Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalkkat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Cyamytha
Poema
Poema
Berichten: 298
Lid geworden op: 29 dec 2013 13:51
Locatie: Deventer

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cyamytha »

Derde ooglid zie ik bij Karel en Beer ook vaak als ik ze aai als ze liggen te soezen. M.i. zou ik pas bezorgd worden als het zichtbaar is in volledig wakkere staat.

Als je twijfelt kan je hem natuurlijk altijd ontwormen. Niet jouw verantwoordelijkheid inderdaad, maar zou het er niet om laten.
Ankie, personeel van Beer en vrouwtje van Astor de hond!

Album Karel en Beer


*Karel* (28-7-'13..5-6-'18)
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Dank je Ankie dat stelt enigszins gerust. Ik ga het in wakkere staat ook eerst bekijken.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cari »

Je kan hem ook altijd nog zelf laten castreren (scheelt een hoop ongewenste kittens, vechtpartijen en mogelijke ziektes) en hem dan een paar dagen in huis houden. De kans is groot dat hij dan gewoon bij je blijft.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Catfish »

Wat een dilemma joh. Maar ik sluit me aan bij Cari. Hup, ballen eraf, en de kans is inderdaad groot dat hij lekker bij jou blijft.
Die eigenaren geven er duidelijk geen zak om.
Lief dat je je zo om hem ontfermt!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
tacuma
Panter
Panter
Berichten: 549
Lid geworden op: 28 nov 2003 11:43
Locatie: Nijmegen

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door tacuma »

Ik heb ditzelfde al drie keer meegemaakt... En ja, ze wonen nu alle drie hier! De eerste kat was gewond (grote bijtwond op zijn rug), niet gecastreerd en niet gechipt, en stond nergens als vermist geregistreerd. Ik heb er alles aan gedaan om het baasje te achterhalen, en er was één vrouw hier in de buurt (de dorpsgek zeg maar) die claimde dat het haar kat was, maar die verder nooit meer iets van zich heeft laten horen. Tja, naar de da ermee voor castratie (m.d.a. Cari voor de bemiddeling!), en meteen laten chippen op onze naam. Bewijs maar eens dat het onze kat niet is!

De tweede was een kat van de overburen, die niet meer bij hen wilde wonen, omdat ze kleine kinderen hebben, en steeds bij ons binnen was. Dat is dus in goed overleg gegaan. Hij was al wel gecastreerd.

De derde was een echte zwerfkat, zo mager als was, met een joekel van een katerkop, 't was net een kikkervisje om te zien... Zelfde verhaal als de eerste: ongecastreerd, geen chip, niet vermist. Ook hem laten castreren en chippen (wederom m.d.a. Cari!) en daar heeft ook nooit meer een haan naar gekraaid.

Ze kunnen naar buiten, maar zijn nooit zelf meer weggegaan -dat zegt genoeg!
Noah (2002), ET (2005), Indy (2005), Dolfje (2007) en de buitenkatten Zola en Bob de Rooij.
R.i.p. Tacuma, Rossi, Koenda en Nox.
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Een joekel van een katerkop, deze ook ja. En overal korstjes.....
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door nellebel »

ik wil je zeker niet bang maken, maar als het een vechtkat is, is de kans op ziektes wel groter. en je wilt niet dat hij jouw zorro straks ergens mee besmet. ik zou mijn kat niet zomaar bij een vreemde kat laten die buiten rond zwerft. mogelijk ook omdat ik het zelf heb mee gemaakt . ik heb 2 katten uit het asiel gehaald waarvan 1 besmet bleek met felv en de ander ook heeft besmet. binnen 6 maanden beide overleden. dus ik zou hem niet meer bij zorro laten, of zorgen dat hij gecheckt wordt bij de DA en hem lekker in huis nemen, ballen eraf en chippen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

nellebel schreef: is de kans op ziektes wel groter. en je wilt niet dat hij jouw zorro straks ergens mee besmet.
Even gelezen wat felv precies is. Nooit geweten dat katten ook hiv enzo kunnen hebben en van felv had ik al helemaal nooit gehoord. Ik zal wel allert blijven en denk dat hij niet zoiets onder de leden heeft maar je weet nooit. Eigenlijk hoop ik dat zijn echte baasje woord houdt en hem deze week laat castreren zoals zijn vrouw riep op de achtergrond aan de telefoon. En een beetje goeie dierenarts zal dan ook vast iets opmerken over de toestand van de kat en ontwormen etc.

Als hij over drie weken nog steeds als kater rondloopt dan is hij ook nog steeds niet gechipt. Als zijn toestand dan niet verbetert is dan maken we misschien toch andere keuzes.....
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door nellebel »

ik had ook nog nooit van felv gehoord. felv zal misschien niet het grootste risico zijn omdat dat vooral via speeksel gaat. die van mij waren erg klef met elkaar, wassen enz. fiv is vooral via bloed. klachten komen soms ineens en zijn van te voren niet te merken bij de kat. bij sjefke ging het binnen 2 dagen mis
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

nellebel schreef:bij sjefke ging het binnen 2 dagen mis
Wat heftig, zonder enige symptomen van slecht eten of ontstekingen? Zo klef zijn ze hier niet geweest. Vanochtend mis ik sowieso de kater hier voor het raam terwijl hij al drie weken elke ochtend en groot deel van de dag er is.....
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Dinky »

Hopen dat hij er niet is omdat de 'eigenaren' ermee naar de DA zijn voor castratie ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door nellebel »

Was ook erg heftig. En ik wil je zeker niet bang maken. We hebben ook pech gehad maar ik had ze Ook niet willen missen
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Dinky schreef:Hopen dat hij er niet is omdat de 'eigenaren' ermee naar de DA zijn voor castratie
Inderdaad, we hopen van wel. Hij is tot nu toe niet geweest dus ik denk het. We missen hem nu al...... Misschien verandert ook zijn loopje wel als hij gecastreerd zou zijn.... ik hoop wel dat we hem ook blijven zien. Dan gewoon als lieve buurkat ja.

Als hij inderdaad geholpen blijkt te zijn dan zou dat een heel goed teken zijn en pleiten voor zijn baasjes. Wie weet.
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Cari »

Ik hoop ook dat hij zijn balletjes vandaag moest inleveren en dat de reden van zijn afwezigheid is.
Ben benieuwd hoe dit afloopt ;-).
Als je bang bent voor Fiv/Felv, daar is een simpele bloedtest voor, dan weet je waar je aan toe bent.

Hé Laura (Tacuma), leuk je hier weer eens te "zien"!
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Zorro1
Huiskat
Huiskat
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 mar 2011 18:49
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: Advies!!! Het is schattig maar is het wel normaal? Stalk

Bericht door Zorro1 »

Nou, hij is terug maar in een flits leek het alsof zijn hele buikje kaal is en hechtingen daar. Maar hij is weer heel erg schuw en kijkt steeds heel schrikkerig om zich heen. Dat was de laatste tijd eigenlijk niet meer zo als hij hier was. Hij wil niet opgepakt of aangeraakt worden dus ik weet niet eens of ik het wel goed heb gezien. Zelfs onder zijn staartje gluren laat hij niet toe dus we laten hem maar een beetje met rust. Als hij is gecastreerd zijn zijn balletjes dan echt ook weg?
Lang geleden heb ik zelf wel een katertje laten helpen maar ik zou niet meer weten hoe het voor en na er uitzag.
Wel weer twee bakjes voer leeggegeten en hij ligt op zijn favoriete plekje, de cocosmat voor de deur.
Nadere inspectie moet dus wachten :-)
Groet, poes Zorro & vriendje Blacky
Plaats reactie