kattensukketjes

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leonie89
Tijger
Tijger
Berichten: 1267
Lid geworden op: 20 mei 2008 14:57
Locatie: kampen
Contacteer:

kattensukketjes

Bericht door Leonie89 »

ik merk duidelijk verschil tussen mijn beiden katten qua slimheid..
zo is mijn Benthe verstandig en zou zich niet gauw stoten of verstappen en ze weet wat wel en niet mag of kan..
Merlijn is een heel ander verhaal en ik vroeg me af of jullie ook sukkelige katten hebben/kennen?


Merlijn aporteert speelgoedmuisjes.. dat is knap, maar hij kan niet stoppen met rennen, waardoor hij altijd tegen de keukenkast aan knalt..
Maar gisteren was het toppunt.. hij zit met dit weer graag achter (!) de ventilator.. Ruiken aan de ventilator vond hij lekker, waardoor zijn snorharen steeds tussen de ventilatorbladen kwamen.. Hij had ook uitgevonden dan de ijzeren spijltjes die de ventilatorbladen afschermen lekker zijn om aan te likken.. maar een keer de tong te ver naar buiten............. en toen zielig mauwend naar mij toe.. ik heb nog even gekeken, maar er was geen bloed of zwelling te zien, dus hij is er weer goed vanaf gekomen.. hij heeft er wel van geleerd; hij komt sindsdien niet meer in de buurt van de ventilator ;-)

hebben jullie ook een verhaal van een domme actie van je kat? en doet hij dat vaker? Post het dan hier!
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kattensukketjes

Bericht door castratenkoor »

Mijn Rik zou ik niet dom of sukkelig willen noemen, maar als ik aan onhandige acties moet denken dan denk ik aan Rik. Die lanceerde zichzelf een keer in een pan chili en een keer vol in het aquarium toen ik aan het schoonmaken was.

Onhandig op allerlei gebied is meer Thijs. Die begrijpt kattentaal op de een of andere manier niet. Hij snapt ook nog steeds niet dat als je een ander een mep verkoopt, omdat hij mijn schoot voorzichzelf wil, dat hij die dan met bonus terug kan verwachten. Behanve bij Bob, die kijkt stoïcijns en je ziet hem denken, ach het is Thijs maar.....
Thijs heeft ook meermalen glazen met drinken omgegooid. Hij stuurt op de een of andere manier niet zo goed. Maar gelukkig heb ik een ruime voorraad reserve Loony Tune glazen.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kattensukketjes

Bericht door pearlsofpassion »

Kleintje weet perfect wat mag en wat niet. Maar net zij, is wat minder snugger dan mijn jongens. Net diegene die snugger is zal je niet zo snel leren wat mag en wat niet, want hij zoekt altijd wel weer iets anders uit.

Kleintje legt heel moeilijk linken tussen oorzaak en gevolg en kan ook niet zelf voorzien wat een bepaalde actie teweeg zal brengen.
Dat voorbeeld van Dinie met het meppen is een hele goede. Ze zou mogen weten dat als ze onder de tafel naar de voetjes van een ander mept, ze kan verwachten dat die even om de hoek komt kijken, maar dan is het plots paniek.
Je kan Kleintje niets leren door het haar duidelijk te maken, je kan haar alleen conditioneren. Zodat ze het instinctief anders gaat doen. Want als ze erover moet nadenken, dan vergeet ze het gewoon.

Luis en Cuzco (en Kleintjes broertje vroeger) zijn heel anders. Ze kunnen lichtjes vooruit denken en zelfs een simpele redenering opzetten. En dat is helemaal niet vanzelfsprekend voor een kat.
Maar zelfs als ze weten wat de consequentie's zijn, durven ze proberen er op de 1 of andere manier onderuit te komen. Dat zal Kleintje dus nooit doen, want ze denkt niet na over wat ze wel of niet doet, ze handelt uit instinct of buikgevoel.

Zo weet Luis dat als hij zijn bakje met wat hij niet graag eet laat liggen, hij niets anders krijgt. Dat hij het eerst moet opeten en dan wat anders krijgt. En als hij het vergeet volstaat het om even een klein stukje lekkers te geven om hem de rest te laten opeten en zijn lekkere bakje op te eisen.
Kleintje denkt nog steeds dat ze wel wat anders zal krijgen als ze wat er in haar bakje ligt niet graag lust, en roept telkens naar me om wat anders. Ze snapt het gewoon niet...
Gelukkig zal ze meestal op het eind wel eieren voor haar geld kiezen, want ze heeft toch wel honger. Maar als ik haar een klein stukje lekkers geef, dan eet ze haar minder lekker bakje zeker niet meer op.

Enkel in de zon liggen. Op 1 of andere manier weet ze toch altijd de zonnestralen op te vangen op het bed. :-)
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
mittenslief
Tijger
Tijger
Berichten: 1675
Lid geworden op: 04 mei 2011 15:04
Locatie: enschede

Re: kattensukketjes

Bericht door mittenslief »

ooo hier ook een paar sukkeltjes. rover kwam bijvoorbeeld van de week helemaal kletsnat binnen, was hij in de vijver gevallen/gesprongen omdat er altijd zulke leuke vliegjes boven vliegen ;-) . en 1 van de pleegkittens (lulu) sprong laatst zo in het zwembad! en ollie... er was weer eens een keer vuurwerk buiten en de hele kattenbende komt weer naar binnen sjezen door het kattenluik, en meneer was de laatste. hij komt zo hard naar binnen stormen dat hij het kattenluik eruit rukt en het niet van zijn lijfje afkrijgt :lol: , toen probeerde hij de kast nog in te rennen maar dat lukte ook al niet want die zal iets te ver dicht om met zo'n kattenluik langs de deur heen te rennen! (en hij was al erg 'vol' namelijk)
Honden hebben bazen, poezen personeel!
alle katzels: mittens, mr. cat, angel, rover, roosje en mitsie
op de regenboog: Ollie, Simba, Buck
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9309
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kattensukketjes

Bericht door castratenkoor »

En ouwe Sjaak wil zichzelf nog wel eens overschatten als hij met Rik mee wil doen. Maar wat een kat van 2 kan kan een kat van 14,5 met staar allang niet meer. Dus regelmatig scenes van achtervolging waarbij Rik op de eettafel spring en Sjaak ook een poging in die richting doet, maar dan net tekort kont en voor de tafel op de vloer valt. Hij speelt daarna gewoon door. Zij humeur lijdt niet onder zijn gebrekkigheid.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1050
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: kattensukketjes

Bericht door Sifra »

Ik ben juist zo trots op de intelligentie van mijn vorige poes Onyx. Die had zichzelf tot taak gegeven vanaf de vensterbank in de gaten te houden of overbuurpoes Kitty niet overstak naar onze kant. Op een dag constateerde ze een overtreding van Kitty en stoof naar het kattenluik om orde op zaken te stellen. Halverwege de keuken realiseerde ze zich dat de deur van de kattenkennel dicht zat. Ze draaide zich om en rende naar boven, naar mijn slaapkamer. Ik er nieuwsgierig achteraan. En ja hoor, daar sprong ze op de vensterbank en tuurde aandachtig naar buiten. Ze had kennelijk bedacht dat ze vanuit mijn slaapkamer kon overzien waar Kitty nu was. Knap, dat een kat zoiets kan bedenken. En ach, het beste paard struikelt wel eens, dus ze is ook wel eens thuis gekomen met het kroos tot haar oren.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kattensukketjes

Bericht door pinguin »

Sukkeltjes wil ik het niet noemen. Maar Snabbel lijkt soms dingen niet te snappen. Zo had ik laatst een doos op een voetenbankje neer gezet en snabbel springt daar met zijn vrolijkheid in. Gevolg doos klapt om en snabbel zit er onder. Maar i.p.v er onder uit te komen blijft die gewoon zitten en wachten tot het vrouwtje de doos op tilde. Snabbel kan ook geen deuren open maken ook al staan ze op een kier hij snapt niet dat die daar een poot tussen kan doen en de deur verder open kan maken. Nee hij gaat dan tegen te deur een staan en staand graaf bewegingen maken omdat hij denkt dat de deur zo open gaat.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Freya13
Poema
Poema
Berichten: 240
Lid geworden op: 21 jul 2011 16:49
Locatie: Gent, België

Re: kattensukketjes

Bericht door Freya13 »

pinguin: herkenbaar ... Pruts kan zaken niet voorzichtig doen. Onze andere katten steken inderdaad voorzichtig een pootje tussen de deur totdat die ver genoeg open gaat ... Pruts gaat op de achterpoten staan en leunt met haar volle gewicht tegen de deur totdat die met een klap tegen de muur aan botst, en dan vindt mevrouw dat ze plaats genoeg heeft om naar binnen te komen
Enne ... altijd naast de kattenbak krabben in plaats van erin ... telt dat ook mee als een beetje dom? ;-)
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: kattensukketjes

Bericht door pinguin »

@Freya nee dat laatste klinkt als heel slim. Want zo maak je je poten niet vies ;-)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie