Vreselijke kat

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9353
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Vreselijke Kat

Bericht door castratenkoor »

Topic starter heeft niet constant brokken staan, daar was de reactie op.

Ik heb overigens moeite met de titel van het topic.......

Mijn Timo kan op zondag ook lekker drammen als hij het tijd vindt voor zijn kuikentjes. Ze krijgen dat om 16 uur, dan gaat hij tegen mijn tijdschrift staan "fietsen". Beging al om 14 uur, leest niet echt lekker......maar om hem daarom "vreselijke" kat te noemen zou niet echt in me opkomen......
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Vreselijke Kat

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Negeren en voedselverijking, hier heeft gizmo er een handje van doordat wij ook toegaven aan zijn zielige gedrag nu doen we t niet meer hele dag liggen er brokken in de voedselverijking toren en in de avond krijgen ze een kwart blikje natvoer ,

En inderdaad de topic naam vind ik ook beetje ernstig
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vreselijke Kat

Bericht door nellebel »

heb ook zo'n kat gehad. die leefde vroeger samen met andere katten, werd daar niet geaccepteerd en hierdoor moest ze pakken wat ze pakken kon voordat ze werd weggejaagd. continue brokken staan heb ik geprobeerd, maar werkte niet bij haar, zij bleef schrokken en eten.
ze moest uiteindelijk zelfs op dieet omdat haar hangbuik bijna op de grond hing.
Ze kreeg bij mij afgemeten aantal brokjes, verdeeld over een keer of 4 minimaal per dag. eerst gaf ik haar er maar een paar, die schrokte ze op en dan pas de rest. uiteindelijk heb ik haar geleerd pootje te geven. ze duwde namelijk de bak vaak uit handen of sprong er vol in. door pootje geven dwong ik haar eigenlijk dus om even tot rust te komen, want ze moest er bij gaan zitten. leuke is dat als ze dan honger had ze naar me toe kwam pootje geven. ik heb het nooit gezien als afdwingen of een heel groot probleem omdat dit bij mij ws veel stress zou opleveren. ze kreeg trouwens tussendoor op advies van onze DA ook groentes te eten. maagvulling zeg maar. ze was dol op spruiten, erwtjes enz.(vers gekookt zonder zout)
hier eten we nog steeds tegelijk met de katten om te voorkomen dat ze bij ons op de bord komen.
Je zou eens kunnen kijken op zakken light voer bijv. mogelijk dat ze dan meer mag eten omdat er minder in zit, dan heeft ze wat meer maagvulling.
onze nellie was ook dol op snoepjes, maar dat waren bij ons ook gewoon brokjes, die ik af en toe door het huis gooide.
Ik ben bij nellie begonnen met denk wel 6 of 7 eetmomenten per dag. en dat heb ik dus kunnen afbouwen naar soms 3, meestal 4. (ochtend, bij thuiskomst van het werk, etenstijd en bij naar bed gaan.)
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Vreselijke Kat

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb van de dierenwinkel een voerbal, dat werkt geweldig goed. Je kunt de opening instellen, daarmee regel je hoe snel ze er uit komen vallen als de kat de bal weg rolt. Met één eetlepel brokjes zijn ze hier een half uur bezig!! :edance:
En wij hebben ook van die zeurpieten, als je in de keuken staat staan zij achter je. Maar dat is een gewoonte want al hebben ze net gegeten doen ze het ook. Ga ik de keuken uit en weer in de kamer zitten is het ook direct stil.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6831
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Vreselijke Kat

Bericht door Dinky »

Tja dit is weer typisch zo'n ts die dan vervolgens niet meer kijkt:
Geplaatst: 28 sep 2012 13:45
Laatst bezocht: 28 sep 2012 14:05

Maar hier wordt ik ook altijd achtervolgd wanneer ik naar de keuken toe ga en wordt ik smekend aangekeken ;) Wanneer ik een zakje coffeepads pak dan wordt het inclusief miauwen en gek doen omdat die zak blijkbaar net zo klinkt als haar snoepjes (een zak chips klinkt blijkbaar wel echt anders want dan doet ze het niet :P).
Laatst een keer met m&m's was het wel echt erg omdat ze daar ook in de woonkamer om bleef zeuren dus toen maar snel in een bakje gedaan zodat wij ze op konden eten zonder een poes die het uit onze handen wil stelen :P Maar anders houdt het altijd op wanneer we de keuken uit zijn. Vind het dan ook helemaal niet erg ;)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5470
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Vreselijke Kat

Bericht door nellebel »

hoe herkenbaar. hier wordt ook gereageerd op het openen van een zak en servies wat per ongeluk tegen elkaar tikt. helaas werkt bij ons de voerbal niet (is op zich ook niet nodig, maar extra beweging is nooit weg). ze hangen gewoon in mijn broek en benen met hun nagels en kijken me aan met een blik van "je denkt toch niet serieus dat ik moeite ga doen voor mijn eten?"
maar ja, bij deze 2 is het niet echt nodig, die hebben hele dag brokken staan en houden zich er netjes aan. puur met natvoer gaan ze helemaal wild.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Vreselijke Kat

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Haha hier ook als we in keuken zijn kastjes open bordjes pakken koelkast open , ook al slapen ze ze komen er rennent aan ik zeg dan altijd nee kinderen en doe me ding en dam gaan ze maar brokjes eten uit de coedselverijking haha
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie