Mijn kat mag niet bij mij slapen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Ingypingy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2015 18:32

Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Ingypingy »

Hallo

Ik ben nieuw hier en wil graag weten wat jullie ervaringen zijn en of iemand misschien tips heeft. Ik weet ook niet of ik op het juiste forum zit dus ik hoor het graag.

Meer dan 2 jaar terug zat ik in een vrij slechte periode in mijn leven. In diezelfde periode heb ik een (zieke) kat van 9 jaar geadopteerd en dat is het beste wat me ooit is overkomen. Ik heb een hele sterke band met het beestje.

Na 2 jaar moest ik weer terug verhuizen naar het huis van mijn ouders. Mijn kat kon nooit goed met andere katten en na een lange tijd op mijn kamer hebben we hem toch los gelaten door het huis en dat ging verrassend goed. Ook heeft hij een 'vriendschap' gekregen met een van de katten van mijn ouders.

Een paar maand geleden kreeg ik een nieuwe vriend die een redelijk groot huis heeft waar ik altijd ben en ik wou mijn kat hier ook graag hebben. Toen hij hier eenmaal was bleek dat mijn vriend absoluut niet wilt dat hij in bed komt terwijl dat juist de knuffel momenten waren van mii en mijn kat ook al klinkt dat misschien raar. Hij lag altijd bij mijn gezicht en dat gaf zoveel liefde.
Mijn kat stond dan ook de hele nacht bij de deur te zeuren, soms klonk het alsof hij bijna in paniek was. Mijn vriend is niet opgegroeid met dieren en heeft denk ik ook nooit echt een band gehad met een dier zoals sommige dat wel hebben dus ik kan het hem zo slecht uitleggen waarom het zo belangrijk is voor mij.

Ik heb mijn kat weer naar mijn ouders gebracht omdat ik het idee had dat hij daar blijer is maar ik mis hem vreselijk en slaap er slecht van. Ik probeer hem zo veel mogelijk op te zoeken maar eigenlijk wil ik hem gewoon meenemen en dat hij wel gewoon bij me mag zijn en slapen waar en wanneer we dat willen.

Zijn er mensen die dit ook hebben of hebben gehad? Wat hebben jullie gedaan; ja en amen zeggen of toch er over doorgaan bij je partner?
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Dinky »

Als het zo'n groot huis is zou het misschien een optie kunnen zijn om apart van elkaar te slapen. Jij met de kat in een slaapkamer en vriend alleen in andere wanneer hij geen kat in bed wil en jij wel ;-)

Hier is slaapkamer dicht maar als dinky in weekend klaagt dat we te lang blijven liggen dan mag ze erbij komen liggen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Cerna

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Cerna »

Wanneer de kat aan jouw kant van het bed ligt (en blijft liggen) heeft hij er toch helemaal geen last van? Nu ben ik sowieso niet van het "Ja, en amen" dus ik zou er toch over door blijven gaan. Jij vindt dat gezellig, de kat vindt het gezellig dus dat is twee tegen één :smile: .
Moet je hem natuurlijk wel net zoveel aandacht geven als de kat want mannen voelen zich snel op een zijspoor gezet.

Hier hebben we vijf katten en meestal slapen er minstens twee op het bed.
Ingypingy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2015 18:32

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Ingypingy »

Cerna schreef:Wanneer de kat aan jouw kant van het bed ligt (en blijft liggen) heeft hij er toch helemaal geen last van? Nu ben ik sowieso niet van het "Ja, en amen" dus ik zou er toch over door blijven gaan. Jij vindt dat gezellig, de kat vindt het gezellig dus dat is twee tegen één :smile: .
Moet je hem natuurlijk wel net zoveel aandacht geven als de kat want mannen voelen zich snel op een zijspoor gezet.

Hier hebben we vijf katten en meestal slapen er minstens twee op het bed.
Nou hij is bang dat er vlooien in bed komen. Mijn kat is een pers dus hij komt sowieso niet buiten, dan word hij gejat denk ik. Heb hem heel vaak geprobeerd uit te leggen dat het niet echt een legit reden is om jack uit de slaapkamer te weren maar hij is heel koppig. Misschien zal nog meer tijd het leren maar wil het er eigenlijk ook niet bij laten zitten.
Cerna

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Cerna »

Heeft Jack vlooien dan (ik neem aan dat je hem regelmatig een vlooienpipetje geeft)?
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door nellebel »

tja als hij met jou een relatie wil zal hij de kat erbij moeten nemen. jullie zijn al langer samen. sorry, kan je verder geen tips geven. mijn man is net zo'n grote muts als het om de katten gaat als ik. ze mogen alles. ik kan me niet voorstellen dat ik zonder kat wakker word. iedere morgen liggen we met zijn vieren op een halve matras opgestapeld. meestal ben ik de pineut en word ik wakker van de pijn in mijn heupen van het liggen. maar ik kan me geen gelukkigere manier voorstellen om van de pijn wakker te worden. hihi en als het echt koud is komt er een knorrend beestje met zijn pootje al graaiend naar de dekens koppies gevend met wakker maken want dan moeten de dekens omhoog en heb ik een lekker warme kruik op schoot liggen. ......ik wil terug naar bed!!!!!!!!!
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Jantina »

Ik zou ten eerste je gevoel aankaarten die je hebt voor je kat. Uitleggen wat hij voor jou betekent, en dat je hem nu mist.
Dan zou ik met voorstellen komen zoals dat je afspreekt dat je om de dag, of desnoods elke dag, het bed verschoont ofzo.
Ik zou het echt niet zomaar klakkeloos aannemen, zeker niet als je zegt zo'n band te hebben met Jack.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Ingypingy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2015 18:32

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Ingypingy »

Cerna schreef:Heeft Jack vlooien dan (ik neem aan dat je hem regelmatig een vlooienpipetje geeft)?
Jack heeft nooit vlooien gehad, hij komt dan ook niet buiten. Ik ontworm hem en geef hem vlooienpipetjes dus ik vind zijn angst niet reëel. Als hij vlooien heeft dan komen die sowieso ook in de slaapkamer of je hem nou weerd of niet. Toch?
Ingypingy
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 09 dec 2015 18:32

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Ingypingy »

nellebel schreef:tja als hij met jou een relatie wil zal hij de kat erbij moeten nemen. jullie zijn al langer samen. sorry, kan je verder geen tips geven. mijn man is net zo'n grote muts als het om de katten gaat als ik. ze mogen alles. ik kan me niet voorstellen dat ik zonder kat wakker word. iedere morgen liggen we met zijn vieren op een halve matras opgestapeld. meestal ben ik de pineut en word ik wakker van de pijn in mijn heupen van het liggen. maar ik kan me geen gelukkigere manier voorstellen om van de pijn wakker te worden. hihi en als het echt koud is komt er een knorrend beestje met zijn pootje al graaiend naar de dekens koppies gevend met wakker maken want dan moeten de dekens omhoog en heb ik een lekker warme kruik op schoot liggen. ......ik wil terug naar bed!!!!!!!!!
Haha ah dat is leuk om te horen. Jack sliep altijd op een apart kussentje naast mijn hoofd en dan strekte hij zijn pootjes over me gezicht en duwde hij z'n koppie tegen mijn hoofd. Ik mis dat echt heel erg. Ik wil alleen niet mijn vriend overhalen om dingen te doen die hij niet wilt. Toch maar eens over beginnen weer.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door nellebel »

Denk dat je inderdaad je vriend moet uitleggen wat jack voor jou betekend. Voor hem is het maar een kat. Misschien kan hij wat tijd met jack Door brengen en ervaren hoe lief en speciaal hij is
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Dinky »

Ingypingy schreef:Haha ah dat is leuk om te horen. Jack sliep altijd op een apart kussentje naast mijn hoofd en dan strekte hij zijn pootjes over me gezicht en duwde hij z'n koppie tegen mijn hoofd. Ik mis dat echt heel erg. Ik wil alleen niet mijn vriend overhalen om dingen te doen die hij niet wilt. Toch maar eens over beginnen weer.
Snap dat je niet je vriend wilt overhalen om dingen te doen die hij niet wil.
Maar nu wordt jij zelf ongelukkig van de situatie omdat hij jou als het ware wel iets verbied wat jij graag wilt.

Daarom zou je wellicht mijn eerder aangedragen idee voor kunnen stellen aan je vriend? Heb je daar nog niet op zien reageren maar dat je je vriend voor de keuze zet 'of ik en jack in andere slaapkamer/logeerkamer of met zijn drietjes in bed'. Op die manier houd je vriend 'zijn' bed katvrij terwijl jij gezellig met jack kan liggen slapen?
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6803
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Dinky »

Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1759
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door sandy »

Dat was hier niet eens een discussie, of accepteren dat ik graag m'n katten bij me heb die ook heel graag bij mij slapen of ik ga wel apart slapen.
Daarin maak ik geen compromissen. Hij heeft er geen last van want ze slapen toch altijd op mijn kant.
Er zijn nog wel eens mannen die denken dat ze de alfa zijn en alles kunnen bepalen, maar die tijd is dacht ik al voorbij.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Paasnini
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 08 okt 2015 09:07

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Paasnini »

Hier hebben we er nderdaad ook nooit over gesproken, ze slapen gewoon bij ons. En ik geniet daar enorm van.
Ik denk dat jouw kat sowieso misschien wel gelukkiger is bij je ouders. Begrijp dat hij daar soortgenootjes heeft en bij jullie niet en misschien zijn jullie ook wel minder thuis? Je kunt ook tegen je briend aan kruipen 's-nachts ;-)
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Mijn kat mag niet bij mij slapen

Bericht door Ilone »

Ik heb daar pas een heel mooi dekbedovertrek voor gekocht ;-)
https://theanimalrescuesite.greatergood ... illow-case
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie