2 kittens uit verschillende nestjes. 1 wild en 1 heel rustig

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
glenx
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 dec 2016 11:44

2 kittens uit verschillende nestjes. 1 wild en 1 heel rustig

Bericht door glenx »

Hallo iedereen! :-)

Hoop dat jullie ons kunnen helpen. Wij hebben 2 kittens uit verschillende nestjes van 8 weken. 1 Cypres katertje en 1 halve britskorthaar poesje. Het poesje is heel rustig en en lief en wil het liefste alleen maar knuffelen. Het katertje wil het liefste spelen en dan behoorlijk hard. Ze vliegt het poesje steeds om de oren en het poesje piept eigenlijk vrijwel gelijk. Ze ontloopt het kater dan en loopt weg naar een ander plekje als ze van hem los kan komen. Echter blijft het katertje haar bespringen en begint dan te bijten en trappelen.

We hebben het idee dat het katertje de grenzen van het poesje niet ziet of dat het poesje niet goed haar grenzen aan kan geven. Dit is echter alleen tijden het spelen van het katertje. Op de kattenbak doet het katertje heel rustig naar het poesje. En ook bij de voerbakjes doet hij gewoon rustig.
Het lijkt er op alsof het katertje wat te hard speelt met het poesje en het poesje niet zo goed weet wat te doen en dan steeds maar wegloopt.

Is dit normaal gedrag? En kunnen we hier misschien iets aan doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp! :grin:
Glenn en Danique
Cerna

Re: 2 kittens uit verschillende nestjes. 1 wild en 1 heel ru

Bericht door Cerna »

Britten (ook halve) zijn rustiger typjes dan HTK-katten, maar niet wanneer ze kitten zijn. Ik heb drie jaar geleden twee Brits Korthaarkittens gehad (heb ze nog steeds, maar het zijn geen kittens meer :smile: ) en werd stapelgek van hen want wanneer ze niet sliepen dan werd er gespeeld.

Je schrijft niet hoelang je de kittens al hebt, maar 8 weken is eigenlijk nog veel te jong om al bij mama weg te moeten en het kan best zijn dat half Britje een beetje meer moeite heeft met wennen.
Ook gaat het niet altijd lekker tussen een HKT en een Brit juist vanwege het verschil in temperament, maar ik ken ook voorbeelden dat het prima gaat.

Toen ik 9 jaar geleden mijn tweede Brit aanschafte was dat een silver tabby blotched met groene ogen (Whiskaspoesje) en ik had al een blauwe met oranje ogen. Toen vertelde mij iemand dat oranje en groene ogen niet goed combineren en dat bleek inderdaad het geval. Die twee lagen elkaar totaal niet. Gelukkig had tabby Noa een goede vriendin in HTK Cerná (beide groene ogen) en een jaar later kwam chocolate Brit Milka ook met oranje ogen en ook zij was bang voor Noa, maar kan weer goed opschieten met blauwe Amber.
Wanneer jouw half Britje dus oranje ogen heeft, kan dat ook een probleem gaan geven.

Voorlopig echter zou ik het even afwachten en HTK-katertje proberen iets af te remmen door wat meer met hem te spelen zodat hij zijn energie toch kwijt kan en dan kan het niet anders dat Britje vanzelf wel bijtrekt.
Reneetjehhh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2018 20:46

Re: 2 kittens uit verschillende nestjes. 1 wild en 1 heel rustig

Bericht door Reneetjehhh »

Hoi Glenn !

Ik was heel internet aan het doorzoeken tot dat ik jouw berichtje zag! Ik heb momenteel precies hetzelfde probleem. Twee kittens , andere nestjes. Eentje is heel wild en die ander is heel rustig. De drukke valt de ander aan in haar nek etc. Waardoor zij een piep geeft. Maar hij blijft doorgaan..

ik vroeg me af hoe het bij jullie is afgelopen aangezien het in 2016 was toen je het bericht schreef.

Groetjes Renee
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: 2 kittens uit verschillende nestjes. 1 wild en 1 heel rustig

Bericht door castratenkoor »

Glenx is na 21/12/2016 niet meer op het forum geweest, dus daar zul je denk ik geen reactie meer van krijgen.

Over het algemeen zullen kittens leren met elkaar om te gaan. Heeft even tijd en aanpassing nodig.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Reneetjehhh
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jul 2018 20:46

Re: 2 kittens uit verschillende nestjes. 1 wild en 1 heel rustig

Bericht door Reneetjehhh »

Oh haha oke bedankt! Zo zielig als ze pijn heeft..
Plaats reactie