Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Hi, nee hij is niet gechipt volgens de vorige eigenaar maar ga eerdaags naar de dierenarts om even een check te laten doen naast inentingen plus dan krijgt hij van ons een chip waneer hij dit werkelijk niet heeft.
Lola heeft er ook een.
Gebruikersavatar
Tember
Poema
Poema
Berichten: 340
Lid geworden op: 13 jul 2009 13:18
Locatie: Utrecht

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Tember »

Precies wat BillyJean zegt, chip over laten schrijven! Ik zou hem eigenlijk sowieso meenemen naar de dierenarts voor een check. Even laten checken op vlooien etc, ontwormen en inenten. Wie weet hoe lang dat allemaal geleden is?

Verder super dat ie nu bij jou mag wonen. Hij zal vast nieuwe gewoontes gaan opbouwen nu hij weet dat ie ook ergens binnen mag slapen :)

EDIT: Hihi, ik zie dat je net een berichtje heb gepost waarin je dit aangeeft. Super!
"Some people say that cats are sneaky, evil, and cruel. True, and they have many other fine qualities as well."
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Chiquita98 »

Ivm met een nieuwe relatie je dier aan zijn lot over laten.....ik zou die mensen ook graag hun huis ontnemen.

Maar fijn dat ie bij jou een 2e kans krijgt. Persoonlijk zou ik hem 's nachts binnen houden. Lokken met eten en op een gegeven moment went ie er wel aan. Of zorgen voor een kattenluikje. Maar dan zit je met de kans dat je andere kat er dus ook vandoor gaat.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door eveline1982 »

Mijn vorige kater (van me vader overgenomen) vertikte het om s'avonds/s'nachts naar binnen te komen. Mag in me woning geen luikje plaatsen dus heb toen de schuur op een kier open gezet en daar een lekker kussen, brokjes en water neer gezet. In de wintermaanden bleef hij wel heel veel in huis, maar zodra de temp iets omhoog ging.....

Fijn dat de arme ziel bij jullie mag wonen, wat heb je er ook een mensen tussen blegh!
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Er is weer een nieuwe wending, 'Persje' is weer terug bij de oude eigenaar.
De eigenaar heeft haar oude woning nog maar is veel bij haar partner en heeft besloten dat de kat een chip kreeg naast een kattenluikje die op de chip werkt bij haar woning waar de kat dus veel alleen zal zijn.
Hij kan er dus eten, drinken en slapen enz.
Ik kan niks doen.
Ik had de kat nog niet gechipt en op mijn naam gezet, dom dom dom.
Hoewel ik hem pas een paar dagen had, dat wel.

De kat komt nog wel kijken hier, maar meestal zo'n 1 a 2 x per dag wat ik zie.

Ik ben wel blij dat hij nu niet meer buiten hoeft te leven van zijn eigenaren.
Vind het heel erg jammer, het was liefde op het eerste gezicht en mis zijn geknor bij mijn kussen waneer ik slaap.
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door Dinky »

Weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden.....
Eerst tegen jou zeggen dat jij het persje mag hebben om vervolgens de kat snel te chippen en luik met chip aan te schaffen? En zoals je zegt zit de kat nu dus grotendeels alleen :(

Ja, het is beter dan helemaal buiten maar blij wordt ik niet van zulke mensen :(
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
lolaatje
Huiskat
Huiskat
Berichten: 13
Lid geworden op: 01 mei 2013 10:53

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lolaatje »

Ik vind het ook heel vreemd en vooral erg dat het op deze manier gaat.
Het lijkt alsof de eignaar ineens heeft ingezien dat zij haar kat niet goed verzorgde.
Ik probeer me daaraan vast te houden zeg maar want anders ben ik steeds zo emotioneel als wat.
Ik zie het dan ook als een tweede kans voor hem en zijn baasje maar vind het nog steeds vreselijk dat het diertje vrijwel constant alleen moet leven in dat huis...
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Pers van mensen uit de buurt 'leeft' buiten.

Bericht door lidewij020 »

Jammer en raar dat het zo gegaan is. Ik hoop inderdaad dat de eigenaar er nu beter voor zorgt. Misschien komt Persje af en toe nog wel even bij jullie langs? Als ze het beste van haar eigen baas en van jou kan krijgen is ze niet slecht af toch?
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie