige tape op de bank plakken waar ze het doet. Meestal doen ze het dan nog een keer maar daarna niet meer en kan de tape er weer af. Een kleed over de bank kan ook helpen in het begin. Maar goed... het blijven katten :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Mijn vriend heeft op een gegeven moment een plank bekleed met wat tapijt omdat onze katten hun nagels dus ook in de bank staken.. Die plank word ontzettend veel gebruikt. Ik kan vanavond wel even een foto maken voor je als je wilt zien hoe het eruit ziet.
Het is gewoon een simpel stuk hout, die we even hebben geschuurd, met tapijt eromheen. Dit tapijt kan je vast nieten (nietjes wel heel diep er in slaan anders kunnen ze zich verwonden), je kan ook spijkertjes gebruiken maar dat vond ik een beetje eng. Verder schijnt er ook een middeltje op de markt te zijn die geur en kleurloos is, deze spuit je op de bank. Katten vinden dat spul vreselijk want zij ruiken dit namelijk wel. Ik weet alleen niet meer hoe dat spulletje heet.
Tape is ook een idee inderdaad, alles wat plakt vinden katten vreselijk.
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Leuk! Ik ben benieuwd :) Ik vermoed dat we hier ook nog wel wat op gaan hangen, maar eerst even lekker aarden.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Heb je een radiator in huis? Je hebt van die hele leuke mandjes bij zooplus die je daar overheen kunt hangen. Wij hebben jammer genoeg geen radiatoren (we hebben vloerverwarming) maar anders had ik hem zeker aangeschaft! Ze liggen dan toch iets boven de grond wat katten vaak fijn vinden.
http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... mat/462845

Dat soort hangmatjes hebben ze ook voor aan de muur! http://www.zooplus.nl/shop/katten/katte ... gmat/52068

Zijn zomaar wat ideetjes hoor, kijk maar wat je er mee doet :grin:
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Ja, ik heb 15 jaar geleden ook die "Radiatorhangmat Relax" ooit gekregen. Bowy vond hem nooit fijn om in te liggen maar hij hangt nu beneden in de woonkamer en Yuna ligt er al weken continue in als ik beneden ben.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Zijn zeker opties! Chloë ligt graag op de trap of heel dicht bij me, Chelsea vindt de vensterbank geweldig.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Afbeelding
Dit is dus de zelf gefabriceerde krapplank.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Rik »

Handig. Ziet er mooi uit.
Gewoon een plankje en een oud stukje vloerbedekking.

Ook iets wat ik al 20 jaar heb... een krabplank... (bijna antiek ding :) )
Bowy keek daar ook nooit naar om maar Bono gebruikt hem nu regelmatig.

Ik heb nét zo'n zware nietmachine gekocht om het gaas op de schutting te zetten. Daar kan ik ook een stuk vloerbedekking op wat hout mee zetten (maar je kunt het misschien ook lijmen als dat niet te sterk ruikt). Nou nog een stukje vloerbedekking zoeken :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

Leuk! Dat kan manlief ook wel maken denk ik. Ga het hem laten zien :)
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Roses85
Huiskat
Huiskat
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 jul 2017 17:55

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door Roses85 »

We hebben vanavond lekker met z'n viertjes tv gekeken, heerlijk! Manlief zat pindakaas te eten en Chloë vond het erg lekker. We hebben haar maar een heel klein beetje gegeven, kan dat kwaad? Ook houdt ze erg van yoghurt en ook hier weer een heel klein beetje. Voor de rest houden we het bij haar brokjes en af en toe wat nat voer.
Chloë en Chelsea
21-11-2010/12-7-2010
Gebruikersavatar
MaantJee94
Poema
Poema
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 jun 2017 13:29
Locatie: Naaldwijk

Re: Katten laten wennen aan ons huis

Bericht door MaantJee94 »

Roses85 schreef:We hebben vanavond lekker met z'n viertjes tv gekeken, heerlijk! Manlief zat pindakaas te eten en Chloë vond het erg lekker. We hebben haar maar een heel klein beetje gegeven, kan dat kwaad? Ook houdt ze erg van yoghurt en ook hier weer een heel klein beetje. Voor de rest houden we het bij haar brokjes en af en toe wat nat voer.
Ik geef bewust geen mensenvoeding aan m'n katten. Ze hebben de eerste 3 weken hier diarree gehad en daar zijn ze nog niet helemaal bovenop. Bij iedere verandering in eten merk ik dat de ontlasting slapper word.
Als je katten gewoon goede darmpjes hebben is er waarschijnlijk niks aan de hand als je af en toe iets geeft zoals een likje pindakaas. Houd er wel rekening mee dat een kattenmaag kleiner is dan je denkt. Geef je te veel dan kunnen ze gaan braken. Persoonlijk vind ik mensenvoeding niet voor katten maar daarin is iedereen natuurlijk vrij, iedereen doet het op zijn/haar eigen manier. (Met mensenvoeding bedoel ik behandelde voeding zoals: broodbeleg, chips, koek, zuivel etc. Puur natuur mogen ze wel, behalve rauw varkensvlees)
Brok en natvoer is prima. Geef ik zelf ook met gekookte vis (ga dit nog uitbreiden naar gekookte kip en rauw vlees). Ik weet niet of je geïnteresseerd ben in KVV maar daar kan Rik je meer over vertellen. Ik ben nog niet zo ver met mijn kennis ;).

Heerlijk is dat zeg, samen tv kijken! Ik kan daar ook zo van genieten!! :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie