Minskin gedrag/gewoontes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door castratenkoor »

CiCi schreef:Ik gaf de verkoopster een link naar deze topic ter verduidelijking van mijn twijfels. Ze vond het allemaal onzin, ach het zal wel.. :-|

Dank je Robijn. De vader is een Munchkin, die zit opgesloten. Ze zegt dat het een kooi van 3 bij 2 meter is en in gezelschap van andere katers.
Maar dat geldt voor alle catteries van alle rassen met eigen dekkater. Een open kater kun je nou eenmaal niet los in huis houden. Denk aan ongewenste zwangerschappen en urine sproeien. En reken maar dat dat 10 x erger stinkt dan wanneer er 10 gecastreerde katers plassen.
Ook bij het gebruik van katerbroekjes kunnen katers alleen af en toe rondlopen. Zulke broekjes worden uitgetrokken als je er niet met je neus bovenop zit.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Dinky »

Bevestigd in mijn ogen alleen maar dat je een goede keuze hebt gemaakt om het af te zeggen, anders zou ze wel met argumenten komen om de twijfels weg te nemen ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Anne87

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Anne87 »

Minskin-Miki schreef:De verkoopster heeft geen fokkerij oid, het is dat het teveel huisdieren werden, dus wilt ze de kitten weg hebben.
CiCi schreef:Dank je Robijn. De vader is een Munchkin, die zit opgesloten. Ze zegt dat het een kooi van 3 bij 2 meter is en in gezelschap van andere katers.
Kijk, en dat klopt dus niet, in mijn ogen. Als je je kater(s) in een kooi houdt, is dat vaak omdat ze sproeien. Katers sproeien als ze niet gecastreerd zijn. Ze worden niet gecastreerd omdat ze zich moeten voort planten. Als ze eenmalig een nestje had, zou ze niet meerdere katers in een kooi hebben, dus dat kan het ook niet zijn. Met andere woorden, ze is gewoon een fokster die op deze manier heel slecht met haar dieren omgaat. Ben maar heel blij dat je het hebt afgezegd!
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Adriana »

die mevrouw, die zich geen fokster wil noemen, knutselt katten in elkaar door uiteenlopende rassen met elkaar te laten paren.
en alles wat aan model of kleur niet bevalt moet er uit..

drie maal jasses.. en als je open sphynx poezen hebt en sproeiende, opgesloten katers dan zegt dat genoeg.. dan wil je dus nog meer van dat soort naaktkatten de wereld in helpen en heb je je dierenhart -vind ik - niet op de goeie plaats zitten.
de zotheid trouwens.. een naaktkat kruisen met een zeer forsgebouwde, ook al in elkaar geknutselde munchkin met te korte poten..
dan krijg je misschien iets met heel grote oren, snor- en ooghaarloos, een warrige dunne vacht met kale plekken en 4 (hoop ik hi hi..) x te korte poten...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vraag me af: als je niet voor een bepaald ras gaat omwille van karakter en uiterlijk en weet ik wat.
Als je dat een kitten neemt dat er precies uitziet als een HTK (want wees eerlijk, op die foto die geplaatst werd, is het gewoon een HTK), en waarbij je geen enkele garantie hebt over karakter (bij zo'n verschillende rassen), waarom dan niet gewoon een HTK nemen?
Waarom dan gaan voor een kat met zo'n gezondheidsrisico's (want het zijn beide nogal ongezonde rassen), met inteelt in de stamboom (nu eenmaal de tol van raskatten), als je hetzelfde soort kat kan vinden in een gewone HTK (met grote fokpopulatie dus en veel genetische diversiteit).

En los daarvan zou ik bij zo iemand gewoon nooit een kitten halen, raskitten of niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6818
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Dinky »

@Valerie: Daarom heeft topicstarter de koop dus ook niet door laten gaan en gaat ze nu kijken voor twee kittens of een lieve solopoes in het asiel :)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
CiCi
Kitten
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 dec 2012 11:41

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door CiCi »

Ik heb (bijna) geen kennis van katten of fokkers of rassen of wat dan ook. Dus vond ik die 'minskin' dan ook heel lief en heb verder totaal niet gelet of het een gezonde kat was en of ik niet beter een andere kon zoeken etc etc. Sinds een aantal maanden lees ik er alleen veel over en probeer zo meer te weten te komen voordat we zelf een kitten(s)/kater(s) nemen. Wist niet precies hoe het met die 'fokkers' ging en dat heb ik dan ook zelf mogen ervaren. Daar leer je dan weer van en let ik voortaan beter op ;)

De verkoopster wilt trouwens die foto die ik plaatste verwijderd hebben, maar ik kan de post niet meer wijzigen, kan ik dat ergens melden?
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Adriana »

je zou een berichtje kunnen sturen aan Admin. met het verzoek en de argumenten.

als compensatie even gezocht naar foto's van minskins.. èchte dan bedoel ik..
http://www.catster.com/cat-breeds/Minskin
http://catbreeds.petmd.com/l/57/Minskin

http://all-that-is-interesting.com/ugliest-cats
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Anne87

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Anne87 »

Brr Adriana, heb je links even bekeken en wat een (sorry katjes, maar ik ga het toch zeggen) lelijke katten. Ik snap niet dat mensen die per sé willen. Maar ieder zijn smaak natuurlijk. Vraag me alleen wel af of er geen enorme gezondheidsklachten bij die beestjes optreden...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door pearlsofpassion »

Dinky schreef:@Valerie: Daarom heeft topicstarter de koop dus ook niet door laten gaan en gaat ze nu kijken voor twee kittens of een lieve solopoes in het asiel :)

Ja ja, weet ik wel. Maar ik vroeg me gewoon af waarom mensen dat overwegen en soms zelfs echt doen.
Wat is daar dan aantrekkelijk aan?
Ik begrijp dat niet.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Anne87

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Anne87 »

Ik denk dat het ook om mensen gaat die er weinig verstand van hebben.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door pearlsofpassion »

Maar de meeste mensen die een huisdier nemen hebben er weinig verstand van in eerste instantie. Dat wil niet zeggen dat ze niet nadenken over welk dier ze willen. Dat doet iedereen toch in zekere mate?
En waarom vallen ze dan voor zo'n knutselkat, vraag ik me af.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Ms Maaike
Tijger
Tijger
Berichten: 1611
Lid geworden op: 25 okt 2012 13:17

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Ms Maaike »

Omdat het anders dan anders is. Mensen onderscheiden zich graag van elkaar, gaat soms door tot in het onverantwoordde. Denk ik. Sommige mensen kunnen korte poten, platte neuzen, weinig haar, geen staart enzovoorts grappig vinden, zonder te weten welke andere 'grappige' dingen met de afwijking gepaard gaan. Denk dat het vooral onwetendheid is, en niet zozeer een bewuste keuze.
Met diervriendelijke groeten,
Maaike

Klik hier voor het fotoalbum van Mickey* (26-02-1999, 04-11-2014), Pippi (15-03-2011) en Tommy (11-02-2013).
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Minskin gedrag/gewoontes

Bericht door Adriana »

pearlsofpassion schreef:vroeg me gewoon af waarom mensen dat overwegen en soms zelfs echt doen.
Wat is daar dan aantrekkelijk aan?
volgens mij speelt dat hier helemaal niet want als je de foto van Cici bekijkt op pagina 1 en dat is de kat in kwestie, dan zie je een redelijk normaal dier mèt vacht.
qua genen zal het wel een minskin zijn maar het uiterlijk is totaal 'mislukt'.. vandaar die euro 150,-.
bij het meest recente sphynx-topic werd aangegeven dat ze zulke geweldige karakters hebben en zo mensgericht zijn..
maar dat geldt voor heel erg veel katzels..! nooit meer wat van gehoord trouwens..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Plaats reactie