help wat heeft mijn poesje??

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door castratenkoor »

Ik denk dat je het een beetje los moet laten. En proberen niet overal enge ziektes achter te zoeken. Het is immers ook warm. Alle katten zijn wat trager dan normaal.

Dat ze lekker heeft gespeeld gisteravond met het nieuwe speelgoed is een heel goed teken toch?!?
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door yana »

Ja, trager wel. Het is meer dan niet zo vrolijke dat niet is zoals ze is..
Ze vind het ook erg leuk om naar beneden te gaan, ookal mag dat eigelijk niet, is niet aan mij verhuurd..
Maar de ontdekkingstocht vind ze erg leuk. Gisteravond kwam ze ook weer even bij me liggen. Maar dan zie ik dat ze niet 100% happy is; ogen half open, oren op half 7, of heen en weer gaand..Maar ik kan geen onderscheid maken tussen niet lekker en stress...

Vraag me ook af, hoeveel mensen hebben hier ervaring ermee dat hun poesje stress heeft/depri is door stress vd eigenaar? Stress van nieuwe kat, ok. Van verhuizing, ok, maar van de eigenaar?
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door Nikki2309 »

Ik heb gemerkt dat mijn katten heel goed mij stemming kunnen aanvoelen en hier ook op reageren. Gister was ik best down en de katten waten heel aanhankelijk. Dus ik denk zeker dat jouw kat ook reageert op jouw stemming
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
BloemTetsu
Tijger
Tijger
Berichten: 1070
Lid geworden op: 17 jul 2012 09:00

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door BloemTetsu »

Hier ook een. Ze is een ex-angsthaasje en erg gevoelig voor me. Als ik ongesteld was sprong zij tegen de muren op.
Vorig jaar ben ik mijn moeder verloren en dit jaar hebben wij een kind 'gekregen'. Echt wel dat dat te merken was bij haar.
Bij de da is het een wild monster. Mijn belangrijkste taak is rustig blijven.
Groetjes Bianca kopjes Bloem en Tetsu
Ducky*(6-4-12) Kathy*(28-1-11) Elfie*(20-2-14)
Excuses aan de kikkers, eksters, merel, duif en koolmees
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door yana »

Ja, bij de DA is Spotje ook 1 bal spieren..vandaar ook dat ze roesje moest voor bloedprikken.
Ze heeft echt dr goeie periodes, dat ze de oude lijkt;
vrijdag avond heeft ze lekker gespeeld uit zichzelf met dr nieuwe balspel
gisteravond een harde mauw; wilde ze kraanlebberen
vannacht werd ik doodgelikt nadat ik was weze plassen...
en toen ik vroeg wat er wat omdat ze leek te dromen kwam ze ook gelijk naar me toe. Praten, kopjes, likjes..
Líjkt dat ze iets meer praat.
Maar ze houd het nivo nog niet vast zegmaar.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door Adriana »

yana schreef:Ben zo bang dat ze stopt met eten..dat ze dood gaat door mij ofzo.. :(
Ik word hier echt wanhopig van.. Kon ze maar praten.. :-(
als ik al je berichten lees dan zou het goed kunnen zijn dat je bezorgdheid en onzekerheid voortkomt uit de gemoedstoestand waarin je verkeert. depri/sombere mensen zien alles nu eenmaal veel uitzichtlozer, somberder en negatiever dan mensen, die daar geen hinder van hebben.
het zit niet tussen haar tijger-oren maar tussen de jouwe.

;-) gelukkig en geprezen daarvoor heb je haar goed en grondig laten onderzoeken en daar komt het beeld van een gezond dier uit.
gelukkig lees ik in je berichten ook dat je ziet dat ze geniet en vrolijk is.
maar ik begrijp dat jij meer wilt en dat is even niet het geval..
kan door de warmte en vochtigheid komen, hier houden de katzels zich (gelukkig) ook gedeisd en zijn ze minder aanhalerig en ook minder spelerig.
maar dat komt wel weer en ik ben daar ook niet zo mee bezig..
je speelt met haar en intussen heb je hopelijk wat meer ligplekjes gemaakt waar ze kunnen soezen, buiten kijken, slapen en/of in de zon liggen..

(soms overmatig) zorgen maken is een onderdeel van depri-zijn, zou je dat kunnen accepteren?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door yana »

Aan de ene kant zou ik willen zeggen; gooi haar maar helemaal door de molen, er móet wat zijn. Er zijn genoeg aandoeningen die niet blijken uit een standaard onderzoek. Aan de andere kant denk ik: wat als de oorzaak wél stress is? Dan creeer ik daarmee, met al die onderzoeken, nóg meer stress..

Gisteravo/vannacht was ik dolblij dat ze zo aanhankelijk en 'vrolijk'was. Ik dacht: het komt goed! Ze word weer de ouwe! Vanmorgen heeft ze ook weer aardig bij me gelegen achter de pc. Ze is ook weer beneden geweest, op onderzoek uit.
Maar de rest vd dag is het dan weer sjoksjok door het huis en op bed liggen. Terwijl de andere 2 wel vrolijk zijn en bij mij in de buurt liggen.Die zijn verder wel rustiger (door de warmte) maar wél vrolijk.

Zorgen maken (extreem) heb ik altijd al gehad. Door slechte ervaringen, door aard van het beest (ik) en omdat het mn kindjes zijn. Ik laat ze nu overdag beneden, daar is het koeler. Raamuitzicht is daar leuker. Gordijnen woonkamer doe ik nu overdag vol open. Geeft meer licht en meer zicht. Heb Feliway verdampers opgehangen...Ze zijn tijdje niet ontvlooid, en ze krabt wel af en toe aan dr kopje. Jeuk word je ook niet vrolijk van...maar ik durf haar nu niet te ontvlooien..

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen..:( Word er wanhopig van...en heel verdrietig..wat voor Spotje weer niet goed is...:( Ik zit al een week thuis van m'n werk. Ik durf niet weg. Bang dat ik haar dood vind als ik terugkom ofzo..:(
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door ayla »

Tja ik denk echt dat het door jouw stemming komt en je daar wellicht aan kunt werken.
Da bezoek kun je natuurlijk doen. Maar als deze zegt dat alles ok is dat ook geloven.

Hier 1 kat ook sloom. Komt door weer ook deels hè. Ene kat heeft er meer last van dan de ander.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door Ms Maaike »

Je hebt uitgebreid onderzoek laten doen en ja, er zijn inderdaad aandoeningen die niet direct door een standaard onderzoek te laten doen te vinden zijn. Maar zie je zelf ook niet het patroon? 's Ochtends/'s avonds/'s nachts actief, vrolijk, aanhankelijk en 's middags wat rustiger? Het is toch vrij waarschijnlijk dat het echt puur en alleen aan de warmte ligt. En de ene kat is de andere niet - hier zijn ze ook niet allemaal even actief hoor.

Ik denk dat je zelf aan de valeriaan moet :icon_shifty: zoals ik het lees (jouw mening en wat de da zegt) maak je jezelf behoorlijk druk terwijl er praktisch niks aan de hand is... Ja, ze is wat slomer (door de warmte!), maar goed, dat is niet continu. Bovendien eet ze goed, drinkt ze goed, geen diarree, geen braken, er komt niets uit een standaard onderzoek... En weer het belangrijkste: het is alleen 's middags (als het op z'n warmst is dus!). Geef jezelf en je katten wat rust... Wedden dat ze actiever wordt als het minder warm is? :)
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door yana »

Het is niet zo dat ze smorgens en 's avonds de ouwe is hoor. Soms heeft ze ff een opleving van 5 min thats it. Dan kakt ze weer in.
Gisteravond was het een dood vogeltje. Met huis afsluiten liep de rest vrolijk rond, zij zat gehurkt (doet ze heel vaak) maar te zitten..
Normaal is het een heel levendig en vrolijk poesje.
DA weer gebeld voor overleg. Die vind het ook moeilijk. Weet niet in welke hoek ze het moet zoeken..:(
Er is nog van alles mogelijk natuurlijk: echos, scans, aanvullend bloedonderzoek, maar of daar wat uit komt..

Ik word hier echt gek van, dit is zo hartverscheurend...om je beesje niet gelukkig te zien, maar iedereen denkt dat ik gek ben; mn ouders, vrienden, de DA waarschijnlijk ook..:(
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door Nikki2309 »

Probeer eens objectief te kijken naar je kat. Heel moeilijk maar probeer eens als een buitenstaander te kijken naar je kat.

Zie je dan een kat die alleen sloom is of zie je dan een kat die wat mankeert?

Ik snap je heel goed. Als ze hier een dag slechter eten dan denk ik meteen het ergste maar als ik dan probeer mijn zorgen er buiten te houden dan denk ik dat het bv door het weer komt
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door yana »

Ze is alleen sloom en niet vrolijk.
Bizar:
ik was weze lunchen bij m'n ouders. Ik zei tegen ma, ga dan ff mee dan kun je zelf zien dat ze zo down is.
Komen we thuis,hebben eerst even beneden gerommeld, gaan naar boven, is ze klaarwakker, komt naar ons toe????? (ik dacht die ligt down op bed).
Ze praat tegen me, loopt mee..Loopt mee terug..praat weer. Wat is er dan vraag ik haar? Ik ga zitten, springt ze op schoot, en praten naar mn moeder??
Ik laat ze naar beneden, zij gaat ook, lekker onderzoeken, staart omhoog..
Naar een nieuwe kamer beneden, en maar heen en weer hobbelen, en mauwtjes geven van, ik wil hieróp, hoe ga ik dat doen?
Ik laat mn moeder uit, ik ga nog even zitten, Spotje staat op tafel.
Ze roept naar me, springt van tafel en hup op schoot, likjes..
Tja wat moet je dan??
Ma zei, sorry hoor, maar ik zie écht niks mis met haar..Nee, ik op dát moment ook niet..
????????????

Ik snap NIKS van katten.. :roll:
Gebruikersavatar
Nikki2309
Poema
Poema
Berichten: 361
Lid geworden op: 11 feb 2014 19:12
Locatie: Geleen
Contacteer:

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door Nikki2309 »

Zal ze dan toch niet jouw stemming aanvoelen?
Using Tapatalk
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door Dinky »

Zou het kunnen dat je zelf meer ontspannen was?
Want alles lezend heb ik sterk het idee dat jouw stemming/spanning van grote invloed is, juist omdat jullie ook zo'n hechte band hebben.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
yana
Panter
Panter
Berichten: 590
Lid geworden op: 06 feb 2004 15:40

Re: help wat heeft mijn poesje??

Bericht door yana »

Ze heeft net zelfs even gespeeld met Gizmo! Dikke staart, rennen..
Dat heeft ze weken niet gedaan????
Ik snap er niks van...Maar ben er wél erg blij mee!
Plaats reactie