Vreemde prooien binnen brengen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Aylaa
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2017 18:34

Vreemde prooien binnen brengen

Bericht door Aylaa »

We hebben sinds een jaar een kattin in huis gehaald en het rare aan deze kat is dat ze elke dag met veren terug naar huis komt. Heb altijd katten gehad en die brachten wel eens muizen of vogels mee. In begin bracht ze ook wel eens een vogel maar nu dus enkel nog veren. Ondertussen brengt ze er elke keer dat ze terug thuis komt een veer mee en dat laat ze ons dan ook weten. Ze komt miauwend binnen en brengt dan haar buit tot bij ons. Vind het eigenlijk wel wat vreemd dat ze veren brengt en geen echte prooien. Hebben nog mensen hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vreemde prooien binnen brengen

Bericht door castratenkoor »

Mijn Clarie vangt in de kattenren van die dikke blauwe vliegen en brengt die dan mee naar binnen, laat ze los en dan met zijn allen hier binnen achter die vlieg aan.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Lopke

Re: Vreemde prooien binnen brengen

Bericht door Lopke »

Een enkele veer, meerdere malen, heb ik nog niet mee gemaakt.
Ligt er misschien een kadaver in de buurt? Te groot om mee te nemen, maar de verleiding niet kunnen weerstaan steeds wat naar je toe te brengen. Lijkt me onwaarschijnlijk....maar probeer te bedenken waarom ze het zou doen.

Hier blijft het bij woelmuizen, muizen, vogeltjes, eekhoorntjes en konijntjes.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Vreemde prooien binnen brengen

Bericht door Sifra »

Niet gek hoor, veel katten spelen graag met veren. Ze ruiken natuurlijk ook naar vogel. Sommige forumleden hier rapen zelf veren op voor hun kat om mee te spelen. Een van mijn katten bracht ook regelmatig "prooien" mee: rupsen, een broodkorst, een half barbecueworstje, een plakje leverworst (tuinfeest vd buren) en een plantenstengel. En bij alles werd luidkeels geschreeuwd om de familie te verzamelen: moeder had wat gevangen! :lol:
Lopke

Re: Vreemde prooien binnen brengen

Bericht door Lopke »

Ja?
Hier namen ze zelfs echt grote vogels mee, voor een veer trekken ze hun neus op.
In ons vorige appartement in het bos, sleepten ze de hele prooien zelf helemaal door het complex heen, mee naar boven.
Maar nooit een los veertje.
Plaats reactie