Tong raspen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Dorien66

Tong raspen

Bericht door Dorien66 »

Raspen jullie katten wel eens met de tong langs het verhemelte? Abel doet dat vaak, meerdere keren per dag. Eerder deed hij het alleen nadat hij ergens langsging om geur af te zetten, nu zie/hoor ik het ook vaak 'zomaar'.
Zijn gebit is goed, eetlust en stoelgang ook en hij kwijlt niet of zo.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9334
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Tong raspen

Bericht door castratenkoor »

Mijn Luuk gaat als ik een blikje opentrek altijd heel obsessief de aanrechtkastjes af staan likken. Hij kan niet wachten tot het komt zeg maar.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Tong raspen

Bericht door nellebel »

is het flemen wat hij doet? dat heeft ook met geur opnemen te maken.
onze gijs likt vooral obsessief in de bakjes als ze leeg zijn. hoor eens vrouwtje, bakje is helemaal leeg. en aan mijn handen en mijn gezicht. aan mijn gezicht doet hij het vooral met zijkant van zijn koppie zodat zijn tanden ontbloot over mijn gezicht gaat
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Dorien66

Re: Tong raspen

Bericht door Dorien66 »

Nee, het is zeker geen flemen. Hij steekt zijn tong niet uit en je kunt het heel erg goed horen. Hij raspt letterlijk langs zijn eigen verhemelte.
Tot een paar weken geleden deed hij het dus alleen na het afzetten van geursporen, langs stoelpoten, muren, armleuningen etc. Nu doet hij het ook spontaan. Zit naast je en begint te raspen. Nooit heel lang, gewoon, een paar keer. Het is op zich heel grappig om te horen, maar ik denk toch dat er een reden moet zijn. Hij is nu bijna 3,5 jaar.
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Tong raspen

Bericht door Paasnini »

Heeft de dierenarts het gebit gecontroleerd?
Dorien66

Re: Tong raspen

Bericht door Dorien66 »

Ja, zes weken geleden nog bij het enten. Zelf heb ik gisteren ook nog eens even rustig in zijn bekkie gekeken, niks te zien. Mooi tandvlees, schone tanden, geen bultjes/hobbels/blaasjes of wat dan ook.
Ik heb zelf heel erg het gevoel dat het aangeleerd gedrag is, wat om een of andere reden verergerd is de laatste tijd. Stress? Maar ja, waarvan? Er is hier niets veranderd, behalve het weer...
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5566
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Tong raspen

Bericht door Anne »

Ik zou me er geen zorgen over maken als ik jou was, zo te zien heb je zijn bekje goed nagekeken en als hij daar pijn zou hebben zou je het ook merken aan de manier waarop hij (vr)eet of juist niet
Ik denk dat het een soort bijzonderheid van hem is.
Hier lebbert Pollewol ook de keukenkastjes af, Hummel markeert altijd alles met haar pootjes
Misschien hoort het gewoon bij hem. Mocht het erger worden dan kun je hem altijd eens goed laten doorlichten bij de da
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie