Jagen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Jagen

Bericht door Kattebeest »

Vrees ook dat je muis op bed geserveerd krijgt.

Toen ik nog thuis woonde hadden we een kleine felle schildpadpoes. Aan komen lopen, net als Kasper. Ze had een heel ander karakter; behoorlijk wild (maar vreemd genoeg kreeg ik daar wél pillen in).

Mjjn ouders hadden geen kattenluikje, dus 'svonds niet binnen betekende de hele nacht buiten blijven. Ik sliep op zolder met raam open, en je raadt het al. Luid miauwend stond ze een keer in het open raam, via dak daar gekomen. Deponeerde trots een half opgegeten rat op mijn voeteneinde :shock: .

Luikje toch maar dicht en Arjuna binnen?
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Jagen

Bericht door Cari »

Safa, mijn kleine Siameesje met haar rare oogjes, kwam wel eens trots met een patatje thuis. Ze is ook meer vegetarisch aangelegd: eet liever chips dan muis :roll: . Maar één keer heb ik haar een waarlijk grootse actie zien ondernemen: in de tuin zat een duif en ik zag Safa in de deuropening verstarren en zich gereed maken voor de sprong. Met een gigantische sprong kwam ze als uit 't niets op de duif afgevlogen, die maar op 't nippertje op tijd opvloog. En Safa....ach, mijn arme meisje belandde midden in de vijver :lol: .

Zoals mevr. Streep aan Adriana jachtles geeft, zo doet Fling dat hier bij de katten waarvan hij vindt dat die nog wat hulp nodig hebben. Toen Yuki en Roxy nog niet naar buiten mochten, bracht hij af en toe een muisje levend naar binnen. Voor Bumper blijft hij dat af en toe doen. Heel lief van grote broer toch :-)? Afgelopen week 2 pubermuisjes die Bump vrij snel vakkundig aan hun eind hielp en opvrat.
Jonge muisjes gaan vrijwel altijd schoon op, oudere muizen soms gedeeltelijk of niet. Ik vond er laatst eentje gevild :shock: . Spitsmuizen zijn vies. Vogels zijn heerlijk, daar vind ik alleen veertjes van terug.
Darrel had eens een ekster buitgemaakt. Diens familie was daar niet blij mee en ze wisten verdomd goed wie het gedaan had. Toen ik de honden uitliet en Darrel meeliep, was er een ekster die voortdurend schreewend laag over hem heen scheerde.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Jagen

Bericht door Arjuna »

Plons in de vijver, hahaha.....

Onze poezebeesten blijven toch roofdiertjes.

En al een half opgegeten rat kattebeest, amai zeg..... :esick:
Gebruikersavatar
Rosalie123
Huiskat
Huiskat
Berichten: 64
Lid geworden op: 21 mar 2012 21:35
Locatie: Rijswijk

Re: Jagen

Bericht door Rosalie123 »

Hier ook een eersteklas jager... Misschien had ik haar niet Bagheera moeten noemen, naar de panter uit junglebook...

Ontelbare vogels hebben inmiddels onze deurmat al mogen aanschouwen: mussen, merels, duiven, zelfs een meerkoet en een ekster. Soms grappen we weleens: wat zal ze straks door het kattenluik meenemen? Een kip? de baby van de buren? :D

Muisjes worden ook soms gevangen, en 1 keer een salamander. Bagheera eet alles het liefst netjes op. Ik snap niet hoe ze die veren, snavels en pootjes wegkrijgt, maar goed, ieder zijn ding. Ik vind het wel heel zielig dat de prooien toch nog wel even leven, en dan krijsen ze heel hard als ze geslacht worden. Het is de natuur, maar liever niet in mijn huis...
Groetjes,
Rosalie & Bagheera
(*fotoalbum*)
Gebruikersavatar
Arjuna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 41
Lid geworden op: 10 sep 2014 15:57

Re: Jagen

Bericht door Arjuna »

Rosalie123 schreef:Hier ook een eersteklas jager... Misschien had ik haar niet Bagheera moeten noemen, naar de panter uit junglebook...
toepasselijke naam ja.......

hier inmi weer een muis naar de muizenhemel, er bleef een zeer onsmakelijk deel vd muis liggen, bah, dit bliefte dhr niet en personeel is er uiteraard om het op te ruimen :esick:
Gebruikersavatar
Iza
Huiskat
Huiskat
Berichten: 57
Lid geworden op: 28 sep 2014 17:58

Re: Jagen

Bericht door Iza »

Jaaa, Bunker is een echte jager! We dachten dat het een sulletje zou zijn, maar in het studentenhuis heeft hij de populatie fiks gehalveerd :-D ! Ik verwacht dat Sjaars in de toekomst een goede jager zal zijn. Hij neemt nu al prooien(=balletje, veertje etc.) mee zijn mandje in.
Gebruikersavatar
Jonneke
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 25 okt 2014 16:59

Re: Jagen

Bericht door Jonneke »

Onze Evie laat nog niet echt iets van jaaggedrag zien. Met n beetje kattenkruid stimulatie speelt ze nog wel met muisjes en met dr catit design speedrail (geleend van mn zusje, want zelf durfde ik dat nog niet echt te kopen). Verder ligt ze vooral te slapen op de bank of volgt ze ons door het huis. De banken zijn toch echt haar favoriete 'prooien', die ze urenlang 'zich meester maakt' ;)
Kopje van Evie (+/- 01-10-2012)
Plaats reactie