Kat snapt niet hoe hij de deur moet openduwen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gesloten
Gebruikersavatar
6-2love
Lynx
Lynx
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 aug 2003 10:13
Locatie: Rotterdam

Kat snapt niet hoe hij de deur moet openduwen

Bericht door 6-2love »

Zoals jullie weten heb ik 6 katten....

Een kater, Willie, heeft een eigenaardig gebrek. Hij kan de deur niet openen! Echt waar, wanneer een deur op een kiertje staat weet hij niet hoe hij deze met zijn pootje moet opentrekken. Hij kan echt tientallen minuten voor de deur zitten tot dat er een kat de deur opentrekt of van de andere kant openduwd. Het kwartje wilt gewoon niet bij hem vallen en het heeft toch al 7 jaar(!) de tijd gehad om te vallen. Tot Willie's grote geluk hebben we nu in de woonkamer een kattenluik, maar tot vorig jaar zat hij (zeker in de winter) nog wel eens door een spleetje te turen om hulp.

Herkent een van jullie dit. of iets soorts gelijks?

Groetjes Lida
Groetjes Lida
Solo, Willie, Bloempie, Liesje, Biggles en Nina

Liefde is.....het spinnen van een kat
Gebruikersavatar
rian
Poema
Poema
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 nov 2003 19:06
Locatie: Baarn

Bericht door rian »

Nou ik weet van de katten die mijn opa en oma vroeger hadden, dat ze ook de deur zo openmaakten. Ze moesten alle klinken rechtop plaatsen, anders werden ze niet goed van de openstaande deuren...haha!

Maar mijn Luna kan het ook niet. Ze is nog maar jong, 6 maanden, maar zit al wel met haar pootje te wurmen om een deur open te krijgen die op een kiertje staat.

Als het niet lukt zet ze het op een zielig miauwen en vouwt daarna haar pootjes heel zielig onder zich en gaat wachten totdat iemand haar uit haar lijden verlost en de deur verder voor haar open maakt...
Anonymous

Bericht door Anonymous »

Heel herkenbaar. Dokus kon het eerst ook niet en begon te miauwen net zolang totdat iemand het voor hem open deed. Aangezien ik niet om de minuut de deur voor hem open wil maken, heb ik zijn pootje gepakt en meerdere malen achter elkaar de deur open gemaakt. Nu doet hij dat zelf. Gelukkig maar.

Van die kattenluik is ook wel een goed idee :)
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Lynx heeft het hier heel snel geleerd, en wij hebben het Linus zelf moeten leren (pootje om de deur doen, en trekken, of zijn lievelingsspeeltje achter de deur houden). Na een tijdje kon hij het ook :grin:. Nu kan Lynx zelfs de deur openmaken door de hendel naar beneden te trekken, maar Linus kan dit ook nog niet (ik denk niet dat we dit gaan leren :wink:).
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gesloten