Kitten alleen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Hallo allemaal,

Wij hebben nu 2,5 maand een Brits korthaar katertje.
We hebben m gekregen toen die 13 weken was.
Zijn er zo blij mee het is een echte lieverd !!!

Maar nu mijn vraag heb veel gelezen op dit forum dat t zielIg zou zijn als je maar 1 kat heb.
Ik zag allemaal dingen hoe je t kan merken, maar ik merk het niet aan onze kater.
Hij is 3 keer in de week 4 uur slleen thuis, hij mag overal komen en heeft 2 grote krabpalen met verschillende klim mogelijk heden ze zijn allebei 1m70 hoog hij heeft nOg nooit in gordijnen gehangen bank heeft ie nog nooit zijn nagels in gezet planten staan allemaal nog op hum plek kortom hij heeft nog niks vernield !
Hij heeft 100 speeltjes haha en als wij thuis zijn spelen wij met de hengel of touwtjes balletjes etc.
Het is wel een erg lui beestje (staan ze om bekend) hij heeft zijn dolle minuten maar ligt ook vaak te chillen voor het raam of op het balkon die we hebben afgezet met gaas.
Snachts komt ie bij ons liggen zo schattig hij is echt gek met ons dat voel ke gewoon,

Dus, dan ist t toch prima 3 dagen 4 uur slleen verder zijn we er meestal,
En ik krijg niet de indruk dat ie eenzaam is, maar door sommige mensen die soms tekeer gaan tegen andere word ik er bang van
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten alleen

Bericht door Dinky »

Feit is dat een solokitten gedragsproblemen KAN krijgen.
En ze spelen natuurlijk op een andere manier met elkaar dan met mensen.

Een topic dat laatst voorbij kwam laat zien wat voor problemen er kunnen ontstaan namelijk deze.

Natuurlijk hoeft het niet mis te gaan, maar het risico bestaat. Bovendien zorgt een tweede erbij natuurlijk voor leuke "kattentv".
Het kan ook zijn dat het gewoon goed gaat met eentje maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je er later niet tot moeilijk een tweede bij kan zetten omdat hij/zij de kattentaal niet goed heeft geleerd en daardoor moeilijk met andere katten kan communiceren.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ik heb t gelezen wat erg zeg maar is dat geen normale htk ?
Ik bedoel ik las ook dat de Britse korthaar heel goed slleen kan opgroeien als de baasjes niet veel weg zijn dat was ook 1 van de redenen dat we voor deze kat hebben gekozen het is een rustig dier dat goed slleen kan opgroeien en van knuffelen houd, mocht t zo zijn dat hij inderdaad vervelend gedrag gaat vertonen kunnen we altijd nog overwegen een ander kitten erbij te nemen toch ? Of is t dan te laat ?
Zo lang hij zo lief is als nu kan t wel toch ?
Bedankt voor je reactie
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten alleen

Bericht door Adriana »

Gizmobritsekorthaar schreef:t zielIg zou zijn als je maar 1 kat heb.

En ik krijg niet de indruk dat ie eenzaam is, maar door sommige mensen die soms tekeer gaan tegen andere word ik er bang van
welkom op het forum!
zielig is het woord niet...
kittens moeten heel erg veel leren en oefenen om zich mentaal en lichamelijk te ontwikkelen tot gezonde, sociale en weerbare katzels. mensen spreken geen kattentaal en kunnen niet oefenen/spelen met een kitten, zoals kittenmaatjes dat doen. ze hebben bovendien de tijd en het uithoudingsvermogen niet..
het is voor de ontwikkeling van een kitten heel veel beter als dit met een kattenmaatje van ongeveer dezelfde leeftijd kan.
voor baasjes is dat niet alleen veel leuker maar kittens hebben nogal eens de neiging, ook als ze zich vervelen, om te gaan slopen en met twee slopen ze elkaar...
zo erg te keer gaan we toch niet?? we denken gevraagd en vaak ook ongevraagd mee en altijd vanuit het welzijn van de katzels en ook nog met de beste bedoelingen!

pas als ze ouder zijn dan 6 maanden tot anderhalf, pas dan zie je, als je daar wat ervaring mee hebt, de eventuele gedragsproblemen..

de topic van bovenstaande link is er eentje van de vele tientallen, die we hier de afgelopen jaren binnen hebben gekregen..
en hoe eerder toch hoe beter hoor en dat hoeft ook nog helemaal geen britje te zijn..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Nee ok ik snap je maar ik weet niet of ik onze gizmo er een plezier mee doe het is echt een luierd houd er meer van om bij je te liggen dan actief te spelen , doet ie wel maar met vlagen ik hen t idee dat die gek gaat worden van een andere kitten want over t algemeen zijn ze druk, wik houden t spelen langer vol als hem hij houd ervan Sls ie t speeltje net niet kan zien dam doet ie alle moeite om m te krijgen maar nee een drukke kitten is t niet,
Bedankt voor jullie reacties ik kijk t gewoon aan als we merken dat ie dingen of ons gaat slopen of hele dag miauwen dan nemen we er 1 bij maar zolang er niks is niet want denk echt dat hij het goed na de zin heeft

Groetjes
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kitten alleen

Bericht door Adriana »

zucht.... je denkt vanuit je zelf en niet vanuit het belang van je kleine kitten..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten alleen

Bericht door Dinky »

Er is hier nog een brit (robijntje) die ook erg lui was en erg tevreden leek. Toch is die enorm opgebloeid na een maatje waarmee het klikt. Dit kan je hier nalezen ;)

En gedragsproblemen kan je beter voor zijn dan dat je het probleem probeert te verhelpen als het eigenlijk al te laat is. Al blijft het natuurlijk je eigen keuze, wij kunnen alleen tips geven mede n.a.v. berichten die hier eerder voorbij zijn gekomen op het forum.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

UHm ik ben niet egoïstisch hoor, ik denk tuurlijk wel aan t kitten!
Anders ga ik t forum niet op hè, ik lees heel veel verschillende antwoorden bij mensen
Maar als het niet hoeft dan liever niet ! Daar ben ik eerlijk in
En zolang gizmo totaal niet een gedrag vertoont van verveling of een kat missen vind ik t niet nodig.
We hebben m gekocht bij een goed aangeschreven Carrery THE house of lavertu in Almere
Zij vertelde mij ook dat ze meestal geen kitten slleen verkocht en die ook slleen blijft naar dat deze kater zo einzelgänger is met broertjes en zusjes speelde die ook biet echt hij was meer slleen aan t ravotten en daarom mocht hij slleen weg.
Nogmaals ik ben echt niet egoïstisch en tuurlijk denk ik wel aan die kleine maar zo lang hij gelukkig is laat ik t zo
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Lynx hoe oud was jou Britje toen je er 1 bij nam ? En wat was jou reden ? Of wou je t gewoon ?
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6819
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Kitten alleen

Bericht door Dinky »

Neem aan dat je mij bedoeld?
Mijn forumnaam is Dinky, lynx is aanduiding voor activiteit op het forum ;)
Het is niet mijn britje maar van een andere forumgebruiker. Zou zeggen lees het verhaal in dat foto-album eens na.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Ohja sorry hahaha ben nog nieuw dat blijkt wel weer heb t bekeken maar op de foto's komt de Brit nog lui over haha mja ik kan niet vinden vanaf hoe oud ze er 1 bijnam
Ik kijk t aan n echt heus neem ik er 1 bij Sls de kleine gedrag gaat vertonen waarbij ik denk nee hier moet een maatje voor bij
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kitten alleen

Bericht door Cerna »

Nou hier dan een reactie van iemand met 3 Britten: Amber, Noa en Milka. Een kitten van 5 maanden is niet lui en zelfs een Brit van 7 kan nog haar kuren hebben. Vanmorgen nog: Noa was dol, daagde Milka uit en voordat ik het wist vlogen 3 Britten achter elkaar aan door de kamer, op de klimpaal, over de bank.
Goed, het duurt niet zo lang en daarna moet er de eerste paar uur weer geslapen worden en inderdaad een Brit is liever lui dan moe, maar totdat ze een jaar zijn, zijn ze net zo speels als iedere andere kat.

Natuurlijk bepaal jezelf hoeveel katten je wilt, maar je stelt je vraag niet voor niets en vervolgens krijg je twee keer, nu drie keer, het advies om er een kitten bij te nemen.
En wie wil er nu geen twee leuke pluizebeertjes (en er zijn zoveel mooie kleurtjes!)?

Dus, mocht je toch onze adviezen ter harte nemen, wil ik je nog een raad geven: ik weet niet welke kleur Gizmo heeft, maar het is het beste om een effen kat niet te plaatsen bij een tabby (en ik ga ervan uit dat je een effen kat hebt anders was hij zeker niet lui) want hun temperament is zoveel feller en dat vindt de zachtaardige, effen Brit vaak niet prettig tenzij deze zelf ook erg actief is.
Ik kreeg dat advies toen ik op zoek was naar een tabby (geen oranje ogen bij groene ogen), maar heb het in de wind geslagen want ik vond het zo'n onzinverhaal.
Helaas, was het dat niet. Amber (blauw) en Noa (silver-tabby; zie avatar) vonden elkaar echt niet aardig. Pas toen Milka (chocolate) een jaar later kwam werd het weer wat rustiger.

Gewoon doen, twee Britjes is zooooo leuk!
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

Het is een blauwe kater hij speelt gemiddeld 2 uur op een dag ene dag minder ene dag stopt ie niet zoals gisteren hele ochtend met m gespeeld vervolgens slaapt ie dan wel van middag tot en met de avond.
Ik onthoud alles, Miss in de toekomst er 1 bij liefst een Brit weer maar die zijn zo duur !
Dus we zien wel kijken t aan hoe die zich ontwikkelt

Bedankt
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Cerna

Re: Kitten alleen

Bericht door Cerna »

Was ik nog vergeten: voor sloopgedrag hoef je niet echt bang te zijn. Bij mij heeft nog geen Brit wat gesloopt; zijn zulke voorbeeldige katten! Klimmen ook niet in gordijnen of in je behang. Eigenlijk zijn ze verschrikkelijk saai :lol:
Gizmobritsekorthaar
Tijger
Tijger
Berichten: 1235
Lid geworden op: 06 aug 2012 11:57
Locatie: Arnhem

Re: Kitten alleen

Bericht door Gizmobritsekorthaar »

echt he, zo lief karakter hebben ze!
Ben echt ontzettend gek met dit beestje en ik hoop dat het zo blijft, en inderdaad dan toch echt een kitten erbij maar dan wel een britse korthaar, IK vind dat toch wel het mooiste liefste ras dat er is,

Hij is pas 5,5 maand oud, na dat die is gecastreerd kijk ik t nog aan, mocht die dan hewoon de gizmo blijven zoals die nu is, dan tot ergenis van jullie, houd ik t voorlopig bij 1 hoe lief en leuk ik ze ook vind.
Mocht ik merken dat die zich verveeld of aan t verpieteren is, zoals erg veel 'zeuren' en gewoon alleen maar te liggen zonder dat er actie in zit, dan zou ik er met me partner over hebben om er toch 1 bij te halen!.

Bedankt Cerna, Je heb erg mooie britjes !
groetjes en knuffels van Cindy
En mijn 2 kattenkindjes Gizmo en Caya
Fotos van Gizmo en Caya
Plaats reactie