Slome kitten 11 maanden

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Slome kitten 11 maanden

Bericht door deruijter »

Onze Diva van 11 maanden is niet vooruit te branden ze is altijd al een rustige kitten geweest en veel te vroeg uit nest gegaan (6 weken ipv 13 wisten we niet 1e kat) Ze is een kruising Ragdoll/heilige birmaan en super super lief. Ik ben altijd thuis en heb twee kids van 4 en 6. Genoeg leven in de brouwerij met mensen die altijd graag met haar willen spelen. Ze heeft een heel arcenaal aan speeltjes die we om de beurten opbergen en aanbieden ook nog een mooie buitenren en div krap/lig mogelijkheden. Ze is super aan mij gehecht (beetje TE) en komt iedere ochtend vrolijk aangerend voor een grote knuffelbeurt. Maar spelen HO MAAR. PFFFF ze is niet vooruit te branden en lijkt voor alles haar neus op te halen. Div. balletjes dingen aan touwtjes wc rolletjes muisjes enz enz enz enz. het enigste waar ze af en toe mee rent en speelt is een glitter ijzerdraadje uit de knutsel bak vd kids. Ook heeft ze af en toe wel het bekende stuiter uurtje. Maar voor de rest vind ik haar zooooo rustig, zeker omdat ze pas 11 maanden is hoort ze toch niet bijna de hele dag te slapen. Het enigste wat ze WEL doet is de hele dag bedelen om eten en mij achtervolgen, ze zit nu op I,Ams light variant ivm iets te zwaar zijn. Ze weegt 3,700 kilo en is niet de aller grootste ze krijgt 48 gr verdeeld over drie keer.Soms vraag ik me af of dit ermee te maken heeft dat ze te weinig krijgt ivm groei nog maar ja dierenarts vond dat ze te zwaar was vandaar dit voer nu.

Over drie weken krijgt ze een kater vriendje van 12 weken erbij HTK kater die van een erf komt en tot die tijd met zusje en moeder is geweest. Deze komt ook in contact met mensen en is een echte doerrak. We hopen echt dat zij nog wat van hem kan leren mbt spelen. Hebben jullie nog tips want is onze 1e kat en vraag me af of ik iets fout doe. De ren is trouwens wanhopig ze blijft eeuwig miauwen omdat ik er niet in zit :eshifty: :eshifty: . Maar goed dat is ander verhaal. Tips ??
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Slome kitten 11 maanden

Bericht door eveline1982 »

Ik denk zomaar dat jullie al een hele goede beslissing hebben genomen door er een maatje bij te zoeken! Je zal zien dat ze vanzelf speelser word en niet meer al haar aandacht op jou vestigt.
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: Slome kitten 11 maanden

Bericht door deruijter »

Ik hoop zo, want het is zo,n luie donder zo valt ze natuurlijk niet af :) Zat alleen nog te denken aan laser lampje maar hebben al zoveel speeltjes nu uitgeprobeerd en gekocht dat we eerst maar het "live "speelgoed afwachten hihi. Hoop echt dat het goed zal gaan. kreeg van iedereen de tip er een kater bij te nemen dus dat hebben we maar gedaan (geen idee waarom een kater eigelijk) maar goed probeer me zoveel mogelijk in te lezen om mijn poezenkindjes zo goed mogelijk thuis te geven.

Liefs Mariska
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6814
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Slome kitten 11 maanden

Bericht door Dinky »

Omdat poezen nogal krengen kunnen zijn, vandaar advies kater ;-)
Zo hebben we een actief probleem op het forum met 2 poezen: http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... &start=960

Wat betreft het afvallen al eens gekeken naar voedsel verrijking? Dan moet ze meer moeite doen voor eten. Bijvoorbeeld 'sjoelen' met brokjes ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Slome kitten 11 maanden

Bericht door nellebel »

mijn eerste kat was 12 maanden toen we haar uit het asiel haalden. voor mij mijn eerste kat, manlief had vroeger buitenkatten gehad. zij was ook niet vooruit te branden om te spelen. keek ons aan van uhhhh, ren zelf achter die muis aan. ik denk dat die van jullie wel meer actie gaat vertonen met een vriendje, maar sommige katten zijn wat rustiger als anderen. heb hier nu een echter ADHD druif zitten hahaha (ruilen??) neeeeeeeee, hoe druk ze ook is, kan ook niet meer zonder haar hahahaha
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
deruijter
Huiskat
Huiskat
Berichten: 23
Lid geworden op: 05 dec 2013 14:49

Re: Slome kitten 11 maanden

Bericht door deruijter »

Nou met twee ADHD boys waarvan eentje ook nog met klassiek autisme en ikzelf ook met ADHD is zij wel super saai in ons storm gezin hihi aan de andere kant brengt ze ons wel ontspanning en rust. Gister avond gewoon de hele avond diep liggeb dromen op mijn schoot. Vanmorgen al wel veel gespeeld met de boodschappen tas. Komt vast goed
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3007
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Slome kitten 11 maanden

Bericht door Cari »

Ken je de uitspraak van hondenman Cesar Millan "You don't get the dog you want, but you get the dog you need." ? Dat gaat bij jullie voor de kat op :lol: .
Ben benieuwd hoe het gaat met het knulletje erbij - in ieder geval heel fijn dat jullie het hebben besloten :eclap: .
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie