Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Beste kattenliefhebbers,

Ik weet niet goed of ik dit bericht in het goede topic zet, sorry als dit niet zo, maar ik ben even ten einde raad.

Wij hebben sinds januari een kat uit het asiel gehaald, genaamd Django. Deze man is 2 jaar oud, en komt buiten. Hij is over de hele dag meestal wel een paar uur thuis, en vooral wanneer mijn vriend en ik thuis zijn is 'ie thuis.

Sinds 9 augustus hebben wij er een dame bij, uit Griekenland. Deze hebben wij kunnen redden door Mirtos in te schakelen. Wij hebben toen ook een huis bezoek gehad en de dame in kwestie die vroeg aan ons hoe wij Nyssa zouden introduceren aan Django. Wij zeiden dat we daar eigenlijk nog geen idee van hadden.
Zij vertelde dat ze zelf 7 katten heeft en als er een nieuwe bij kwam ze die er bij doen, zonder aparte kamer of whatever want ze moeten die groepsgeur ontwikkelen.
Oké, denken wij, dan doen wij dat ook. Misschien wat naïef, aangezien je ook anders leest wat handig is maar he, iedereen z'n eigen manier!

Wij Django de avond voordat we naar Schiphol gingen niet naar buiten laten gaan, en sinds Nyssa binnen is heeft hij eigenlijk alleen maar interesse in haar. Totaal niet blazen of grommen, geen vechten of uithalen. Hij deed gewoon z'n ding en toonde qua gedrag niet anders dan normaal. Ook al ging hij naar buiten nadat zij binnen was, hij kwam gewoon thuis en deed zich niet anders voor als normaal.
Ze hebben één keer gevochten, maar dat waren 2 klappen van haar en daar bleef het bij.

Nu is hij een keer eerder lang buiten geweest, dit was vrij recent, ongeveer 36 uur buiten geweest, maar wel weer thuis gekomen alsof er niks aan de hand was.
Nu is hij weer lang weg, al ongeveer 30 uur, en ik ben op internet gaan zoeken en kwam tot de conclusie dat er 2 dingen kunnen zijn: of hij is heel druk op expeditie, of hij is jaloers op het feit dat we Nyssa hebben en zij veel meer aandacht vraagt dan Django ooit gedaan heeft.

Afgezien van dat, geven wij Django de aandacht die die al kreeg, plus nog wat extra's omdat hij ook goed op Nyssa reageerde. Dus gaven we hem snoepjes, een extra prakje eten of een lekker visje.

Om dit lange verhaal even in een zin te samenvatten: Nu Django zo lang buiten is, is de kans er dat 'ie jaloers is op Nyssa sinds haar komst, ook al laat 'ie geen ander gedrag zien sinds zij in ons huis is, en dus weggegaan is om ergens anders een nieuw leven te beginnen?
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door castratenkoor »

Je vraag vind ik eerlijk gezegd weinig zinvol. Los buiten loeren heel veel gevaren. Het is natte vingerwerk/koffiedik kijken waarom hij weg blijft. Het is zeer de vraag of zijn afwezigheid zijn eigen bewuste keuze is. De mogelijkheden in vogelvlucht: aangereden door het verkeer - vergiftigd - verdwaald - mishandeld door een kattenhater - gevangen door bontproducent - verdronken - ergens opgesloten.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. En ja hij KAN er zelf voor gekozen hebben weg te blijven omdat hij het huis delen met andere kat als niet prettig ervaart. Maar heel eerlijk gezegd lijkt die kans me niet zo groot.

Ik zou hem opgeven bij Amivedi en flyers rondbrengen en ophangen......als hij er vanochtend nog niet is. En met trommeltje voer gaan zoeken in de buurt, liefst in de schemer en als het rustig is.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Oh, ik vond de vraag eigenlijk wel meevallen. Hij is vanmorgen nog niet thuis geweest, dus ik ga hem nu aanmelden bij Amivedi.

Het ging er mij meer om in hoeverre een kat die zich niet anders vertoond dan anders qua gedrag, ook niet als er ineens een nieuwe kat bij is, er vandoor zou gaan door de actie om een 2e kat in huis te nemen.

Misschien had ik dat beter kunnen verwoorden ipv een heel verhaal neer te zetten :p
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door castratenkoor »

Wat ik maar bedoel te zeggen is dat niemand in Django zijn koppie kan kijken. En aan giswerk heeft niemand iets toch? Nogmaals het KAN zijn eigen keuze zijn, maar het KAN ook heel wat anders zijn waardoor hij niet thuiskomt. Ik zou b.v. in de buurt bij iedereen aanbellen om te vragen in de schuur te kijken of hij ergens zit opgesloten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Ja dat is het rottige, je kan alleen maar gissen. Toch bedankt :)
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Cerna

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Cerna »

Ik weet niet of je erin gelooft, maar je zou een kattenfluisteraar in kunnen schakelen (naast de adviezen die je hebt gekregen). Die kan je vertellen of hij nog in de buurt is en of hij weggegaan is omdat hij Nyssa geen aangenaam gezelschap vindt.
Ik heb goede ervaringen met: http://www.tussendierenmens.nl/page/com ... met-dieren
Niet wat betreft weglopen, maar wel toen onze Milka steeds gedrag vertoonde waarvoor geen medische verklaring gevonden kon worden.

Ook heeft een kennis van mij die paranormaal begaafd is, ooit via een foto de schuilplaats aan kunnen wijzen waar een vermiste kat van ons zat.

Ik geloof er dus wel in en niet geschoten..................
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Ik geloof er wel in! Ik denk alleen dat mijn vriend er wat nuchter in zal staan. Mannen eigen denk ik :')))

Dank je wel voor de tip! Misschien werkt het inderdaad.

Op dit soort momenten denk ik: waarom hebben ze nog geen chip met gps ontwikkeld.
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Ennakee »

Er bestaan gps systemen voor katten. Het gevaar is alleen dat de kat een halsbandje moet dragen.

https://mobiel.onlinedierenspeciaalzaak ... or-katten/
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Ja die had ik inderdaad ook gezien. Het ding alleen is dat Django wel al eerder een halsbandje om had, reflecterend voor ''s avonds met een adres koker, maar die was hij na 2 weken al verloren. En je weet natuurlijk niet in hoeverre die gps halsbandjes los raken als hij ergens vast zit, en dat hij zichzelf niet zou wurgen.

Hij is nog niet thuis gekomen. We geven het tot morgenmiddag. Dan is mijn vriend thuis van zijn festival en ik heb sinds 3 weken mijn eerste werkdag (boehoe) en als hij dan na 15en nog niet terug is gaan we echte stappen ondernemen.

Wij denken namelijk dat hem niet echt wat overkomen is. Hij kan zichzelf makkelijk redden. Daarbij had hij een keer een onwijze snee in z'n poot en toen kwam hij ook thuis terwijl hij een schutting over moet en een schuur over moet wilt ie bij ons thuis komen...
Ik probeer mezelf niet te gek te maken, merk je het haha
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Ennakee »

Heb je al contact gehad met het asiel?

Voor hetzelfde geldt is hij verdwaald geraakt, en ver uit de buurt terecht gekomen.

Ook kan het zijn dat mensen hem meegenomen hebben. Zelf heb ik ook drie vondelingen als huisdier gehad. Waarvan eentje al gecastreerd was. Maar nooit een baasje gesproken of flyer gezien....Deze kater had hele kapotte voetjes en blaasontsteking en wormen infectie toen ik hem vond.

Dus voordat ik hem in huis nam heeft hij heel wat afgezien.
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Ach wat sneu voor die ene! :(

Ja heb het asiel wel gebeld, maar ze hadden nog niks gevonden of over hem gehoord.

Ik denk toch echt dat ie vandaag of morgen opduikt. Zo'n onderbuik gevoel heb ik...
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
Ennakee
Jaguar
Jaguar
Berichten: 726
Lid geworden op: 12 nov 2015 01:16

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Ennakee »

Ja, Mickey was er niet best aan toe. Uiteindelijk heb ik hem 10 jaar mogen verzorgen. Hij is ruim twee jaar geleden overleden :cry: het was een hele lieve reus..

Ik hoop het ook voor je, dat hij snel weer thuis is ! :epray: :epray: :epray:
Gebruikersavatar
Mariskings
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 13 aug 2016 20:35
Locatie: Haarlem

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door Mariskings »

Ik heb ook contact gehad met de instantie waar we Nyssa vandaan hebben en die geven aan dat hij waarschijnlijk druk aan het jagen is, of nog bezig is met de vrouwtjes te versieren. Dat schijnt tot de herfst bij katers in volle gang te zijn, en ondanks het feit dat ie geholpen is, die hormoontjes toch door het lijf gieren.

Nu moet ik zeggen dat er in de buurt ook weinig katten te zien zijn van het weekend, dus misschien zijn ze wel met z'n alle op vakantie :edance:
"Katten zijn net chocolaatjes; het is moeilijk om het er bij een te laten."

Nyssa (4) & Chloë (0)
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door castratenkoor »

Gecastreerde katers hebben geen hormonen die door het lijf gieren.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Is onze Django weggelopen door jaloezie?

Bericht door jennli »

Ik zou me eerlijk gezegd wel zorgen maken .....
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Plaats reactie