Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Robijn
Jaguar
Jaguar
Berichten: 729
Lid geworden op: 01 dec 2011 16:07
Locatie: Putte

Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door Robijn »

Robijn heeft 's avonds laat altijd een vast ritueel. Ze gaat spelen (ze kan zichzelf heeel goed vermaken; ze speelt liever alleen met haar muisje, dan dat ze samen met Sem speelt - terwijl Sem wel graag met haar zou willen spelen), wordt opgewonden, begint opgewonden te miauwen, en komt dan mompelmiauwend naar bed, springt op bed, en laat haar favoriete muisje naast me vallen.
Meestal pakt ze hem later weer in d'r bekkie, gaat er weer mee spelen, en komt hem dan een tweede keer brengen. Ik pak hem dan af, en leg hem onder m'n kussen, want een beetje nachtrust is ook wel wat waard... Robijntje gaat dan bij ons liggen op bed, en gaat dan ook slapen.
Waarom komt ze steeds dat muisje naar me brengen? Ze doet altijd bij mij, niet bij mijn man.
Het is net alsof ze het muisje als een soort maaltijd/snackje aan me aanbiedt, net als een wilde poes een prooi brengt naar d'r kittens.... ??
Liefs van Mariska
Kopstootje van Tarzan :cathappy:

Bekijk de foto's van Brit Robijntje en vorige vriendjes Gaudi^, Sjaak* en Sem* hier
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door mittenslief »

wij hebben er hier ook 2 van die schatjes lopen, die ons elke dag voorzien van een heerlijk knuffeltje of nepmuisje(of echte), er wordt dan ook een hele opera bij gezongen. tja volgens mij doen ze dat gewoon omdat ze van ons houden, lief toch??
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
BillyJean
Jaguar
Jaguar
Berichten: 781
Lid geworden op: 22 feb 2011 10:57
Locatie: Bovenkarspel
Contacteer:

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door BillyJean »

Taffy brengt ook iedere nacht speeltjes naar bed die hij om ons heen legt. Echt zo schattig. Ook apporteert hij. Vast een hond geweest in een vorig leven.
Groetjes van Elly, Fayline (29-02-2008) en Taffy ( 29-10-2012)
* BillyJean * * Bowie *

Hier vind je ons fotoalbum
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door lidewij020 »

Afbeelding
Gelukkig brengt ze geen echte muis naar bed...
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Gebruikersavatar
eveline1982
Tijger
Tijger
Berichten: 2043
Lid geworden op: 16 okt 2012 19:50
Locatie: Alkmaar

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door eveline1982 »

Ach wat schattig!!! Naar mijn weten doen katten dat met prooien om hun liefde en genegenheid te tonen aan zijn mens :)
The Lovers of my life, Banjer, Beer, Minoes (katjes) Diego, Jimmie (hondjes) Django, Rodney, Co en Moos (ratjes)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5464
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door nellebel »

gijs deed dit altijd met zijn balletje, om te apporteren. als we uitgespeeld zijn leg ik het balletje in de la en weet hij dat we gaan slapen.
guusje sleept nog steeds haar kippetje mee naar bed. meestal mag het daar overdag van haar ok blijven liggen. als ik het mee naar beneden neem sjouwt zij het s'avonds weer mee naar bed. zij slaapt ermee, volgens mij ziet ze het als haar kindje.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ikey
Jaguar
Jaguar
Berichten: 610
Lid geworden op: 13 nov 2012 12:26
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door Ikey »

Gebeurt dit midden in de nacht? Dan kan ik me voorstellen dat je daar niet echt blij mee bent ;-) Misschien kun je, als het tijdstip wat mensvriendelijker is, het muisje eens wegggooien, misschien wil ze wel apporteren :)

Verder heb ik ooit geleerd van een vriendin dat als katten je een dode prooi brengen dat ze daarmee hun genegenheid overbrengen. Dus inderdaad maar goed dat het geen echte muis is :lol:
Groetjes, Paula
Pootje van Diesel, Skippy en engeltje Whisky. Likje van pup Isa

Kom je eens kijken welke avonturen wij beleven?
Gebruikersavatar
Catsbythesea
Huiskat
Huiskat
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 apr 2013 22:56
Locatie: Vlissingen
Contacteer:

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door Catsbythesea »

Als ik s'avonds naar bed ga ligt mijn bed ook altijd vol met speelgoed :lol:
Fokker van Siamezen en Brits korthaar.
http://Www.catsbythesea.nl
Gebruikersavatar
lidewij020
Panter
Panter
Berichten: 453
Lid geworden op: 22 jan 2012 14:03
Locatie: Amsterdam

Re: Robijn brengt altijd een muisje naar bed

Bericht door lidewij020 »

Ik vond een leuke site met allerlei manieren waarop katten hun liefde tonen aan hun mens: http://cats.about.com/od/amyshojai/tp/h ... w-love.htm
Doe mee aan het onderzoek naar links en rechtspotigheid bij katten. Het kost slechts 5 minuutjes ...afhankelijk van je kat...
Plaats reactie