kat binnen laten..

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Remco
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2015 22:28

kat binnen laten..

Bericht door Remco »

Ik had even een vraagje mbt het binnen laten van mijn katten.
1 kat van mij gaat al sinds hij naar buiten gaat altijd via de tuin en schutting op avontuur uit,.en komt dan ook altijd weer via de zelfde weg weet thuis..

Maar nu ging ik gister boodschappen doen en zodra ik bijna bij de voordeur was zag ik mijn kat lopen. Dus geroepen of hij naar binnen wou , Nu vond hij dat erg spannend omdat hij nog nooit via de voordeur naar binnen was gekomen .En met enige twijfel durfde hij het toch aan. Maar nu ik dit 1x heb gedaan zie ik hem al meerdere keren bij de voordeur staan en tja toch 2 x de kat weer via de voordeur binnengelaten omdat ik het zielig vond. En bang was dat hij nu niet meer via de achterdeur naar binnen wou komen?

Aangezien ik dit toch wel vervelend vind om steeds bij de voordeur te gaan kijken..

Hoe kan ik zorgen dat de kat gewoon via de achterdeur naar binnen blijft komen( zoals hij al jaren deed)? Of moet ik me niet zo druk maken hierom en zal de kat vanzelf wel weer achterom komen zodra hij merkt dat ik niet opendoe?
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7640
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: kat binnen laten..

Bericht door Rik »

Welkom op het forum.

Het lijkt mij gewoon een kwestie van proberen. Als je kat wel gewoon de weg kent (al jaren) dan lijkt het mij sterk dat hij niet op een gegeven moment gewoon de achterdeur weer zal nemen. Het is natuurlijk spannend om de voordeur te nemen (want dat weet hij nu wel) dus hij zal het even blijven proberen, maar daardoor zal zijn gevoel van richting echt niet veranderd zijn dus die achterdeur weet hij echt nog wel te vinden.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kat binnen laten..

Bericht door Adriana »

katten zijn opportunisten en als hij gemakkelijker via de voordeur naar binnen kan, dan zal hij dat blijven doen.
je kunt ook proberen om samen met hem en iets lekkers in je hand rond het huis naar de achterdeur te lopen als dat kan.
roepen, aanmoedigen en prijzen.. katten zijn gevoelig voor stemming en zo begrijpt hij dat hij de baas een plezier doet als hij via die weg enz.
je kunt vertraging inbouwen en de kookwekker op 1 uur zetten en hem dan pas binnenlaten.
katten vergeten over het algemeen niet zo snel en hij weet heus nog wel dat hij via achter naar binnen kan.
:lol: en ja, hij is nu dus bezig om jou op te voeden......
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Remco
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2015 22:28

Re: kat binnen laten..

Bericht door Remco »

Nou heb me dus druk zitten maken om niks natuurlijk :)...Heeft 2 x bij de voordeur gestaan en heb hem maar genegeerd , en ja hoor meneer kwam van zelf weer achterom haha.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6806
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kat binnen laten..

Bericht door Dinky »

Haha, ja waarom moeilijk doen als het makkelijk kan ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Josje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 50
Lid geworden op: 09 apr 2009 20:24
Locatie: Zuid-Oost Nederland

Re: kat binnen laten..

Bericht door Josje »

Slimme kat, ik heb er ook zo een, die probeert mij op te voeden.:-)
Gebruikersavatar
Sjanke
Lynx
Lynx
Berichten: 113
Lid geworden op: 28 jun 2015 12:21

Re: kat binnen laten..

Bericht door Sjanke »

Het blijft leuk, hoe ze reageren.
Wij hebben de draairichting van onze achterdeur laten wijzigen (klink rechts ipv links), maar onze kat kon er niet aan wennen. Die zat elke keer aan de verkeerde kant van de deur te wacĥten.
Plaats reactie