Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Jantina »

Oh maar ik word ook wakker s nachts of s ochtends vroeg. Dan springt de een weer bovenop de ander als ze op bed liggen. Of dan snuffelt er eentje aan mijn neus.
Ik draai me om en slaap weer verder. :-)
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Adriana »

naast alle andere tips in dit topic:
twee van mijn drie katers slapen 's nachts op bed en ik mag ook ook bij.
boven op elkaar, boven op mij, tegen mij aan, op mijn hoofd, op of onder een plaid en rond 02 - 03.00 uur wisseling van de wacht.
ik vond dat wel gezellig maar een paar nachten per week moet er ook gestoeid worden want 'ga eens van mij plek af', 'ik wil daar liggen', 'schuif eens op' en zo
vier uur onafgebroken nachtrust, langer houd ik het niet vol maar slaap snel weer in als ik bij rollebollen alles van het bed af heb geveegd.

voor Streep hebben we onlangs mandjes/bedjes aangeschaft en er was er eentje afgekeurd en niet in gebruik. die heb ik nu aan het hoofdeinde naast mijn kussen met een plaid daar half over.
en dat geeft ineens veel rust, overzicht en orde want het mandje wordt door Bolle, die voorheen soms op mijn hoofd lag, gebruikt en broer Maks ligt daar soms ook in of er tegen aan.
Enzo durft nu op het voeteneind omdat de broertjes er minder puinhoop van maken..

ze gaan nog steeds halverwege de nacht op inspectieronde maar komen dan redelijk geruisloos weer terug en kunnen gelijk vanaf de bedrand in het mandje.
had ik jaren eerder moeten bedenken.. :sleeping: :sleeping: :sleeping: :sleeping:
misschien ook een idee..?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Jantina »

Hier ook mandjes op het uiteinde van het bed, twee stuks met plaids, want stel je voor dat er eentje bezet is en de ander wil er in.
Maar ja, toch ligt er iemand standaard bij mijn voeten en Boaz wil sinds een paar nachten onder het dekbed slapen. Vannacht wilde hij eruit, maar lag zo tegen mij aan dat hij terwijl hij uit het dekbed wilde kruipen, onder mijn shirt terecht kwam en bijna met zijn hoofd bij de opening van mijn shirt kwam.(waar dus mijn hoofd in zit) :lol:
Ze verzinnen ook elke keer weer wat nieuws. Ik vind het nu veel te gezellig in bed, dan maar paar keer wakker worden.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Rik »

Trappen jullie de beestjes nooit per ongeluk van bed af? Als Bowy te dicht tegen mij aanligt bij mijn voeten dan kan dat 's-nachts nog wel eens gebeuren (vandaar dat ze een eigen dekentje op de punt van het bed heeft). Of liggen jullie een hele nacht stil :)
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Jantina
Panter
Panter
Berichten: 572
Lid geworden op: 01 jan 2009 16:36
Locatie: Putten

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Jantina »

Mijn voeten worden aangevallen als ik beweeg. :-) Of ze blijven gewoon liggen en liggen dan dus vervolgens gewoon op mijn voeten. Maar nog nooit iemand van het bed afgetrapt gelukkig.
De drie musketiers Quinn, Boaz en Olaf - 2014
In liefdevolle herinnering mijn stoere vent Luca- 2008-2014
en lieve, mooie Bella - 2009-2014
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Ilone »

Ik trap ze er gelukkig nooit per ongeluk af.
Wel met opzet :-P Wanneer ik merk dat Nozem heel dicht tegen me aan ligt en ik wil draaien of opstaan....dan moet ik hem met het dekbed van het bed afknikkeren :lol: Doe ik het zonder dekbed dan hangt hij in mijn vlees ;) Temperamentje hoor :P
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Adriana »

oh ja hoor, ik schoffel er wel eens eentje af en als ze midden in de nacht gaan stoeien, veeg ik ze er alle twee af. zonder het licht aan te doen.
stoeien is prima maar in het donker niet op bed.
en het zij gezegd, met de jaren zijn ze wat rustiger aan het worden..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Spookie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jul 2014 21:19

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Spookie »

Het zijn vaak ook periodes die ze hebben je doet er niets aan ,opeens is het een tijd over dan begint het weer..kats eigen ;-)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door pinguin »

Rik schreef:Trappen jullie de beestjes nooit per ongeluk van bed af? Als Bowy te dicht tegen mij aanligt bij mijn voeten dan kan dat 's-nachts nog wel eens gebeuren (vandaar dat ze een eigen dekentje op de punt van het bed heeft). Of liggen jullie een hele nacht stil :)
Dat gebeurd hier ongeveer elke nacht snabbel licht zo stijf tegen mij aan terwijl hij nu toch zo onderhand wel weet dat ik niet stil lig in mijn slaap :lol:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
louisXIV_catlover
Huiskat
Huiskat
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 sep 2013 10:01

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door louisXIV_catlover »

Wij zitten met hetzelfde probleem. In de week krijgt hij zijn eten om 6.30h, wanneer mijn ouders vertrekken naar hun werk, maar in het weekend maakt hij lawaai van 5-6h 's ochtends. Verder is hij in staat om een gesloten deur te openen door op de klink te springen, dus moeten we ook nog eens een paar pakken water voor de deur zetten, om te voorkomen dat hij in huis komt en aan de zetels zou krabben ofzo. Wij weten totaal niet hoe we het hem kunnen afleren, het is een gewoonte. In vakanties slaapt hij altijd langer, soms zelfs tot 7-8h, maar anders komt hij altijd op hetzelfde uur wakker en wekt ons
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Ms Maaike »

Je kan de klink toch ook gewoon omhoog monteren? Simpel zat. Ik heb nog nooit problemen met wekkende katten gehad, niet eens als ik de deur per ongeluk open heb laten staan. Louis, een maatje voor hem zou een goed idee zijn. Volgens mij verveelt hij zich kapot.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Rik
Tijger
Tijger
Berichten: 7662
Lid geworden op: 24 mei 2014 02:30

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Rik »

Ms Maaike schreef:Je kan de klink toch ook gewoon omhoog monteren? Simpel zat.
Klink omhoog monteren helpt wel eventjes (afhankelijk van de kat) maar bij mij wist Bowy de deur op een gegeven moment toch echt weer open te krijgen. Ze springt naar de klink en hangt dan met d'r pootjes om de klink en op één of andere manier weet ze de klink dan toch te draaien met één pootje (alsof ze het van mij afgekeken heeft hoe die klink open moest). Een maatje is altijd een goed idee.

Overigens heeft veetee wel twee katten (maar Louis niet) dus het is natuurlijk geen garantie voor niet vroeg gewekt worden, maar een maatje is sowieso altijd wel aan te raden om meerdere redenen.
Grtz, Rik
Bono ♂ & Yuna ♀ ( † Bowy ♀ ) (Fotoalbum)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Poes wekt mij 's ochtends te vroeg

Bericht door Ms Maaike »

Had er even bij moeten zetten dat mijn post aan Louis bedoeld was. :) Er zijn altijd oplossingen als je niet wil dat je kat de deur openkrijgt. :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Plaats reactie