Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalkkat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalkkat

Bericht door Zorro1 »

Sinds drie weken hebben we een gast, een kater, ik denk nog jong, die onze poes op een halve meter afstand volgt waar ze gaat. Hij was super schuw, gigantisch hongerig -bakken voer gingen naar binnen, en een kop vol wondjes dus tja, daar ontfermden wij ons over mede omdat onze poes hem niet verdreef uit haar territorium maar hem wel verdraagt zoals het lijkt.
Inmiddels weten we dat hij niet is gechipt en hij is niet weg te slaan bij onze poes maar we twijfelen of we hem kunnen houden of dat zijn volg gedrag misschien toch dominatie inhoudt en verkapte agressie kan zijn. Dan kan het voor onze poes dus onprettig kan worden. Kan iemand daar iets over zeggen? Buiten zijn ze nagenoeg altijd samen te zien, met haar voorop en hij een halve meter er achter. Gaat zij slapen, dan rolt hij zich op en gaat slapen, staat ze op ergens heen, hij er achter......En hij blijft regelmatig snuffen aan haar vachtje. Het is schattig maar is het wel normaal?????

Overigens wordt hij door niemand vermist.....
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Trouwens, onze poes is gecastreerd dus daar kan het niet aan liggen ;-)
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9340
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door castratenkoor »

Als je hem zou willen houden, zou ik als ik jou was hem laten castreren. Het volg-gedrag is waarschijnlijk obsessieve aanhankelijkheid. Wat zou kunnen komen door wat hij tekort is gekomen in zijn leventje. Ik denk dat zijn zelfvertrouwen op den duur wel groeit en dat hij dan zelfstandiger zou kunnen worden. Of het ooit helemaal weggaat, dat valt te bezien.

Zolang de poes er geen bezwaar tegen maakt, lijkt het me verder niet zo erg toch?

Ik neem aan dat je alle actief hebt ondernomen om een eventueel baasje te vinden? Aangemeld bij Amivedi?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door BloemTetsu »

Klinkt een beetje als mijn Tetsu. Maar dat is een dwaas. Die wil met iedereen vriendjes zijn.

Hij is de rest van zijn houding en staart?
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cari »

Het asiel in Doetinchem is volgens mij wel een goed asiel. Zou je eens kontakt met hen kunnen opnemen, zodat hij in ieder geval gecastreerd wordt? Ik denk dat deze jongeman helemaal smoor is op je poes en lekker in de buurt blijft, totdat ze krols wordt. Dan kan hij natuurlijk lang wachten, maar als hij niet gecastreerd wordt, vindt hij straks wel een andere poes en zijn er weer een hoop kittens die op straat moeten leven (of sterven). Ik denk dat het asiel best wil meewerken.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Dank voor jullie reacties! Hij is naar ons toe erg schuw, komt langzaam iets beter hoop ik, maar is vooral gericht op de poes - grappig genoeg was dat vier jaar geleden ook een aanlopertje. Ik had hem inderdaad gemeld bij Amivedi en op Facebook gedeeld en bij hereniging Gelderland. Hij staat al ingepland bij de DA komende dinsdag voor het castreren. En als ik zo jullie reacties lees misschien dan ook maar een chip laten zetten. Obsessief kan je inderdaad het volgen wel noemen. Als hij zo achter haar aan loopt dan is zijn staart rustig en zijn oortjes staan normaal. Hij 'sluipt' niet achter haar aan en onze poes heb ik zelfs nog niet horen blazen naar hem dus maar hopen dan dat het alleen maar beter gaat worden en ze hele goede kameraadjes gaan zijn.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Het asiel in Doetinchem doet jammer genoeg zelf geen castraties meer, is wel in het verleden zo geweest. Er zijn genoeg zwervende katten en poesjes dus wat ons betreft was het ook zo, komt de eigenaar niet opdagen dan zo snel mogelijk onder het mes.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door jennli »

Ik zou hem lekker houden. Maatjes voor het leven!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Jantina »

Ik ook, lekker houden. :-)
Klinkt heel gezellig zo, en als hij eenmaal geholpen is zou dat obsessieve, zoals je het omschrijft, minder worden. Neem aan dat hij bij de da ook nagekeken gaat worden dan?
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Hij gaat inderdaad ook nagekeken worden op zijn gezondheid en zo bij de dierenarts. Het wordt nog spannend want hij is nog best schuw en niet graag in huis en al helemaal niet in een kattentransporter. De eerste keer dat ik het probeerde (anderhalve week terug) was hij compleet in paniek en brak hij in de auto uit de transporter. We begrijpen nog niet hoe dat kon. Ik heb nu een draadstaal benchje en hopelijk gaat dat beter. Meest spannende is of hij op de juiste tijd rondom ons huis hangt.......en hij mag niet eten 's ochtends...... kan zijn dat hij dan maar zijn eigen hapje gaat vangen. We gaan het zien.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cari »

Ik wens je heel veel succes en ben blij dat je je over hem wilt ontfermen. Doe je wel een deken over het draadgazen kooitje, dat geeft hem een veiliger gevoel.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Dank je voor het advies Cari, ik twijfelde namelijk of dat zou helpen. Ik kreeg ook nog een tip over de rijdende dierendokter in onze wijk. We twijfelen nog wel of hij niet twee woonadressen zal hebben. Hij is nog steeds de hele nacht niet bij ons binnen omdat we dat niet aandurven met een intacte kater en is vaak ook zeker een halve dag de hort op. Wel steeds 's ochtends en 's avonds hier voor het eten en soms slaapt hij de hele middag bij ons. Maar ja je weet het maar nooit. Vooral omdat er dan niemand is die hem mist denk ik: zou hij gewoon een beetje pendelen tussen zijn echte adres en hier? Kan dat?
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Roodwitblauw
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:27

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Roodwitblauw »

Misschien halsbandje erom doen met een tekst als: is dit uw kat? Graag even bellen met 06-xxxxxxx
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cari »

Het kan zijn dat hij pendelt, maar dan heeft hij zeer onverantwoordelijke eigenaren en ik heb er zelf dan geen enkel probleem mee om hem toch te laten castreren. Het voorkomt een hoop kattenleed.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Dinky »

In principe zou dat kunnen. Maar dan hadden ze hem moeten chippen.
Wanneer blijkt binnen 12 maanden na vinden dat er andere baasjes zijn moeten deze gemaakte kosten betalen (dus de castratie bijvoorbeeld en chippen).
Wordt dus bonnetje goed bewaren ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie