Tapijt kapot krabben

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Tapijt kapot krabben

Bericht door lidewij020 »

Sommige katten zijn zeer creatief (of gewoon fanatiek in het afbakenen van hun territorium en het scherpen van hun nagels) en toveren vloerbedekking om tot een kunstwerk. Deze kat, Henry, bijvoorbeeld:
http://henrythefelinefiberartist.wordpress.com
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Shimbalaya

Re: Tapijt kapot krabben

Bericht door Shimbalaya »

Haha, mooi kunstwerkje voor aan je muur. :grin:
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Tapijt kapot krabben

Bericht door lidewij020 »

Vaak is het krabben een onderdeel van het afbakenen van het territorium. Een alternatief om aan te krabben (krabpaal, kokosmat etc) kan helpen, maar het moet dan wel in de buurt van de plek zijn waar steeds gekrabd wordt. Naast het hoekje van de bank, onder- of bovenaan de trap of bij de voordeur. Je kunt de nieuwe krabgelegenheid extra aantrekkelijk maken met kattenkruidextract of valeriaanwortelextract. De ene kat reageert daar sterker op dan de ander.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Tapijt kapot krabben

Bericht door Ilone »

Cerna schreef:Hoe zachter het tapijt en hoe hoogpoliger (is dat Nederlands?) hoe minder de neiging tot krabben.
Ik heb poezen en in het hele huis vloerbedekking. Vrij glad en kortpolig, dus ideaal krabmateriaal. Sommige katten doen het wel, sommige niet en ik weet geen tips om het te voorkomen. Wanneer ik het zie, roep ik EH! en helpt dat niet dan pak ik de kat en zet haar bij de klimpaal. Maar 5 minuten later doet ze het soms weer. Er zitten dus lusjes in de vloerbedekking en vooral de onderste traptrede is favoriet (lekker op je rug, nagels in de trede en je dan achteruit trekken).

Het enige wat je kunt doen en wat ook het beste is voor je bloeddruk is je schouders erover ophalen. Het is jammer, maar er zijn ergere dingen in de wereld.
Ik heb zowel hoogpolig als laagpolig in huis ;) maar ook het hoogpolige (is volgens mij wel nederlands ja haha) is errrrg favoriet.
Hoogpolig lijkt ook meer uit te nodigen tot (wild)plassen, is me opgevallen in mijn kennissenkring.
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Plaats reactie