Zekerheid buiten of binnenkat???

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Kat vang overdag een muis

Bericht door Rik »

Precies...

En bekijk het ook eens van de andere kant. Als jij zou moeten beoordelen of je de poes bij "jou" zou kunnen plaatsen... wat zou dan jouw oordeel zijn? Heb je daar dan een fijn gevoel bij. Ik denk niet dat je zomaar een nieuw baasje vindt waarvan je dan zegt... Daar zit ze beter.

Natuurlijk kan het met de tijd anders uitpakken maar dat zou bij iedereen zo kunnen zijn die in aanmerking zou komen. Ik lees inderdaad ook dat jij kunt lezen en schrijven met deze poes en dat is alles wat je (en zij) maar kunt wensen.

Ik denk dat je momenteel meer jezelf aan het overtuigen bent dan het asiel :)

Zeker met de argumenten en uitleg die jij hier gegeven hebt vind ik het raar dat het asiel nog twijfelt. Bij hoeveel katten "met gebruiksaanwijzing" kunnen ze met 100% zekerheid zeggen dat die goed geplaatst worden en niet terugkomen? (Als ze al terug zouden komen als die ongelukkig zijn want dat is ook niet eens zeker.)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Dinky »

Ik zou het eens omdraaien, wat maakt dat ze het bij iemand anders beter zou hebben dan bij jou? Wat zou die ander meer kunnen bieden in jouw ogen?

Ze heeft een kattenmaatje, ze heeft een verzorger die haar kan lezen en haar eigenaardigheden respecteert. Een verzorgster die ook nog eens veel thuis is voor de nodige aandacht.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

Dank jullie wel voor jullie reacties.

Ik heb alvast een heel lange mail gestuurd met alle beschrijvingen van haar en hoe ze zich hier gedraagt en inderdaad ook duidelijk gezegd: als ze mag blijven, ga ik geen kittens meer opvangen en ook geen bange of schuwe katten meer, want dat kan zij simpelweg niet aan.

Normaliter zouden ze dan nog eens een keer tot bij mij komen, de begeleider en de persoon die beslist over de adopties en dan kan ik nog eens kort en duidelijk zeggen wat jullie hier hebben verwoord.

Kan ik inderdaad de rollen eens omdraaien: hoe gaan jullie iemand vinden die het dier kan lezen op deze wijze en haar neemt zoals ze is en ook nog eens alle aandacht wil geven?
Waarom zou ze inderdaad beter af zijn op een ander als ze hier duidelijk nu wel gelukkig is, anders had ze al duidelijke tekens van frustratie en ongelukkig zijn laten zien.

Want zelfs mét de kittens in huis, blijkt toch dat ze vrij snel weer terug op haar plooien is, dus zal ik wel iets goed doen, of zit op zijn minst de verhouding tussen haar en Ragnar goed genoeg om snel weer op haar plooien te komen (ik vind, na een week al helemaal terug zichzelf zijn, dat is voor een volwassen kat best snel, zeker als het niet in haar aard ligt en ze zo stress gevoelig is, dus zo slecht kan het hier niet zijn voor haar).

Eveneens, als ze zich in mij verplaatsen en mijn beweegredenen kennen waarom ik aan opvang doe, dan weten ze ook dat ik het beste wil voor de dieren en als het toch zou mislopen, met eender welke huisgenoot, dat ik zowiezo het nodige zal doen om het dier een goede thuis te geven als het bij mij echt niet lukt.
Dus, als het uit de hand loopt, hebben ze eigenlijk wel garantie dat ik hen op de hoogte breng en samen mee naar een oplossing zal zoeken, ik zie haar immers graag en heb er dat voor over, ik stel mezelf achterop, dieren en hun welzijn komen op de eerste plaats.

Waar ga je dat zomaar nog vinden?

Plus, ik geef niet op bij de eerste tegenslag met de dieren. Ik doe mijn uiterste best hen te geven wat ze nodig hebben en hen gelukkig en blij te maken en gezond te houden.
Tegen dat ik dan zeg: het werkt echt niet meer, dan kan je daar ook van op aan en is het niet een opvlieging.

Ik doe mijn best dit weekend nog en hoop dat zij het ook zo zien.

Na dit weekend hou ik er echter wel mee op. Als ze dan nog niet tot een besluit gekomen zijn, hou ik het voor bekeken hoor!
Dan stellen ze haar maar ter adoptie.
Ik mag er niet onderdoor gaan, 3 kleine hummeltjes in huis (Freya mag blijven natuurlijk) en dan nog 2 dames die elk hun zorgen en aandacht nodig hebben, die hebben geen bazinnetje nodig die enorm van slag raakt.
Dat ga ik wel heel duidelijk meegeven: nu duidelijkheid!!

Niet dat ze over een week weer afkomen: oja, we hebben ons bedacht, mss ben jij toch wel de ideale... of omgekeerd, mss is ze toch beter af op een ander... Nee, nu duidelijkheid, voor ieders bestwil (en ik wil mijn eigen mentale gezondheid ook bewaren, dit is gewoon niet vol te houden, al die onzekerheid en dat heen en weer gedoe, dan weer wel, dan absoluut niet, dan een misschien, dan weer wel en hup van voor af aan... aargh).

Ik hou jullie op de hoogte wat het uiteindelijke verdict zal zijn!

Groetjes,
Liesbeth en Co
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

Zow...
Heb antwoord gekregen.
Ik mag de poes houden, als ik alle kittens weg doe en in totaal dus maar 2 katten houd.

Die had ik niet zien aankomen.

Was nu helemaal voorbereid op 3 poezen in huis, momenteel is er ook die dynamiek, het is een groepje 3 - 2 .

Tuurlijk kan de inhoud van dat groepje nog veranderen, Freya is hier amper een week, moeilijk te zeggen naar welke poes ze uiteindelijk het hardste toe trekt.

Maar alleen als ik Freya opgeef, mag ik de opvangpoes houden.

Ik mag niet meer dan 2 poezen houden.
Dus, als ik wil bewijzen dat ik écht het beste voor heb met de kat, moet ik hierin toegevingen doen.

Voel me zo voor 't blok gezet :O

Wat nu?

Terwijl de opvang poes stilaan met alle kittens begint te spelen. Freya heeft nog wat bang van haar, omdat zij het meeste heeft geblazen in't begin en de opvangdame is nu ook wel de grootste uit de hoop, maakt wel een indruk op een kleine kitten.

Maar zo stilaan begint het groepje van 5 tijdens de 2 piekmomenten door elkaar heen te spelen, zonder constant een grom te horen.
Het gebeurd nog wel eens, maar hey, is nog maar een week nieuwe samenstelling, dat er nog es eentje schrikt hier en daar, kan ik goed inkomen.
Voor Freya is het ook allemaal nieuw.

Maar goed.

Pfff..

Ik word er wat moe en weemoedig van.
Ik wil de opvangpoes heel graag bij me houden, omdat ik haar zo zie opfleuren.
Maar denk niet dat ze meer of minder gelukkig gaat zijn als ze met z'n drietjes ipv tweetjes zijn. als ze maar kan spelen en haar huisgenootjes kent.
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Rik »

Ik kan niet helemaal volgen wat je precies in huis hebt want ik dacht dat je ook nog opvang kittens had? (Ragnar van jezelf, Opvangpoes, Freya ook opvangpoes en 2 kittens in opvang ??)

Maar goed... als ze je zo voor het blok zetten zou ik bijna zeggen van... "zoeken jullie maar een lekker huis voor haar" (en dan is het nog maar de vraag hoe lang het duurt voordat ze ook echt wat gevonden hebben). En in de tussentijd laat ze steeds meer haar eigen karakter zien.

Iemand zo voor het blok zetten doe je ook niet. Ik denk ook niet dat ze dit naar iemand anders kunnen/zullen maken. "Nee... U mag haar alleen hebben als u nooit meer andere katten neemt". Hoe gaan ze dat controleren?

Ik heb niet het idee dat deze mensen weten wat er speelt bij hun uitgezette katten. Neem bijvoorbeeld het feit dat ze al zeiden dat ze te bang was (terwijl ze in het bos gevonden is met open-buik). Dan kun je de eerste maanden nog helemaal niets zeggen over het karakter van een kat want die heeft een veel te grote knauw gehad. Dat zie je zelf nu ook dat het wekelijks weer wat beter gaat. En daarna de conclusie dat ze perse naar buiten moest kunnen.

Ook nu zullen ze dus a.d.h. van één zinnetje gedacht hebben... "die moet in een huis met niet te veel andere katten" terwijl je dat dus nog helemaal niet kunt beoordelen.

Je zult natuurlijk zelf die beslissing moeten maken. Sowieso moet je voor opvang natuurlijk heel sterk in je schoenen staan om kittens/katten op te vangen om die na een paar maanden weer te zien vertrekken.

Wie maakt overigens de beslissing dat een kat op een gegeven moment klaar is voor adoptie? Want daar zul je, als je kiest voor opvang, straks duidelijke afspraken over moeten maken. Dan had het hele verhaal van de opvangpoes misschien helemaal anders uitgepakt want dan was ze pas over een paar maanden klaar voor adoptie en zou haar karakter dus helemaal weer goed kunnen zijn. En dan pas moet je beslissen wat ermee gebeurd. Nu zijn er overhaaste (en misschien verkeerde) conclusies getrokken die een aantal weken later weer anders uitvallen. Zeker bij dit soort poezen hoor je daar gewoon even de tijd voor te nemen voordat je goed kunt bepalen wat haar karakter is.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

De precieze situatie is als volgt:
Mijn Ragnar, nu ongeveer een jaartje oud.
Freya is ook 'mijn' kitten (bij vriend gekomen, voor mij bedoelt, daar te bang, dus gelijk naar mij gekomen).
1 jong volwassen poes in opvang
2 kittens in opvang.

5 in totaal, 2 van 'mij' en 3 in opvang.

Tja...

Waarop ze beoordelen dat een kat klaar is voor adoptie? Als de poes gewend is bij opvanggezin, medisch in orde is, mentaal stabiel overkomt.
In principe had de opvangdame enkele weken geleden al ter adoptie gekomen.
De kittens zijn vorige week ter adoptie gesteld.
(na castratie, eerste enting en chip en mits volledig medisch in orde mogen ze vanaf ongeveer 10 weken leeftijd vertrekken).

Die beslissing wordt door het bestuur van de opvang gemaakt, mede door berichtgeving van het opvang gezin. Als opvanggezin zegt dat het helemaal nog niet goed gaat met de kat, dan kan die nog niet zomaar vrijkomen voor adoptie.

Qua opvang kan ik dat wel, tijdelijk in huis nemen, laten wennen en weer afstaan. Uiteraard, zoiets doet pijn, want als dierenvriend ga je elk dier graag zien en hoe langer ze bij je zijn, hoe meer gehecht je gaat worden.
Maar dit is niet mijn eerste keer in dit wereldje van tijdelijk voor een dier zorgen en klaar stomen ter adoptie.
Dat kan ik wel hoor.

Het verschil zit 'm erin, bij de jongvolwassen opvangdame was ik er vanaf dag 1 op ingesteld, als het klikte met Ragnar en ze goed bij ons kon aarden, zou ze mogen blijven. Dat verhaal is echter in de loop der tijd verandert, om diverse redenen en ik weet zelf onderhand niet meer wat het nu allemaal is (hun drijfveer om wel of niet te plaatsen bij me).
't Is dat je anders gehecht raakt en anders naar het dier kijkt als je van in't begin gaat kijken of het goed bij je thuis past, dan kijk je naar relatie mens-dier en het dier dat er al is met het opvangdier, zit dat allemaal goed, ga je verder evalueren en kijken of ze zich op een bepaalde manier ontwikkeld dat je toch niet wenst naar de toekomst toe. Je kijkt met andere ogen.
En ook, als het klikt en je dacht dat ze dan wel mocht blijven, sluit je die ook op een andere manier in je hart.

Van de kleine jongens had ik van meet af aan voorgenomen dat ze niet konden blijven, 4 is teveel.
Tuurlijk hou ik ook ontzettend van hen! Maar ik ben wel klaar om hen mee te geven met een adoptie gezin hoor.
Ik zal hen met vreugde uitzwaaien.

Van de opvangdame heb ik wel een kater gekregen, want dat verhaal zit gewoon anders, onderlinge relatie is ook anders, eerst mag je ze houden, dan weer niet, dan weer wel, dan weer niet...
Bah...
Ben ook maar een mens, weet je wel.

Nu inderdaad voor het blok, twee poezen mag, drie niet.
Als ik het écht goed voor heb met de opvangdame, zal ik dus ALLE kittens ter adoptie aan hen vrijgeven (ook Freya dus, die niet bij hen in opvang is, maar die van mij persoonlijk is) en zo bewijzen dat ik het goed voorheb met de opvangdame, want met 3 zou het geheid verkeerd aflopen???

Ook het verhaal omtrent de opvangdame is nu verandert.
Van een bange poes in het bos die niet te benaderen was, naar een gedumpte poes in het bos die zich makkelijk liet oppakken en alzo geconcludeert kon worden dat het een tamme kat was?
Beetje verschil, niet?

Het vinden van deze poes in het bos, staat blijkbaar centraal in hun opinie waarom ze buiten moet kunnen, terwijl het eerste opvanggezin waar ze zat, dacht dat zij (en haar zus) mss inderdaad binnen poezen geweest waren die snel buiten gezet waren na zwangerschap edm.
Ook haar zus zou weinig moeite gedaan hebben om buiten te komen, hoewel deze op een dag ontsnapt is en doodgereden voor de deur ( zo triest :'( :'( ).

Ik kan er zelf geen kop of staart meer aan krijgen hoe het nu zit en wat ze nu precies verlangen?

En waarom zou ik inderdaad mijn kitten weg gaan geven ter adoptie, omdat ze hoogst waarschijnlijk na een jaar plots in conflict zou gaan met de opvangdame (maar niet met Ragnar dus??)??
Gaat ze dan ook niet in conflict gaan bij andere opvangadresjes?? En geldt dat dan ook niet voor de opvang heren??

Maar goed, maybe that's just me!!
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Rik »

Wat ik dus lees is dat de opvangpoes nog niet (mentaal) stabiel is qua karakter. Ze begint nu pas een beetje los te komen en begint een beetje haar ware karakter te laten zien. Raakt aan meer dingen gewend en laat dus zien dat ze tevens als binnenpoes en tevens meer gezelschap (ook van andere katten) wel kan waarderen. Misschien is het zelfs zo dat als ze er nog een paar weken is het helemaal beter gaat. Het is jammer dat ze je dan nu voor het blok zetten terwijl de situatie nog gewoon kan wijzigen.

Ik zou in ieder geval Ragnar en Freya houden. Freya heeft dus nog een beetje begeleiding nodig (bang) en moet ook haar ware karakter nog gaan tonen. Die zou ik sowieso nu niet ter opvang terug naar hun aanbieden (zeker niet met de rare beslissingen die ze op deze manier maken, waar zal die dan wel niet terecht komen). En als dan de consequentie is dat ze de opvangpoes nu direct weg willen hebben bij jou... dan "so be it". Als de opvangpoes nog wel langer bij jou kan blijven (terwijl die wel al ter adoptie wordt aangeboden) dan kan er de komende weken nog heel veel veranderen. Jij spreekt ook de mensen die komen kijken naar haar dus daar heb jij dan ook nog invloed op. Zet dan wel alvast het idee een beetje van je af dat ze zal blijven. Maar als over een paar weken opnieuw een evaluatie plaatsvindt zou het zomaar weer heel anders kunnen zijn.

Ook wat betreft een groep katten. Als er één bijkomt kan de hele dynamiek van de groep wijzigen. Als er één weg gaat ook. Je weet ook nooit van te voren hoe het in de toekomst tussen allemaal gaat. Het kan zijn dat er één ongelukkig is in de groep en dan zou het misschien het beste kunnen zijn om daar een nieuw goed huisje voor te zoeken. Maar van te voren weet je dat nooit.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

Dank je wel voor je reactie :)

Freya gaat inderdaad niet zomaar weg.
Die hoort ook niet bij de opvang, is particulier he.
Dus waarom zou ik haar zomaar overdragen naar de opvang he?

Ik ga voor mezelf ervan uit dat Ragnar en Freya gewoon blijven.

Verder inderdaad, moet ik een keuze van hen maken tussen mijn eigen katten houden of daar in gaan snoeien en de opvangdame mag blijven, dan moet ik maar even hard zijn.
Het is zo verwarrend allemaal en het lijkt of ze wat spelen met mijn gevoelens.

De opvangdame zal niet zo direct een nieuwe thuis vinden.
Men sprak al over termijnen van 'pas rond kerst vinden doorgaans de volwassen poezen een thuis', dus ja, dat is nog een eindje hier vandaan he!

In tussentijd zijn de jonge heren dan al lang herplaatst en wie weet hoe zit daar tegen de dynamiek hier thuis.

Ze mag dan inderdaad gerust al ter adoptie gesteld worden. Misschien vinden ze het uiteindelijk wél geschikt bij mij, maar zoals je zegt, kan ik er dan beter vanuit gaan dat ze gewoon als opvang bij me is en geadopteerd zal worden.
Ik moet er zelf alvast niet gekker van worden, dat heeft allemaal geen zin.

Er is tot nu toe nog geen rekening mee gehouden dat de opvangdame zich nog helemaal aan't ontplooien is en inderdaad laat blijken dat ze het wel fijn vindt om met een bende katten te spelen, als ze maar genoeg tijd en vertrouwen krijgt.
Bij haar gaat het niet op één dag, maar geef ze een week voor een nieuwe situatie en dan is het al helemaal anders.
Er is ook nog geen rekening gehouden met veranderende dynamiek in de groep katten, niet als er bijkomen, niet als er weg gaan (had bij het laatste zelf ook nog niet teveel stil gestaan inderdaad).
Gezien één van de heren heel hard hecht aan de dames en de andere heer zich eerder terug trekt (bij rust bijvoorbeeld) kan het wel eens raar uitpakken als de meer gehechte heer eerder vertrekt dan de andere (die andere moet ook spelen immers! al trekt die wel hard naar Freya, dus dat komt nog wel goed dan, kan hij nog ergens zijn energie kwijt).

Maar moet ik zelf natuurlijk wel rekening mee gaan houden dat ik even let op de dames als er eentje weer vertrekt hier.

Ik ga er even vanuit, gezien middenin kitten seizoen, dat de jongvolwassen opvangdame als laatste gaat vertrekken.
Hoewel de heren natuurlijk zwart zijn en blijkbaar vallen zwarte katjes dit jaar niet zo in de smaak.

Beste voor mezelf en 'mijn' 2 katten, is er gewoon vanuit gaan dat geen enkele kat zal blijven (van de opvang he).
En ik met een duo ga overblijven.

Beste mindset denk ik ook.
Dank je wel voor je advies hierin :) Dat helpt me wel!
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

Nu gaan ze haar wellicht hier weghalen.

Ik heb gezegd dat Freya niet weg gaat, want dat we er al in geïnvesteerd hebben, maar het enige dat ze onder dat 'investeren' hebben verstaan, is het financiële plaatje.
Maar als ik zeg dat ik in een dier investeer, bedoel ik niet alleen financieel, gewoon algemeen, we hebben voor haar gezorgd, in ons hart gesloten en ja, ook financieel DA kosten, haar in orde gezet edm.
Dan zeg je niet na een week: och, doe maar rap weg. Of ben ik daar nu raar in???
Geef je na een weekje op??

Soit.

Nu wordt de opvangdame als agressief bestempeld :O
Agressief??
Hoezo?
Omdat niet iedereen haar altijd kan aaien?
En omdat ze even nodig heeft om te wennen en dan es zal blazen en grommen en eventueel een klauw (tot dusver zonder ook maar iemand, mens of poes, een schram te bezorgen??)...
Ik begrijp er niks meer van.

Ze maken van mijn persoonlijk verhaal dat ik een kompaantje voor Ragnar zoek net omdat ik klein woon. Huh?
Neeeee!!
Ik wil voor haar een poezenvriendje, ongeacht of ik groot of klein zou wonen, omdat ik in eerste instantie simpelweg invalide ben en ooit bedlederig zal worden en ons Ragnar heeft zwerversbloed en zou wél graag buiten willen, dat moet dus binnen opgevangen worden door flinke speel partijen.

Op een slechte dag (fysiek slecht voor mij) kan een poezenvriendje dit helemaal opvangen, op goede dagen kan ik heerlijk actief meespelen (echt mee tikkertje doen enzo), maar na verloop van tijd groeien poezen toch meer en meer naar elkaar toe en hoef ik niet fysiek actief mee te spelen, anders dan met muisjes gooien, floshkes zwaaien, met balletjes rollen edm.
Dus niet dat ik niks meer in de poezen steek, du-uh, dat blijf je doen, kan je zelfs vanuit je luie zetel doen, toch 'actief' betrokken zijn bij het spel van je dieren.

Moest ik NIKS met Ragnar doen, zou ze uiteraard ongelukkig geweest zijn, ongeacht hoe groot of klein ik woon.
Maar dat geld ook voor de opvangdame...
Die heeft ook een thuisje nodig waar men toch wel investeert in haar (niet financieel bedoelt, maar kwestie spelen, liefde geven, aandacht, praten met de poes, noem maar op) en deze wil dan niet per se buiten...

Soit, weer dus dat ze hier niet buiten kunnen, dat het hier te klein is, nu is de opvangdame agressief en Ragnar hebben ze niet verwoord, maar eigenlijk zeiden ze dat ze hier ook niet tevreden was omdat het hier te klein was (maar dat heb ik nooit gezegd, ze is gelukkig binnen zolang ze maar voldoende beweging en spel en aandacht krijgt!) en Freya zou te hard gaan veranderen eens ze volwassen wordt, dan gaat ze mee in de 'politiek' onderling doen en dat gaat conflict geven en dan is het hier te klein voor poezen (algemeen, dus niet het aantal, gewoon, ik woon te klein voor poezen... Want ze kunnen hier niet buiten en de vloeroppervlakte is niet groot genoeg, terwijl ik toch echt voldoende ruimte heb en voldoende klim mogelijkheden al heb en er zeker nog bijkomt, maar oké...).

Ik voel me nu super mega slecht, echt waar.

Ik kan begrijpen dat ze hier dan geen dier wensen te plaatsen.

Maar het begint me nu wel de strot uit te komen hoe alles draait en keert, hoe men mij voor 't blok zet, hoe men zegt dat ik maar steeds ruzie wil zoeken en alleen aan eigen belang denk en hoe ik wil dat het is en niet kijk naar de poezen, of die wel gelukkig zijn, dat ik niet denk aan lange termijn en wat nog meer.
En dat ze dan nog de opvangdame zouden weghalen om in haar uppie te plaatsen, dat slaat bij mij wel alles.

Ze bloeit nu open, speelt met de kleintjes mee en krijgt dus ook wel echt de happies.
Waarom dan haar in haar eentje gaan plaatsen, als ze duidelijk plezier heeft in poezenvriendjes?
Omdat poezen eigenlijk toch niet graag in groep zouden leven??
Waar komt dat nou ineens vandaan en waarom worden ze dan altijd per twee geplaatst en ook bij mensen met meerdere poezen?
Omdat je niet kan voorspellen hoe een kitten uitdraait en dat niet met een halfwas en jongvolwassen kat samen gaat, want daar komt meestal, bijna altijd, conflict van?
Waarom worden dan zoveel kittens toch bij volwassen poezen geplaatst (oja, die mogen buiten... uh??)??

Waarom staat hier het welzijn van de poes niet voorop???

Waarom zou ik puur aan mijn eigenbelang denken?

Tuurlijk wil ik gerust eens rustig samen zitten en alle pro's en cons bespreken over al dan niet 3 poezen in huis en checklists afgaan of ze inderdaad dan hier wel goed zitten, algemeen (groep van 3 bekeken) alsook voor elke poes afzonderlijk.
Maar dit wordt me gewoon al te gek, echt waar...

Wat moet ik nu doen, zeggen, ik ben er klaar mee, haal hier alles maar weg, ik hou het wel op mijn Ragnar en Freya en dan komt de opvangdame weet ik veel waar terecht, nog maar eens herplaatst om van daaruit pas naar adoptie te gaan?
Of zeg ik dat ik zowiezo afstap als kandidaat adoptant, maar ijver ik er wel voor dat ze op zijn minst nog hier mag blijven tot ze een forever thuisje vindt?

Dat is nu nog het enige waar ik van wakker lig...
Wat doe ik nu best voor de poes?

Ze heeft alvast gemerkt dat ik van slag ben..

(maar nee, ze is verdorie niet agressief!! Echt niet... Zouden hier dan 3 kittens los kunnen lopen, zou mijn Ragnar het dan al overleefd hebben? Zou er dan al niet gevochten zijn? Zou mijn tienerzoon dan ongeschonden door het huis heen kunnen gaan??? ).

Pfff :'( :'(
Kan er wel om janken!!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door castratenkoor »

Misschien vind je me nu heel bot en cru maar ik ga heel eerlijk zijn.

Ten eerste: zolang jij het asiel voedt met jouw twijfels en onzekerheden blijven ze van mening dat de poes niet bij jou kan blijven. Je bent niet duidelijk en je stelt je op als "slachtoffer".
Je had goede adviezen gekregen van meerdere mensen hier op het forum, maar ik zie nergens dat je die opvolgt. Je blijft naar het asiel toe problemen aanvoeren. En ja ik kan me hun mening eerlijk gezegd heel goed voorstellen.

Verder zie ik in andere topics (klets- en geluks- en "hoeveel is teveel" - in 4 topics zie ik zo gauw over hetzelfde probleem) dat je financieel moeilijk zit. Hoe verstandig is het dan 3 katten te willen hebben? Wat als er met twee in een maand iets is? Wat als er een een bloedonderzoek moet krijgen? Is toch ruim € 200. Waar haal je dat dan vandaan?

Je geeft aan dat het niet om de mensen maar om de dieren draait, maar heel ruim gezien, is dat wel zo? Als je door de katten nog verder in de problemen komt, lijkt mij voor niemand gezond.....zeker ook niet voor de katten.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

Dat begrijp ik zeker, dat deel van het financiële, doch, heb wel een potje altijd apart staan speciaal voor de poezen hoor ;)
Dat heb ik ook heel duidelijk gemaakt, plus natuurlijk dat ik een DA heb waar ik een overeenkomst mee heb als er plots iets gebeurd dat écht serieus veel kost (praten we inderdaad over bedragen van honderden euro's), dat ik het mag afbetalen.
Maar dan praten we over bedragen die dichter tegen 1000€ aanleunen dan 200€ (die 200€ heb ik in een potje opzij staan, voor de poezen he en kan ik zo neerleggen).

Het komt zeker niet cru of bot over.

Ik zou wel graag willen vragen welke adviezen niet opgevolgd zouden zijn?
Hier schrijf ik mijn twijfels en onzekerheden af en wat jullie me dan vertellen, tracht ik ook zo te verwoorden naar asiel / opvang toe.
Ik begrijp wel dat het hier dan overkomt alsof ik me te onzeker naar asiel toe opstel en misschien is dat ook wel zo, dat vind ik moeilijk om zelf te beoordelen. Vandaar dat ik even vraag welke adviezen ik niet opgevolgd zou hebben? (kan ik aan werken dan he!)

Het is momenteel een krappe maand geweest, klopt, maar daar hebben de dieren niets van hoeven ondervinden hoor.
Heb zelfs redelijk wat geïnvesteerd in de opvangers (mede rede waarom het nu wat krapper is, want ik ben wél voorzien op mijn eigen poezen, maar niet op een aantal van 5 en ik ga dus ook niet voor een aantal van 5 he, dat is lange termijn niet haalbaar, simpel).

Moest het zo zijn dat ik door de dieren in de problemen kom, zou ik ze gelijk afstaan, want ja, toch wel, dieren staan voorop.
Als er geen medische zorg mogelijk is, geen correcte voeding (ook bv speciaal dieetvoer, moest dat ooit nodig zijn), geen speeltjes, klimpalen en wat nog meer, dan zou ik hier niet mee doorgaan, echt niet.
Heb ik niks aan, een dier dat niet goed zit.

Zit op deze moment even met instanties te klooien en moet deze maand overbruggen (maar aan potje van dieren wordt niet geraakt en nee, kom er ook niet op andere wijze door in problemen die ik niet zou hebben als er geen dieren zouden zijn, dit potje is er altijd, ook voor gevonden en gewonde dieren bv en zo heb ik ook een reserve voor zoon).
Daar zit ik echter bovenop met hulp van anderen. Is meer administratief geklooi dat in orde moet komen en wat mensen moeten achter zitten dan wat anders. Eens dat in orde (zou augustus moeten zijn), is alles weer netjes als voorheen.

Maar ik begrijp wat je bedoelt ja.
Ik zie hoe het over komt.
En ik neem dit dan ook aan als 'positieve' kritiek, een punt waar ik aan moet werken.

Wat ik hier van me afschrijf, is ook niet wat ik op deze wijze naar asiel toe verwoord, vandaar dus net dat ik het hier van me afschrijf en raad / advies vraag en inzicht.

Het is wel zo dat ik me hoe langer hoe meer onzeker en bang voel als er contact met de opvang is.
Ben bang op alles 'gepakt' te worden, één woordje of zinnetje dat blijft hangen, uit context getrokken wordt en eigen verhaal gaat leven, terwijl de situatie eigenlijk helemaal anders is.
Heb constant het gevoel aangevallen te worden en niks goed te kunnen doen.
En ja, als ze dan begeleider op visite komt, bibber ik als een rietje, durf bijna niets meer zeggen, ben bang iets verkeerd te doen.
Ben bang om iets te melden, bang dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt.
Als ik gewoon kordaat bent, komt het voor hen over alsof ik agressief ben en wil ruzie maken, terwijl dat helemaal niet zo is.
Als ik vragen stel, denken ze dat ik alles ter discussie wil stellen, wat niet zo is.
Als ze bv zeggen dat een kitten met een volwassen kat altijd problemen geeft en ik vraag dan op welke wijze ik dat mag verwachten, zeggen ze dat ik de situatie naar mijn hand wil zetten. Nee, ik wil graag weten wat je daarmee bedoelt en wat ik mag verwachten in mijn eigen thuisje, maar misschien had ik dat beter niet gevraagd dan?
Ik word natuurlijk ook onzeker van hoe ze veranderen van gedachte. Ene keer zou een poes wel mogen blijven, dan weer niet, ongeacht of ik iets heb gemeld of niet.
Ook het verhaal eromtrent van hun kant uit verandert steeds en weet ik niet meer hoe ik me daarbij moet voelen.

Ik werd overigens overvallen door het nieuws dat Freya maar weg moest en bij hen in adoptie moest komen.
Die had ik gewoon niet zien aankomen.
Had prima geweest als ze gewoon hadden gezegd: mooi, je hebt een partner voor Ragnar, maar dan gaan we de opvangdame gewoon ter adoptie stellen, want we denken dat het niet de ideale situatie is.
Wat ze oorspronkelijk toch ook al die tijd al zeiden, ongeacht wat ik zei.
Ben je effe stil van als ze voor je neus staan en zeggen: of Freya of de opvangdame, kies maar en bewijs dat je het beste voor hebt met de dieren.
Huh?
Ik had immers al aangegeven dat het oké was dat opvangdame ter adoptie kwam en Freya en Ragnar zouden blijven.
Ik had niet gedacht dat ze weer zouden afkomen dat opvangdame mogelijks wél zou mogen blijven, mits dit en mits dat.
Het is, zacht uitgedrukt, wel wat verwarrend en dan moet ik steeds proberen een nieuwe situatie voor te stellen. Of dit, of dat, dan weer dit, dan weer dat.

En de ene keer zit er spoed achter, de andere keer heeft het geen haast.
Nja, ik word er persoonlijk wel wat onzeker van ja.
Zeker als ik ook in mijn persoon wordt aangevallen.

Als iemand bij me komt kijken en duidelijk zegt dat het hier niet ideaal is voor ook maar één poes en dat is goed geargumenteerd en zowat iedereen zegt hetzelfde, heb ik echt geen enkele rede om die raad in de wind te slaan en te denken: och,maar ik wil gezelschap, dus ik hou er toch eentje.
Sorry, zo zit ik niet in elkaar.
Hoe pijnlijk dat ook is.

Zonder dat ik extra info of andere info heb gegeven, maken ze nu ineens er ook van dat de opvangdame agressief is, terwijl ik dat nooit ergens heb gezegd en toch uit niets blijkt.
Dat begrijp ik ook niet.
En vind ik jammer, want een poes die wel wat bang en onzeker is en gevoelig voor stress, is toch geen agressieve poes?
Er speelt heel veel achter de coulissen en ik krijg dat dan kort en bondig te horen: dit denken wij.
Tuurlijk overvalt zoiets je dan, want je weet niet eens van waar het vandaan komt!

Ze werd niet als agressief bestempeld als ze alleen met Ragnar zou mogen blijven, maar wel als ze herplaatst moet worden?
Dat komt bij mij momenteel over als: kijk, als ze bij je weg moet, wordt dat moeilijk, want ze is 'onhandelbaar' en 'agressief' en bij jou zit ze nu wel net goed, dus als jij Freya houdt, doe jij de poes geen deugd door haar weg te doen...
Alsof ik me dan schuldig moet gaan voelen omdat ik Freya en Ragnar houdt...

Ik voel me wel in het nauw gedreven en schrijf heel veel van me af, maar niet alles wat ik van me afschrijf, schrijf ik ook naar hen he ;)
Ik tracht daarom net een klankbord te vinden bij mensen met ervaring, wil het allemaal ff van me af.
Het doet me pijn en het maakt me onzeker.

Ik word ook gepakt op al mijn woorden. Toen ik zei dat Freya niet weg ging, omdat we er al in geïnvesteerd hadden, onder andere dus financieel, is financieel alles wat ze gehoord hebben en op hamerde. Terwijl ik zei, janee, ik bedoel niet puur financieel (daar doe je het toch niet voor? Dan mogen de opvangheren ook niet weg, die hebben me al dik 300€ gekost!!), ik bedoel, tijd, liefde, aandacht, moeite om ze in orde te zetten, je sluit ze in je hart, je aanvaard ze als lid van gezin, noem maar op, ja, ook de financiële kost, maar die mag toch niet doorslaggevend zijn bij het je afvragen of je een poes wel of niet houdt???
Ik heb niet echt deftig de kans gekregen om te zeggen: kijk, we hebben in Freya al onze tijd en moeite gestopt en ze hoort erbij... Ze hebben financieel gehoord en maken erop uit, vanaf dat ik een cent heb besteed aan een dier, ik het dier niet meer weg doe, ongeacht of dat dier zich goed voelt of niet.
Maar zo is het niet....


Kijk, toen ze me vroegen of ik met 'zekerheid' kon zeggen dat de mauw 's ochtends voor aandacht was, toen wisten ze al dat Freya zou blijven.
Gaan ze enkele dagen wachten en staan ze bij je in huis en zeggen: oké, opvangdame mag blijven, maar Freya moet weg, moet aan ons overgedragen worden.

Niet vanwege het financiële plaatje, niet vanwege de ruimte (want plots is het dan wel groot genoeg voor 2 katten, Ragnar en opvangdame dan), maar dan ineens omdat Freya later in conflict zou gaan.
Nja, ik begrijp dat allemaal niet zo goed.

En dan sta je daar even met je mond vol tanden.
Gepakt worden op een uitdrukking als: tuurlijk zie ik ze allemaal graag en als ik in een kasteel zou wonen en rijk zou zijn, zou er geen stumperd nog op straat staan, daarvan maken dat het dan niet uitmaakt wie blijft en wie gaat, is wel wat anders...
Wie denkt er hier nu niet es een keertje: was ik maar rijk, had ik maar een kasteel (maar dan bedoel ik stronterijk) kon ik ze allemaal redden... ??

Tuurlijk zie ik ook elke opvanger graag.
Zou maar raar zijn, dat een dier in opvang komt en je zoiets zou hebben van: bah, deze moet ik niet, zal blij zijn dat ie weg is.
Het is toch de bedoeling dat ik ze met veel liefde en plezier in huis neem en opvoed en klaar stoom voor adoptie?
Dat doe je dan toch met hart en ziel?
Wil niet zeggen dat ik ze niet herplaatst wil zien worden :O
Heb niet de intentie om hier tig katten (of eender welke dieren) te houden, dat gaat simpelweg niet, inderdaad niet financieel, inderdaad ook niet qua ruimte, inderdaad ook niet fysiek, daarin ben ik realistisch hoor.
Dromen dat het wél zou kunnen, doe ik wel, maar het blijft bij dromen (was ik maar rijk en gezond en had ik maar machtig groot kasteel, kon ik alle dierenleed in de wereld maar oplossen...).
Net daarom doe ik dit zo graag, ik help, op mijn manier.

Ik heb ook niet aangegeven dat opvangdame zowiezo zou mogen blijven, mits ik compromissen zou sluiten.
Duidelijk aangegeven: ik heb nu Ragnar en Freya.
Moest ze mogen blijven, is dat prima en is ze welkom en kan het, wat mij betreft.
Dat was dan ook wat ik dacht waar ze over zouden nadenken: of ze hier geplaatst zou worden SAMEN met Freya en Ragnar. Het was geen vraagstuk van OF Freya OF de opvangdame en welke combi net het beste zou zijn.

Ik heb natuurlijk wel naar mijn groepje gekeken of een drietal zou kunnen, inderdaad qua ruimte, financieën, wat ik erin moet stoppen aan aandacht en zorg edm en of het qua dynamiek zou lukken.
Zou maar dom zijn anders om ervoor open te staan opvangdame toch te adopteren, als ik de situatie niet bekeek vanuit een drietal.

Ik ben van mening dat een drietal wel zou kunnen, als uiterste maximum, op elk vlak, want je moet ze persoonlijke aandacht geven, je moet inderdaad erop voorzien zijn dat ze met zijn drieën gezamenlijk ziek worden, dat er voldoende ruimte is, kunnen ze alledrie ergens weg kruipen als ze even elkaars kop niet kunnen zien of rieken? Kan ik 3 poezen qua voeding betalen, ook als ze speciaal voer nodig hebben?
Kan ik speeltjes vervangen, is er ruimte om verder in de hoogte te werken voor Ragnar (die heeft dat het hardste nodig)?
Kan ik na verloop van tijd toch inzien dat het niet zou werken (ja, dat zou ik kunnen en dan zou ik de poes die zich het minst prettig voelt herplaatsen, ook als blijkt dat het Ragnar zou zijn)?

Kortom, ik ben voor mezelf al die vragen af gegaan he.

Mijn onzekerheden hier neer gepend, hier raad en advies gevraagd en inzicht in situatie, hier veel vragen gesteld...

Maar goed, dat komt nog meer onzeker over en dat begrijp ik, want dat is net wat ik hier van me afschrijf: mijn onzekerheden, mijn twijfels, of ik wel het goede doe ja dan nee...

Ook mijn frustraties, boosheid en verdriet schrijf ik hier neer...
Ik wil niet al die zaken op de opvang dumpen, want inderdaad, dan gaan ze me wellicht als super labiel mens aanzien.
Doch, ik ben wél een mens, ik heb gevoelens, ik kan ook verward, emotioneel, verdrietig, boos, aangedaan, gefrustreerd edm worden en het is gewoon niet fijn op deze wijze.
Laatst gewijzigd door Liesje22 op 19 jul 2016 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door castratenkoor »

Wat mij onderhand steeds meer stoort, is de manier waarop je probeert een heel forum ervan te overtuigen dat het asiel waar je voor opvangt niet deugt en dat jij perfect bent. Grof gezegd dan hè, even voor de duidelijkheid.

Ik denk dat je er op die manier nooit uitkomt. Het asiel wil een goede oplossing voor elk dier, jij wilt een goede oplossing voor elk dier. Als je eens begint met dat voorop te stellen. Dus laat even dat strijd-gevoel los om te beginnen. Je denkt veel te veel zwart-wit op een kinderlijke manier uitgedrukt in "zij zijn slecht en ik ben goed". Als je beide partijen eens als goed gaat zien......

Ik ben het met het asiel eens dat het maar zeer de vraag is of 3 volwassen poezen elkaar geen velen in de beperkte ruimte die jij hebt voor ze. Tuurlijk dat KAN goed gaan, maar het KAN ook heel erg fout gaan. Katten, zeker dames-katten, hebben keuzes nodig. Als jij de hele woning ter beschikking stelt en je zorgt voor ook extra ruimte door in de hoogte te werken, dan vergroot je de slagings-kans al enorm.

Dat jij adviezen niet opvolgt concludeer ik uit je dagelijkse verhaal over wat de mensen van het asiel nu weer stellen. Je geeft wel aan dat je je alleen op het forum zo onzeker uit, maar gekeken naar de reacties van het asiel vrees ik toch echt dat je richting asiel je een beetje net zo opstelt. Maar dat kan uiteraard geheel mijn foute interpretatie zijn.

Mijn advies voor jou is, kies voor het belang en de rust van je eigen katten. Dus stop sowieso met opvangen. Of je nu verder gaat met 2 of met 3 katten, ga dan ook volledig voor die twee of drie. Geef ze goede kwaliteit voer (niet uit de supermarkt), daarmee maak je risico van vele kwalen al stukken kleiner. Richt je huis lekker in voor je eigen katten - 2 of 3 al naar gelang hoe het loopt.

Ik denk dat het voor alle partijen een stuk rust gaat geven en dat jij op die manier een betere mensenvriendin gaat zijn voor je eigen katten. En uiteindelijk word je daar zelf ook een stuk gelukkiger en blijer van. Heus ik begrijp die drang wel om alles te willen opvangen en redden. Maar een focus op je eigen katten en op je eigen geluk is nu veel meer waar het om draait.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

Dank je wel voor je verduidelijking.

Het is zeker niet mijn bedoeling de opvang als 'slecht' neer te zetten.
Ik heb er momenteel gewoon zelf een slechte ervaring mee, maar dat maakt inderdaad de opvang niet slecht. Ik zit even slecht in mijn vel door alle communicatie en pen dat hier van me af inderdaad.

Zeker ook niet de bedoeling om mezelf als 'perfect' neer te pennen, ojee, nee, helemaal niet en het spijt me dat het zo overkomt. Ben bijlange na niet de perfecte poezenmama, ik heb nog reuze veel bij te leren.



Jouw uitleg waarom 3 poezen (dames dan) niet zo goed samen gaan, is mij ook duidelijker en aannemelijker.
Daar kan ik weinig tegenin brengen en zulk een raad zou ik ook gewoon opvolgen. Gezien ik dus geen massa's ervaring heb met veel poezen bij elkaar te zetten.
Ik kan me vinden in jouw uitleg en begrijp de risico's die je aanhaalt! (en ben je ook dankbaar dat je me dit op deze wijze vertelt!!)
Met zulk een uitleg kijk ik gelijk ook anders naar de situatie en dan zou ik het risico al veel minder (eigenlijk niet) aan durven.
Als men dan mij zou voorleggen of ik de 3 dames wil houden, zou ik eerder zeggen: ik wil het proberen, maar ik wil dat je er rekening mee houdt dat dames onderling moeilijker overeen komen en dat de opvangdame alsnog ter adoptie zou komen.
Dit kan ik snappen, dit is mij begrijpelijk. Ik heb geen ervaring met veel dames samen en wist dus ook niet dat dit een risico vormde.
Dus even goede vrienden dan als ze zeggen: 3 dames kan niet, dan is de ruimte wél te klein (dus net omdat het dames zijn en makkelijker conflict kan geven op termijn). Ga ik niet moeilijk over doen.
Dit begrijp ik, heb je netjes uitgelegd en ben ik inderdaad nog op het forum tegen gekomen dat dames net moeilijker met elkaar in de omgang zijn, maar ik had het nog niet op mijn eigen situatie zo bekeken (dames onderling bedoel ik dan). Verblind door al de rest...


Nee, klopt waarschijnlijk wel dat ik naar hen toe onzeker zal overkomen, want hoe langer hoe meer, voel ik me meer en meer onzeker en twijfel ik meer en meer aan mezelf en mijn eigen situatie en dat zal wel blijken uit alles, zelfs subtiele tekenen.
Ik ben ook hoe langer hoe meer op voorhand bang voor contact met hen, ben bang gewoon mezelf te zijn, ben bang om iets te zeggen en dat het dan fout uitpakt voor de poezen. (zoals men nu de opvangdame ineens agressief noemt en ik weet niet eens waarom ze dat zeggen)
Ben bang dat woorden verdraaid worden, ben bang voor vanalles en nog wat onderhand.
En ik weet niet goed hoe over die angst heen te komen.

De opvang is zeker niet een kei slechte opvang, hemel, nee...
Het klikt niet tussen hen en mij, dat is duidelijk, veel miscommunicatie blijkbaar.
En mijn eigen angst dat ze verkeerd beeld van me hebben, mijn intenties verkeerd inschatten en de poezen daaronder gaan lijden, wat niet mijn bedoeling is (en die van hun natuurlijk ook niet) en ik weet simpelweg niet hoe ik dit goed moet maken en dat maakt me dan weer meer bang...
Beetje viscieuze cirkel onderhand geworden.
Maar nee, de opvang is niet uberslecht en ik ubergoed, god nee, zo zie ik het niet hoor.
En mijn excuses, nogmaals, als het zo overkomt, want is niet de bedoeling.
Liesje22
Huiskat
Huiskat
Berichten: 70
Lid geworden op: 24 sep 2015 12:01

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Liesje22 »

castratenkoor schreef: Mijn advies voor jou is, kies voor het belang en de rust van je eigen katten. Dus stop sowieso met opvangen. Of je nu verder gaat met 2 of met 3 katten, ga dan ook volledig voor die twee of drie. Geef ze goede kwaliteit voer (niet uit de supermarkt), daarmee maak je risico van vele kwalen al stukken kleiner. Richt je huis lekker in voor je eigen katten - 2 of 3 al naar gelang hoe het loopt.

Ik denk dat het voor alle partijen een stuk rust gaat geven en dat jij op die manier een betere mensenvriendin gaat zijn voor je eigen katten. En uiteindelijk word je daar zelf ook een stuk gelukkiger en blijer van. Heus ik begrijp die drang wel om alles te willen opvangen en redden. Maar een focus op je eigen katten en op je eigen geluk is nu veel meer waar het om draait.
Dit advies volg ik sowiezo op.
Ik was hier zelf ook al tot zelfde conclusie gekomen, na deze stop ik met opvangen, van eender waar uit en ga ik een mooie thuis geven aan de diertjes die bij me blijven.

Voer uit de supermarkt zullen ze nooit krijgen bij mij.
Geef ik liever cent meer uit aan kwaliteitsvoer zodat er inderdaad veel minder risico is op kwalen door slecht voer.

Enige dat ik nog kan doen, is me inzetten voor 'wilde' dieren (zonder die mee naar huis te nemen dan, tenzij max voor een dag om zo snel mogelijk naar correcte opvang te brengen) en als ik nog ergens wil steunen, dan door praktische hulp (maar dan ter plaatse, niet bij mij thuis) of door donaties.

Het draait 'm hier thuis inderdaad om het geluk en welzijn van de wezentjes die hier wonen.
Momenteel is het even stressen geblazen en ik zal opgelucht zijn als het achter de rug is.

Veel ligt gewoon aan mijn eigen persoontje, ik trek het me gewoon allemaal aan en wordt er ubertriest van als er miscommunicatie is en dat fout uitpakt voor het dier, dat voelt ontzettend aan als falen naar het dier toe.
Ze moeten goed terecht komen, van daaruit vertrek ik en dat wil ik verwezenlijken.
Het is jammer dat het zo is uitgedraaid en zeker jammer dat het overkomt alsof ik de opvang als slecht wil neerzetten, nogmaals, echt niet mijn bedoeling hoor.
Alle partijen zullen zeker opgelucht zijn als dit voorbij is.

Ik ga er voor zorgen dat deze opvangertjes mee goed terecht komen en dan zoals je zegt, focussen op eigen diertjes in huis.
Gebruikersavatar
Featherr
Jaguar
Jaguar
Berichten: 641
Lid geworden op: 21 jul 2014 23:48

Re: Zekerheid buiten of binnenkat???

Bericht door Featherr »

Nou sorry hoor maar ik vind het niet normaal dat zij handel zien in jouw kat. Zijn ze helemaal gek geworden, daar hebben zij geen ene **** mee te maken. Dit wisten zij van te voren al en ze hebben wel even 3 katten in je huis gedouwd: hier zorg er maar voor!
En nu willen ze jouw eigen kat hebben om te laten adopteren en die opvangkat mag jij houden.
Ik krijg een beetje het idee dat Freya makkelijker onder de mensen te brengen is dan opvangpoes dus dan maar een beetje pushen, wie weet trap jij er wel in en kunnen hun mooi geld vangen voor een gratis kat.

Nee hoor. Hier kregen ze de katten terug en ze zochten het maar uit. Opvangpoes mocht blijven maar wel zo snel mogelijk (voor eind volgende week) een contract waarin ze afstand doen. (Zelfs een adoptiecontract is een afstandsverklaring als er een afgesproken bedrag in staat)

En dan zou ik of stoppen of op zoek gaan naar een andere stichting waar ik voor kan opvangen als daar mijn hart zou liggen.
Maar echt deze opvang zou ik mijn tijd niet meer aan gaan verspillen.

Ze hebben echt geen enkel recht om tegen jou te zeggen dat jij jouw EIGEN katten weg zou moeten doen, vergeet dat niet.
♥ Chloe & Aylin ♥
† ♥ Minnie, Misty, Gizmo ♥ †
Plaats reactie