Paar keer per nacht eruit voor kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Lopke

Re: Paar keer per nacht eruit voor kat

Bericht door Lopke »

Daar heb je inderdaad wel een punt, ze moeten leren om de krabpaal te gebruiken.

Kittens leren wij het door heel zachtjes met hun voorpootjes over het krabmeubel heen te gaan, hun geur komt er aan. Ook steeds als ze de bank nemen, zeggen we nee, pakken ze op, zetten ze bij de krabpaal neer en gaan zachtjes met de pootjes erover.
Ze leren het echt heel snel.

En bij zwangerschap, verandert ook je geur, honden weet ik van dat ze vaak totaal niet meer luisteren naar dames. Bij katten weet ik het niet zo.
Gebruikersavatar
AnneLore
Poema
Poema
Berichten: 214
Lid geworden op: 18 dec 2012 13:50

Re: Paar keer per nacht eruit voor kat

Bericht door AnneLore »

ja, zo heb ik het ook gedaan indd met de krabpaal. Ging als een trein.

Ik kan me best voorstellen dat het bij katten ook effect heeft, die geurverandering bij zwangerschap. Of ze per se niet meer luisteren durf ik niet te zeggen, maar er zal wel iets gebeuren... Katten en luisteren is sowieso nogal een twijfelachtige combinatie ;)
Bas, Dakhaas en Oscar | Joost* | & de cavia's, het konijn en het hondenbeest :)
Lopke

Re: Paar keer per nacht eruit voor kat

Bericht door Lopke »

Hier luisteren ook de katten redelijk....naar hun naam :grin:

Wel trainen we al onze beesten....incl Erwin :lol: .... met de clicker.
Dat werkt enorm goed, dat clickeren, hoewel we het bij katten alleen gebruiken om ze kunstjes aan te leren. Maar het maakt in de regel wel dat ze iets beter luisteren.
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Paar keer per nacht eruit voor kat

Bericht door Sifra »

Hier in huis is één bepaalde stoel soms de pineut. Dan spuit ik een wolkje Feliwayspray tegen de onderkant en vervolgens wordt de stoel weer wekenlang met rust gelaten. Inmiddels kan ik wel zeggen dat er bijna nooit meer aan die stoel gekrabd wordt.
Plaats reactie