Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Misshysteria
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 sep 2014 17:56

Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Bericht door Misshysteria »

Hallo,

Mijn poes van 5 maanden loopt sinds een week steeds vaker weg van huis. Ze gaat dan op bezoek bij restaurants in de buurt (centrum is 2 straten verder). Van de week ben ik door 3 verschillende restauranteigenaars gebeld dat ze daar was, en dat ze brutaal over het buffet heen liep.

Nu weet ze natuurlijk dat daar lekkere dingen te halen zijn dus ik ben bang dat ze dit vaker gaat doen. Ze is nog te jong om haar te laten steriliseren, dus dat is nog geen oplossing. Ze is ook al helemaal zindelijk, ze doet netjes haar behoefte buiten dus haar de hele dag binnen houden is ook geen optie.

Herkend iemand dit, of hebben jullie tips??
Gebruikersavatar
Kattebeest
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 14 apr 2013 16:08
Locatie: Zuidoost Brabant

Re: Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Bericht door Kattebeest »

Oeps...
5 maanden en ongesteriliseerd buiten laten lopen? Je neemt dan wel grote risico's. 5 Maanden is ook nogal jong, vind ik, om buiten vrij rond te struinen.

Voor mij is een kat zindelijk als hij/zij het op de kattenbak doet. Zou er minimaal eentje in huis zetten en haar toch echt binnen houden totdat ze gesterilseerd is. Heb je ook geen 'last' van restauranthouders....
Nancy

Kasper, album van een senior
Voor nieuwe foto's van Kasper (1999) zie het album van Sifra en Pluis
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Bericht door ayla »

Tuin afzetten, poes kan naar buiten maar niet meer de hort op.

En wat Nancy ( kattebeest) zegt; binnen houden want je neemt nu echt risico vind ik op krijgen van nestje.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Bericht door castratenkoor »

Tsja - mensen hebben last van jouw HUIS-dier. Dus is het aan JOU de eer te zorgen dat dat niet meer gebeurt. Is een kwestie van binnen houden of haar een buitenverblijf aanbieden waar ze via een luikje zelf in en uit kan - tussen huis en ren.

Of je hele tuin catproof omheinen. je kat opvoelen of dat gedrag afleren - dat zit er echt niet in. Je loopt zo bovendien het risico dat ze een keer helemaal niet meer thuis komt, omdat ze of verongelukt is of omdat iemand haar iets heeft aangedaan.

Katten kunnen best losgelaten mits gecastreerd en mits niemand er last van heeft. Sowieso dus eerst een maand wachten tot ze gecastreerd is. En aangezien in jouw geval er wel mensen last van hebben, zul je dus voor een andere oplossing moeten zorgen.
Dat houdt in een kattenbak in huis en zorgen dat ze op eigen grondgebied blijft.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
JackD
Huiskat
Huiskat
Berichten: 18
Lid geworden op: 13 sep 2014 14:04

Re: Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Bericht door JackD »

+1 op bovengenoemde reacties.. En op die van het andere forum ;)

Wees blij dat de restauranteigenaren nog bellen.. Voor hetzelfde geld hebben ze al andere acties ondernomen.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Help! poes valt alle restaurants in de buurt lastig!!

Bericht door Adriana »

Misshysteria schreef:........ze doet netjes haar behoefte buiten dus haar de hele dag binnen houden is ook geen optie.

Herkent iemand dit, of hebben jullie tips??
welkom op het forum!
ik heb de indruk dat je thuis helemaal niet zit te wachten op een huisdier...

tip: als ze in haar eentje is dan verveelt ze zich thuis te pletter en zou een maatje een goeie oplossing zijn voor deze ondernemende tante.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie