Pita's gedrag

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pita's gedrag

Bericht door Ennakee »

Hoi Anne, vanwege internetproblemen heb ik weinig op het forum gezeten. Wat Pita betreft zal ze zelf haar plekje binnen de groep moeten leren innemen. En voordat dit allemaal in kannen en kruiken is, kan dit best een tijd duren. En dat is hierbij meestal de belangrijkste factor. En het feit dat ze uit zichzelf weer terug naar jou toe kwam, geeft toch al wel aan dat ze al begonnen is met zich te hechten aan jou en jullie woning.

Wanneer ze door de andere dieren in een lastige positie gebracht wordt, help haar dan een beetje door een uitwijkmogelijkheid te bieden. Verder zou je veel met valeriaan en kamille bloesem kunnen werken. Dit kan kalmerend werken voor katten en is ook veilig.

Mocht je nog vragen hebben over al die links stel ze gerust via een pb. Dan kan ik daar gericht op antwoorden. Op dit moment werk ik via een internet hotspot dus het kan zijn dat het eventjes duurt voordat je een reactie krijgt.

M.b.t het wildplassen is het trouwens wel erg belangrijk om alle urine eiwitten en vetzuren goed te verwijderen, om herhaling te voorkomen.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Bedankt Ennakee voor je bemoedigende woorden
Voor het verwijderen van urine resten gebruik ik Biotex groen en daarna uf2000, die ervoor zorgt dat alle urineresten worden afgebroken

Het gaat ondertussen een stuk beter met alles. Ze heeft al een week lang niet naast de bak geplast, en hierdoor durf ik in ieder geval weer de deur van de logeerkamer te openen. Het bed is afgehaald, het matras staat tegen de muur zodat er in ieder geval niet op bed geplast kan worden. Hier verblijft Pita heel vaak, ze zit daar voor het raam op de vensterbak van de buitenlucht te genieten. Ook heeft ze daar een plekje op de kast gevonden waar tot nu toe geen enkele kat ooit op is geweest. Echt haar plek dus en ik denk dat die hoge plek haar goed doet, haar kalmeert.
Ze krijgt nog dagelijks eurologist
Al met al komen we er nu wel denk ik. Eerder dacht ik dat ze nooit meer beneden zou komen nu ze haar kamer boven terug heeft, maar het tegendeel is waar. Ze komt ons savonds met haar gezelschap verblijden en ook maakt ze nu toenaderingspogingen naar ons, dat deed ze al eerder, het lijkt nu met meer vertrouwen gepaard te gaan
Al met al goed nieuws.
Ze blijft nog wantrouwig tegen Roedi, Joep en Hobbel, de aanvaringen worden minder maar blijven nog wel, het lijkt alsof ze zich wat beter in haar vel voelt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pita's gedrag

Bericht door Ennakee »

Zoals het nu loopt met Pita vind ik het toch heel positief klinken Anne. Fijn ook dat ze jullie zelf opzoekt en aandacht kom vragen. Zoals je haar persoonlijke plekje omschrijft kan ze daar lekker ontspannen en de omgeving van een veilige afstand observeren.

Voor mij klinkt het veelbelovend en met de tijd zal ze zich vast helemaal thuis en geaccepteerd (door de andere katten) voelen !
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Ja dat hoop ik ook, misschien wil ik het wel te snel allemaal
Ik merk nu met deze mooie dagen dat Pita een beetje ""de kolder"" in haar kop krijgt :-P
Ze wordt een beetje speels, en daardoor, overmoedig
Laatst vloog ze op Hummel af, duidelijk een speelse aanval, maar Hummel die dat nog niet van haar gewend is moest hier niets van hebben
Het plassen naast de bak is voorlopig over, de eurologistkuur is afgelopen.
Ik ben heel benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen hier
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Ik ben bang dat Pita krols is. Wat ik dus voor kolder in haar kop aanzag. Ze is de laatste tijd rusteloos, weet zich geen raad met haar zelf. Miauwt veel en wil naar buiten. Ook heeft er iemand gesproeiseld tegen het raam. Ik ben er van overtuigd dat zij dat is geweest.
Ik heb met de da overlegd over wat er nu moet gebeuren. Als ze echt krols is wordt ze zo snel mogelijk geholpen. Er is daar twijfel over omdat bij de laatste controle de da dacht littekenweefsel op haar buik te zien. Dan is de vraag, wat te doen als ze tijdens de operatie er achter komen dat alles al weggehaald is. Ik wacht nog op een telefoontje van de da.
Ook heb ik gisterochtend weer een plasje naast de bak gevonden. Ze is ongeveer net een anderhalve week van de eurologist af. Nu staat ze er weer op.
Ik denk erover om haar voortaan maar gewoon daar op te houden, maar dan op de onderhoudsdosering
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pita's gedrag

Bericht door Ennakee »

Misschien is het mogelijk om via een echo te kijken of ze al is gesteriliseerd? Zodat er geen mogelijke onnodige operatie plaats hoeft te vinden..ik weet niet of jouw DA deze mogelijkheid heeft.

Wanneer eurologist voor haar goed werkt, dan zou je inderdaad dit kunnen doen. Wanneer ze nog steeds stress ervaart kan dit tenslotte ook een trigger voor blaasontsteking zijn. En hiermee kun je in ieder geval de blaas gezond houden. En het is een middel dat langdurig gegeven mag worden

Sterkte met je meisje!
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Bedankt Ennakee!
Ik zat er ondertussen ook al aan te denken of haar blaas onderzocht kon worden tijdens de operatie, of dat ze misschien een foto konden maken. Zelf denk ik dat het stress gerelateerd is. Ze wil nu echt meer naar buiten en ze durft niet altijd te tuin in omdat ze dan de confrontatie aanmoet met oa Joep en Hobbel. In huis lukt het haar beter deze twee te ontwijken of dulden deze twee meer van haar, wie zal het zeggen :???:
Weet iemand of een poes ook geholpen kan worden terwijl ze nog krols is?
Mijn da zegt dat ze gelijk geholpen kan worden.
Ik meende dat de periode daarvoor het beste is tussen twee krolsheden in?
Ik zit overigens wel te twijfelen of ze wel krols is. De onrustigheid is met name overdag, in de middag
Dus niet de hele dag en snachts hoor ik haar helemaal niet, of slaap ik misschien te vast :???:
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Aangezien zich er de laatste dagen een zwart witte kater rond de tuin ophoudt, wederom gesproei
(dit keer de koelkast) heb ik een afspraak gemaakt bij de da voor morgen.
Pita moet nuchter verschijnen en wordt dan geholpen.
Om tien voor 9 breng ik haar morgen weg.
Hopelijk gaat alles goed en wordt ze niet voor niks geopereerd
Ze mag tot vanavond 20.00 uur nog eten
Laatst gewijzigd door Anne op 27 mar 2017 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Pita's gedrag

Bericht door nellebel »

Hopelijk zijn die problemen dan opgelost. Even weer spannend
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Heel spannend. Ik ben alleen maar kittens gewend die binnen no time weer hersteld zijn
Pita is wat ouder dus het herstel zal wel wat langer duren.
Ik ben nu al nerveus
Hopelijk gaat alles goed en is het achteraf de juiste beslissing geweest.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Vanochtend Pita weggebracht. Halverwege de ochtend ging de telefoon. Na het verdoven, scheren en wassen en onder een felle lamp kon de da een operatielitteken zien. Of ik door wilde gaan met de operatie? Ook heeft Pita daar gesproeid en de assistent vertelde me dat ze ook graag haar urine wilde nakijken. Sommige poezen, gesteriliseerd, sproeien zei ze en na urine onderzoek kon de da dan kijken of het een medisch probleem was of iets gedragsmatig.
Ik heb toen maar aangegeven niet verder te gaan met de operatie ( waar ze gelukkig nog niet aan begonnen waren)
Ze is ook gechipt
Net telefonisch gehoord dat ze weer bacterien in haar urine had, wederom een bacteriele blaasonsteking waardoor ze sproeit
De da adviseert nu ook een urinary dieet en proberen haar wat meer vocht te laten binnen krijgen
Straks mag ik terug bellen want ze ligt nu nog te slapen. Ze heeft een narcose gehad.
Wat voel ik mij een klungel. Ik kan mijn eigen gevoel niet meer vertrouwen, zo overtuigd was ik dat ze krols was. Waarschijnlijk is ze dat niet en is in het verleden al geholpen
Als ze straks thuis komt gaat ze strak op de eurologist en ik hou haar voortaan daar maar op en ook op een urinary dieet
Van de week zag ik dat ze goed het natvoer van felix at ( voor het eerst in lange tijd) dus dat ga ik haar voortaan geven, zodat ze ook wat meer vocht binnen krijgt
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7658
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Pita's gedrag

Bericht door Rik »

De oorspronkelijke castratie kan natuurlijk niet goed gedaan zijn. Dan kan ze dus wel krols zijn. Maar als ze toch weer bacteriën in haar urine gevonden hebben, dan lijkt mij dat een meer logische verklaring.
Een enkele keer wordt een poes na castratie toch weer krols, dan is er wat blijven zitten en zal ze helaas weer onder het mes moeten.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Het is heel moeilijk als je niets weet over het verleden van een kat
Neem dus Pita, sinds het mooie weer miauwt ze en wil veel meer naar buiten
Vooral in de middag miauwde ze veel, wilde de tuin in maar ook weer niet want daar waren Joep en Hobbel ook. Ook zwierf er ineens een kater rondom onze tuin :???:
Het meerdere miauwen, de dwang naar buiten, de kater, het gesproei ineens, ik zag het voor krolsheid aan. De da heeft daar geen tekens van gezien ( wat ook moeilijk te zien is)
Ik ben ergens blij dat het geen gedragsprobleem is, het sproeien, alhoewel het me duidelijk wordt dat ze erg gevoelig is voor blaasontstekingen.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Pita's gedrag

Bericht door Ennakee »

Het is misschien ver gezocht, maar misschien kent ze deze vreemde kater wel. En wil ze daarom naar buiten. Het is bekend dat zwerfkatten onderling vriendschapsbanden aan kunnen gaan. En jij had haar, meen ik toch bij jou in de buurt gevonden?
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Pita's gedrag

Bericht door Anne »

Ik heb haar hier niet in de buurt gevonden, ongeveer op een uur loopafstand

Ze staat ondertussen op hills cd urinary stress. Nog even gemengd met haar normale brokjes om darmklachten te voorkomen.
In haar urine zaten ook stukjes van de blaaswand
( ze hadden er een naam voor) :???:
Over drie weken weer een plasje inleveren
Ondertussen heeft ze al weer wat gegeten
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie