Mijn poezen bibberen allebei constant

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Mijn poezen bibberen allebei constant

Bericht door sKatje »

Hey allemaal,

de laatste tijd liggen zap en flits allebei regelmatig te 'bibberen'. Dat deden ze voordien eigenlijk nooit... Heeft iemand een idee hoe dat zou kunnen komen?

Groetjes,
skatje
Gebruikersavatar
Claire
Huiskat
Huiskat
Berichten: 92
Lid geworden op: 24 aug 2003 16:35
Locatie: Groningen

Bericht door Claire »

uhm hebben ze het koud???
Anonymous

Bericht door Anonymous »

dreumes schreef:uhm hebben ze het koud???
krijg ook de neiging om te vragen of er een raam dicht kan of hoe hoog de verwarming staat ja ;)

Nee serieus, lijkt het op bibberen van de kou? klappertanden misschien zelfs? Is het alleen als ze slapen of altijd? Op allerlei verschillende plekken onder verschillende omstandigheden? Zijn er voor de rest nog dingen aan de hand?
bagera

Bericht door bagera »

Zijn het mss een soort van zenuwtrekjes? Ik heb zoiets nog niet meegemaakt. :???:
Gebruikersavatar
Muis
Jaguar
Jaguar
Berichten: 615
Lid geworden op: 18 jan 2003 17:40

Bericht door Muis »

Zijn ze niet gewoon aan het dromen dat ze op muizenjacht zijn ofzo? Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je katten het net wat te koud vinden in huis. Een kat heeft (wat ik heb gehoord) het liefste een temperatuur van rond de 22 graden.

Groetjes, muis
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Rond de 22 graden, dat is precies de temperatuur die we hier altijd hebben in huis... Dat bibberen doen ze in verschillende omstandigheden. Het is heel vreemd dat ze het zo opeens doen, en dan nog wel allebei... Het is hetzelfde soort bibberen als wanneer ze bang zijn... Ook precies door een motortje gestuurd... Heel raar...
Maar de koude kunnen we eigenlijk wel uitsluiten. Dat kan niet echt het probleem zijn. Ik ben zelf meestal pas tevreden als het hier 24 graden is in huis (wat dus ook vaak het geval is).

Groetjes,
skatje
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Voor de rest komen ze overigens niet ziek of anders over... Ik heb er speciaal op gelet, net omdat ik dat bibberen zo raar vind...
Gebruikersavatar
Shaz
Tijger
Tijger
Berichten: 1265
Lid geworden op: 10 jan 2003 18:56

Bericht door Shaz »

Je ziet ze dan ook echt bibberen en het is niet spinnen wat je ziet? daarbij bibberen ze ook een klein beetje, in ieder geval in de buurt van de keel kan je dat heel goed voelen. Kou is uitgesloten, tijdens het slapen kan het inderdaad dromen zijn en anders zou ik er geen logische verklaring voor kunnen verzinnen. Is ook wel vreemd dat ze dit allebei doen dan.
groetjes Sharon
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Nee deze bibber is anders dan bij het spinnen. Ze doen het ook als er helemaal niets te horen is en over heel hun lijf. Hun pootjes trillen dan ook mee... Echt alles...
En 't is ook zo opeens...

*rare beesten*
Gebruikersavatar
daantje
Cheetah
Cheetah
Berichten: 914
Lid geworden op: 30 sep 2003 19:40
Locatie: Den Helder
Contacteer:

Bericht door daantje »

Barreltje van ons bibbert wel na als we haal aangehaald hebben. Een soort van trilling in haar vel over haar hele rug heen. Maar da's denk ik niet hetzelfde als wat jou katten hebben want haar pootjes blijven stil liggen (voor zover ik gezien heb) Het lijkt bij Barreltje meer op een koude rilling zoals wij dat kunnen hebben. Gek dat ze het allebei hebben he?
Daantje en B-kwintet :pdtbis:
'Geweld eindigt waar respect begint'
Emma Boom
Tijger
Tijger
Berichten: 1385
Lid geworden op: 02 feb 2003 17:45

Bericht door Emma Boom »

Heb je misschien een nieuw apparaat dat een geluid maakt wat ze bang maakt? Misschien hoor je zelf dat geluid niet, maar katten kunnen ook trillen van angst of stress. Dus nieuwe apparatuur???? Of buiten iets nieuws? Zoals een voetgangerslicht met gluidssignaal of zo?
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hm nee zo is er niet meteen iets dat ik kan bedenken... Het is ook niet heel de tijd... Misschien toch iets meer als ze rustig liggen, maar niet per se als ze slapen... Ze kunnen het ook hebben als je ze vasthoudt...

Misschien zijn ze wel gewoon gestoord :???:

Of ik!
Gebruikersavatar
Rocis
Poema
Poema
Berichten: 247
Lid geworden op: 08 jan 2003 13:59
Locatie: Uithoorn

Bericht door Rocis »

Nou, ik herken het wel...Boef heeft het ook een tijdje gedaan toen hij een paar jaar jonger was. Ik heb ook nooit geweten waarom. Hij zat redelijk relaxed en zag er niet naar uit alsof het om angst of echte koude ging. Hij leek verder tevreden, maar inderdaad, wel die bibber, een soort rillen :roll: Ik weet het niet dus, maar herken het wel ... :wink:

Of zou hij ook gewoon gestoord zijn ? :lol: :lol: :lol:

Greetz,
Cis
Gebruikersavatar
Wendy
Poema
Poema
Berichten: 285
Lid geworden op: 29 jan 2003 10:46
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door Wendy »

Wij zijn met Linus naar de dierenarts gegaan, omdat hij zo bibberde. Hij heeft het altijd gehad en nu nog steeds. Zij gaf twee mogelijkheden, of tekort aan zuurstof tijdens de geboorte of een waterhoofdje (dat is niet te zien aan de omvang zijn hoofd, dan zijn er een paar grote waterzakjes ofzo). Maar volgens de fokker was het een perfecte geboorte, dus zuurstoftekort kan niet. De dierenarts zei verder dat als het erger werd, we dan opnieuw langs moesten gaan, want dan zouden ze bloedprikken, etc. Maar het is niet erger geworden, hij bibbert/trilt soms als hij gewoon ligt, het is zeker niet het trillen van wanneer hij is slaap is, dat ziet er heel anders uit.
Met de castratie hebben we er nog een keer naar gevraagd (toen was er een andere dierenarts), hij zei dat het helemaal geen kwaad kon :roll:.
Ook Linus lijkt verder helemaal niet ziek: drinkt, poept, eet, speelt goed :twisted:. Als het echt erger wordt zou ik dus naar de dierenarts gaan, maar het blijft vaag dat ze niet weten wat het is :???:.
I will not pretend
I will not put on a smile
I will not say I'm all right for you
When all I wanted was to be good
To do everything in truth
Gebruikersavatar
sKatje
Panter
Panter
Berichten: 411
Lid geworden op: 10 sep 2003 23:07
Locatie: Antwerpen

Bericht door sKatje »

Hm die redenen die je DA je gaf lijken me vreemd. Waarom zouden ze het hier dan allebei hebben. Even opeens, en tegelijkertijd...
Ik heb verder niet meer echt opgemerkt, dus het zal al wel voorbij zijn...

Rare beesten die katten

Groetjes,
skatje
Gesloten