ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatten!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
monique1963
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2015 22:40

ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatten!

Bericht door monique1963 »

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum.....omdat wij als gezin verleden week twee oudere asielkattenin huis hebben genomen. Een komt uit Goes, de andere uit Vlissingen.. en zelf wonen wij jn de randstad.... ik dacht misschien kan ik hier nog eens een vraag kwijt, of een tip lezen! De katten doen het ondanks de verandering..... heel goed! Een van de katten (de oudste van 15) miauwt snachts een keer of twee.... en er zit iedere keer een uur of 3 tussen. Zou dat misschien kunnen komen omdat hij ons zoekt? Want hij slaapt niet op onze slaapkamer. Afgelopen nacht ben ik naar hem toegeweest en dan is hij stil..... maar ik weet niet of ik er goed aan doe.. misschien is negeren beter?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door Adriana »

welkom op het forum met je senior-asieltijgers!
je spreekt toch wel Zeeuws met ze..? de afweging negeren of even aandacht en knuffel is altijd lastig. het lijkt me dat ze heel wat achter de rug hebben, baasje overleden misschien, ander huis, luchtjes, ander maatje.. en dan zo'n mauw, ach. t lijkt me geen aandachttrekkerij maar gewoon een ongerustheidsmauw en zo lang hij het niet lang achter elkaar doet.. zie het gewoon even aan als het kan..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
monique1963
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2015 22:40

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door monique1963 »

Ja... Ik ben niet wanhopig hoor gelukkig. Er zijn geen overleden bazen , maar de oudste kater van 15 is twee keer afgestaan vanwege financiële zaken. En dat is ook triest ... Het is een lieverd! Zo knuffelig! De jongste van 8 is wat drukker... Maar ook erg lief! Weggaan het zien... Om ze helemaal te laten wennen ... Daar is meer tijd voor nodig... Ze zijn er morgen pas een week en wij genieten! Alleen in de nacht zijn wij wat vaker wakker! Maar dat komt goed! Bedankt voor je reactie... En over Zeeuws praten... Dat zit wel goed! Ik ben in Vlissingen geboren! Haha
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door Adriana »

nog even over het mauwen van je oudste kater. op het forum is de ervaring met senioren dat die vaker kunnen gaan mauwen, maar dat is dan heel veel vaker dan bij jou en langduriger.
ze kunnen dan erg opknappen van een mini hoeveelheid cholodin en als je denkt dat het stress is dan zou je ook via de zoekfunctie rechtsboven kunnen kijken naar de ervaringen met destress of telizen.
en fijn dat het al zo goed gaat, hoop dat ze hun draai snel vinden!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door jennli »

Welkom op het forum!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door Cari »

Welkom met je 2 mannen - kunnen ze het al goed samen vinden? Fijn dat je 2 oudere asielkatten een mooi thuis geeft :edance: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
monique1963
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2015 22:40

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door monique1963 »

Nou..... twee mannen...... het zijn een ex-kater en een ex-poes...... en het zijn nog geen dikke vrinden....
maar dat verwachten wij ook niet na een week.... want vanavond zijn ze er pas echt een week. Vooral de jongste.... Franske en een poes..... heeft het lastig..... maar ze is erg lief.... Rody de kater van 15 vindt het allemaal best..... hij ligt lekker in de zon...... of op de bank..... maar ook graag op schoot. Ook Franske is niet bang van mensen.... maarbwel voor het grote huis.... ze wil in en uit de woonkamer... deur open en dicht maken, open en dicht maken... je kent het wellicht wel.
Rody, de oudste was geen andere katten gewend, maar valt ze niet aan. Er is een beetje een strijdje nu.... wie is de sterkste.... maar ook dat wisten we..... dus eigenlijk gaat het heel goed voor twee oudere dieren die een nieuw huis hebben!
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: ik ben nieuw op dit forum.... en heb twee oude asielkatt

Bericht door Catfish »

Welkom hier!
En wat geweldig dat je twee oudere katten uit het asiel hebt gehaald!
Komt vast goed, ze moeten natuurlijk ook wat langer wennen dan kittens.
Superfijn dat je ze een goede kans geeft!
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Plaats reactie