achtervolging ingezet

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Afbeelding Afbeelding
poes kreeg ineens zin om ons te achtervolgen. .. Ze is ons helemaal achterna gegaan naar school om mn oudste op te halen en weer terug!! Alleen al die belangstelling van de kinderen vond ze absoluut niet grappig. Maar weet iemand waarom een kat ineens mee gaat lopen? Als ze iets achter was begon ze ook keihard te miauwen naar ons tot we op haar wachten. ..
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: achtervolging ingezet

Bericht door Rik »

Die krijst natuurlijk:
"Laat mij niet alleen met die verwende moeder en klein grut !!"

Maar zonder gekheid... gedraagt ze zich verder ook nog anders of is het alleen het achtervolgen?
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Whahaha gelukkig doet mila heel lief tegen poes :D ze laat mila zelfs van haar vlees mee eten wat me echt zwaar verbaasd. Hmm nu je t zegt de laatste week is ze inderdaad anders. Heel aanhankelijk naar mij toe en van de Kids wil ze niks meer weten die mept ze weg (mn dochter van 1,5 is natuurlijk een dikke terror)
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7659
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: achtervolging ingezet

Bericht door Rik »

Het kan natuurlijk te maken hebben met de grote gezinsuitbreiding :) maar sowieso is een gedragswijziging wel iets om even in de gaten te houden (niet dat het later iets medisch blijkt te zijn).
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Nee inderdaad.... Ze lijkt in ieder geval nergens pijn te hebben en ik voel ook niks raars zoals bulten of iets. Ja ze begint weer een dikke buik te krijgen dus ze schooiert ergens weer teveel eten weg want hier Letten we er juist op dar ze niet teveel eet haha :p (voor degenen die t niet weten: poes overvreet zich constant en eet meer dan haar lichaam kan verwerken waardoor we hebben gedacht dat ze zwanger was, toen op de rongenfoto alleen poep te zien was is ze dezelfde week gesteriliseerd )
Dorien66

Re: achtervolging ingezet

Bericht door Dorien66 »

Sorry, moest toch even gniffelen... Bedacht me dat Poes kennelijk het licht heeft gezien en besloten heeft meer aan lichaamsbeweging te doen :lol:

Maar alle gekheid op een stokje; ik heb een paar katten gekend die met de eigenaar op stap gingen hoor, zo vreemd is het niet. Mijn tante woonde middenin Den Haag en Dex, haar Rex, ging altijd mee boodschappen doen. Zat ie keurig op de stoep voor de winkel te wachten tot zij weer buitenkwam. De hele buurt kende hem ;-) Onze eigen Roberto liep ook steeds vaker en verder mee de laatste jaren, deed 'ie tot zijn 15e of zo nooit.
Kortom, of je je zorgen moet maken weet ik niet. Maar gezien alle veranderingen aan het thuisfront de laatste weken, lijkt het me wel wijs om haar goed in de gaten te houden.
I love cats
Kitten
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2016 20:31

Re: achtervolging ingezet

Bericht door I love cats »

Dit hebben mijn voormalige katten 1x gedaan toen ik zelf nog op de basisschool zat.
Ze gingen me achter na tot ik praktisch op school was.
Wel een dikke 10 min lopen, zo ver gingen ze zelf nooit.
Heb ze toen maar thuis gebracht, was niet al te makkelijk lol.
Was zelf natuurlijk te laat op school, maar het zou me toch niet prettig gevoeld hebben ze daar te laten zitten.
Gelukkig hebben ze het daarna nooit meer gedaan. :)
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Haha mochten niks zijn dan mag ze vaker meelopen :p was zo schattig. .. ik doe alleen de volgende keer wel de riem onder in de kinderwagen voor op het schoolplein. Ze was teveel in paniek en kent de weg daar niet. K wil haar graag houden dus niet in paniek de verkeerde kant op.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: achtervolging ingezet

Bericht door castratenkoor »

Eerlijk gezegd zou ik er mee uitkijken. Ik ken 3 gevallen van katten die de eigenaar volgden en op de terugweg werden doodgereden. Als het mijn Poes was dan zou ik haar binnen houden als ik op stap ging en pas weer eruit laten als ik thuis was.

Hoe schattig het ook is als een poes trouw meeloopt, het is vooral gevaarlijk.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Ooh ik zou er niet aan moeten denken dat er wat met haar gebeurt!!!
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: achtervolging ingezet

Bericht door BloemTetsu »

Tetsu loopt al tijden mee. Nadat hij tijdens zijn buitentrippels niet terug kon komen (dwaas beest), hadden we tuin afgezet en gingen we rondjes in de buurt met hem lopen, zodat hij de omgeving kon koppelen aan de weg naar huis.
Na jaren trainen kan hij nu wel los buiten (tuin is onvoldoende en buurt relatief veilig, ook kindvriendelijk). Maar als ik met zl ga wandelen gaat hij soms nog mee. Een keer kwam hij op drukker punt, die hij niet kende en toen heb ik een paar keer opgepakt en gerustgesteld. Daarna kon ik peuter troostte omdat ons rondje een stuk ging inkorten.

Sinds een maand gaat hij wel elke dag mee naar de psz. Dat is 3 minuten lopen, 2 parallel straten verder, 1 hele rustige straat oversteken en 1 straat met auto waar kinderen worden afgezet.
Tetsu loopt mee, steekt niet de 2e straat over en blijft in tuin hangen. Op terugweg komt hij dan uit een tuin gelopen of ik roep hem en lopen we samen terug.
Wel een paar keer in de stress gezeten toen de 'drukke' straat nog drukker werd door omleiding.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Ja ik vind het ook echt heel schattig haha
AnnaB
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 apr 2016 13:28

Re: achtervolging ingezet

Bericht door AnnaB »

Vroeger had ik een paar jaren een folder baantje. Onze kat liep altijd mee. Ze wist ook echt de weg en de route die ik dan liep. Soms was het wel eens vervelend dat ze mee liep maar het had iets. Het viel andere mensen ook op en ze vonden het ook altijd grappig
sharon03
Poema
Poema
Berichten: 277
Lid geworden op: 29 mar 2016 11:25

Re: achtervolging ingezet

Bericht door sharon03 »

Oké help ik ben nu in paniek. Ik had haar elke x in huis binnen gelaten als ik naar school ging maar vanochtend IS ze toch ontsnapt en weer achter ons aangekomen. Vlak bij school is ze geschrokken van de drukte van een groepje kinderen die de kat iets te leuk vonden en is ze weggerend. Nu kan ik haar niet vinden. Ik heb al om de school gezocht en ben naar huis gelopen hopend dat ik haar onderweg tegenkwam. Poes is nergens te bekennen? ??? De school is op 10 minuten lopen. Hoe groot is de kans dat ze de weg zelf weer terug vind? Pfff in de stress mu
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: achtervolging ingezet

Bericht door castratenkoor »

10 minuten zou ze terug moeten vinden - ook omdat ze de weg kent.

Voortaan toch maar weer binnen opsluiten als je naar school of winkel gaat. Het blijft altijd riskant.

Mijn zus had een zwarte kat, ze woonde op een bovenkamer in A. en werkt op industrieterrein in A. Ze zetten altijd het raam open en de poes zat altijd trouw op haar te wachten aan de kant van de weg. Leuk thuiskomen met trouwe poes op de stoep.

Tot de keer dat de poes niet op de stoep bleef wacht maar besloot de straat over te steken. Ze kwam thuis van haar werk en de poes zat er niet. Thuis gekomen was de poes ook niet binnen. Ze is rond gaan vragen en poes was aangereden en naar een dierenarts gebracht. Toen ze daar aan kwam was ze inmiddels overleden.

En mede daarom ben ik erg huiverig voor de verhalen van gezellig meelopende katten. het gaat lang goed, tot die ene keer dat de kat iets anders doet. Dus lieve mensen, laat de poes niet meegaan, veel te riskant.
Laatst gewijzigd door castratenkoor op 20 jun 2016 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie