Kwispelen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MikSpark
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:37

Kwispelen

Bericht door MikSpark »

Hii :grin:
Een van de twee kittens van me kwispelt erg vaak met d'r staart. Volgensmij betekent dat bij katten juist dat ze met rust gelaten willen worden, maar zij doet het wel erg vaak. Als ze speelt, eet of geaaid word kwispelt haar staart. Het is niet echt zwiepen, meer een soort.. 'swingen'. Wat is dat nou? Heeft dat te maken met haar staart ofzo?

Groetjes~
Mikkie~<3
Sparkle~ <3
Dirkje~<3
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kwispelen

Bericht door Adriana »

onrustige staart is doorgaans onzeker en dan heb ik het niet over zwiepen of trillen..
maar je moet ze nog goed leren kennen en hun reacties leren lezen.
ook kittens zijn goed in staat om aan te geven wanneer ze, na een lichte waarschuwing, iets helemaal niet willen en dan is het gelijk duidelijk.
en de staart en oren-communicatie verschilt, is mijn ervaring, per katzel ..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Kwispelen

Bericht door lidewij020 »

Opwinding kan een kat ook doen zwaaien met de staart. Tijdens het spelen is dit heel normaal. Soms kan het rust brengen door de intensiteit van het spelletje wat te verlagen. (bijv als de andere katten er slecht op reageren) Tijdens het aaien moet je oppassen en kun je het zien als een waarschuwing. Tijdens het eten ook. Onzekerheid kan ook een rol spelen. Mijn ervaring is ook wat Adriana zegt, dat het verschilt per kat. De ene kat heeft van zichzelf een veel beweeglijkere staart dan de andere.
Je zou eens kunnen oefenen of je de kat ontspannen kunt krijgen met een ontspannen staart. Misschien kan T-Touch daarbij helpen.
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
MikSpark
Kitten
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 aug 2013 13:37

Re: Kwispelen

Bericht door MikSpark »

Hmmm, ik zal eens opletten, maar degene die het doet is inderdaad erg speels tijdens het spelen. Haar oortjes staan vaak gewoon naar voren, niet naar achteren ofzo. Maar ik zal er op letten! Oja, en als ik haar aai spint ze ook gewoon, nu heb ik gelezen dat katten dat niet altijd doen als ze blij zijn, maar ik heb nooit echt het idee dat ze het niet fijn vind.. Ze doet ook vaak tijdens het aaien haar oogjes dicht, spint en rekt zich uit. Maar ik zal er rekening mee houden.

Bedankt voor de reacties ^,^
Mikkie~<3
Sparkle~ <3
Dirkje~<3
Gebruikersavatar
KimmoKim
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 jul 2013 21:02

Re: Kwispelen

Bericht door KimmoKim »

Die jongste van mij doet dat ook, vroeg me ook al af wat dat betekende inderdaad, vooral omdat het een heel blij mannetje is
Renatevanderveer

Re: Kwispelen

Bericht door Renatevanderveer »

Ons Snickje doet het vooral om iets duidelijk te maken.
Meestal doet hij het als hij geïrriteerd is of raakt.
Vaak is een kwispelende staart van een kat een 'waarschuwing'; Houd op, ik vind dit niet leuk.
Zo mag ik Snickers niet aan zijn billen komen, dan begint meteen zijn staart te zwiepen.
Als ik dan niet ophoud, word hij erg boos.

Bounty kwispelt bijna niet, enkel als Snickers iets doet dat haar niet zint.
Plaats reactie