kittens luisteren totaal niet radeloos.

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
ramon
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 jul 2012 22:58
Locatie: Roosendaal

kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door ramon »

hallo allemaal

zal even kort vertellen hoe de kittens bij ons terecht zijn gekomen.
we hebben de kittens via iemand die zelf bij de dieren ambulance werkt,
deze persoon heeft de kittens gevoed via de fles.
ze waren gedumpt in het bos toen deze persoon de kittens vond waren ze weekje of
2 a 3.Deze persoon had de kittens zindelijk gemaakt zodat ze alles deden in de kattenbak.
wij hebben de kittens nu een week of 2,ondertussen zijn de kittens een week of 10 oud.
maar totaal onhandelbaar we hebben alles al geprobeerd van keep off tot te planten spuiten,
ze overal vanaf halen en van af trekken waar ze nie op en of onder mogen (nee zeggen of foei) zo een 100x op een dag ze hebben meer dan zat speeltjes en we houden ze ook vaak zat bezig.
wij weten niet meer wat we moeten doen we kunnen amper rustig t.v. kijken of andere dingen doen.

Graag zouden wij jullie advies willen.

Mvg Ramon


P.s. Dit zijn ze:

Afbeelding
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door jennli »

Ze zijn heel snoezig.

Kittens kun je niet opvoeden met een plantenspuit en je kunt ook niet verwachten dat ze binnen twee weken luisteren. Zou je de tip willen geven je huiskamer ed catproof te maken. Voor meer tips kun je t beste de zoekfunctie van dit forum gebruiken. Als je de tips naar believen ten harte neemt, heb je straks een heel prettig kattenduo waar je jaren van kunt genieten.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Adriana »

welkom op het forum!
babies luisteren volgens mij ook niet tot aan een bepaalde leeftijd en dan ontwikkelen ze ook nog een eigen wil.
kittens tot ongeveer 6 maanden hebben geen besef waar je het over hebt en die kun je alleen bang en schichtig maken. met harde stem, plantenspuit, krantengewapper en vastpakken.
kittens zijn onbesuisd en moeten racen, sjezen, vechten, rollebollen, alles ontdekken, klimmen en klauteren. ze zijn volop in de groei en in ontwikkeling en alles moet geoefend en getraind. ook sociaal gedrag en dat leren ze van elkaar.
probeer te accepteren dat dit normaal kittengedrag is en als je daar helemaal niet tegen kunt dan is het verstandig om ze nog een keer te herplaatsen.
ik kan me met zulke kleine hummels niet voorstellen dat je niet rustig tv kunt kijken. ze zullen af en toe langskomen bij de dagelijkse kleuterkattenstorm en je missch als klimpaal gebruiken, so what?
bandjes en riempjes zijn gevaarlijk en daar kunnen ze zich makkelijk aan ophangen!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door nellebel »

ik heb ook wel eens gedacht dat mijn kittens een steekje los hadden (oftewel een paar honderd steken) maar het zijn gewoon kittens. dat heeft verder nisk te maken met hun "slecht" begin in hun leventje. je beschrijft echt gewoon normaal kittengedrag. en dat wortd pas wat minder vanaf een maand of 6 (bij ons wordt het nu pas iets minder en ze zijn net een jaar) vanaf een maand of 6 begonnen ze te reageren op naam en nee zeggen. maar daarmee zeg ik niet dat ze iets deden met die info. eten ja, dan luistereden ze wel naar hun naam met 6 maanden, maar nee zeggen ging net wanneer ze er zin in hebben. ( en nu nog).
probeer ook de humor er van in te zien. wij keken in de periode amper tv omdat we liever live kittenworstelen zagen.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9333
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door castratenkoor »

Lijkt mij normaal kitten-gedrag van gezonde levenslustige kitten.
Beter je huis kat-proof maken en genieten van de capriolen van de beestjes ipv politie-agentje spelen.
Geloof me dat is voor alle partijen veel fijner.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Adriana »

nellebel schreef: wij keken in de periode amper tv omdat we liever live kittenworstelen zagen.
hi :lol: hihi :lol: hi :lol: hihi! 'live kittenworstelen'.. yèp en geweldig!!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Chiquita98 »

Ik sluit me helemaal aan bij mijn voorgangers. Dit zijn gewoon kittens met normaal kittengedrag. Ja veel dingen kunnen er dan aan gaan. Het is of accepteren of die dingen weg gaan leggen of de kittens toch herplaatsen als jullie er gek van blijven worden.
Ze zien er wel uberschattig uit. Ook ik ben niet gek van bandjes om het nekje van katten. Vooral bij kittens die nog nog zo onbesuisd overal inhangen e.d. De kans op verstikking is dan groot. Chippen is een veel betere oplossing
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6812
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Dinky »

Wat zien ze er enorm lief uit!

Wat betreft het afleren van dingen, dat gaat je niet zomaar lukken. Hebben hier een heel lief poesje van net 6 jaar die aan het behang begon te krabben (terwijl ze gewoon een krabpaal had). Toen hebben we een extra krabpaal erbij gekocht waar ze helemaal blij mee is en als we er zijn krabt ze daar aan. Echter wanneer ze op haar doosje op in de vensterbank zit en wij zijn er niet dan krabt ze daar nog steeds want het behang gaat verder achteruit (en stukken behang liggen op de vensterbank). Ze lijkt dus dondersgoed te weten dat het niet mag en toch doet ze het nog als we er niet zijn.

Je moet je voorstellen dat je nu een stel peuters in huis hebt, ook die blijven de kamer ontdekken en willen overal aan zitten.
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door achtpuntzes »

haha,

wat een leuke reacties hier :lol:

nee, kittens luisteren inderdaad niet. dus wen er maar aan, en maak je huis catproof in plaats van ze continue in de gaten houden of er iets niet sneuvelt... 8-)
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
paasnini

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door paasnini »

De enige correctie methodiek die nog het meeste effect heeft is blazen in het gezicht.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Adriana »

maar dan toch asjeblieft niet/niet/niet bij dit soort jonge kittens..!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Chiquita98 »

Blazen? dan blijf je bezig en heb je zelf straks last van hyperventilatie. Ik heb altijd de gewoonte gehad om te knippen met mijn vingers en nee te zeggen. Maar ach bij mij mogen ze best heel veel eigenlijk. Alleen op de salontafel niet en het keukenblad niet(wat ze toch doen natuurlijk want katten blijven katten)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
paasnini

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door paasnini »

Ja hoor gewoon zachtjes blazen, dit is een natuurlijke correctiemethodie. Tegen katten roepen is onnatuurlijk, doet mams ook niet evenals fysiek geweld. Ik kreeg de tip van twee kanten van een vriendin en van een kittenopvang en heb het in de afgelopen 1,5 jaar bij mijn 3 kittens gebruikt en ik was verbaasd hoe goed het werkt. Zij stoppen direct waar ze mee bezig zijn en hebben direct door dat het niet ok is. Ik heb daarbij consequent nee gebruikt zodat ze dit ermee gingen associëren.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door Adriana »

het gaat mij niet zozeer om het in het gezicht blazen maar om het afleren van allerlei dingen die natuurlijk zijn en bij kittengedrag horen.
het gaat om het respecteren van kittengedrag en niet om het modelleren van kittens naar wat mensen van kittens willen..
natuurlijke correctiemethode? dat doen poezenmoeders dus absoluut niet, die blazen alleen maar bij gevaarlijke of onoverzichtelijke situaties voor de kittens..
en het resultaat is dus dat kittens afleren om iets te ondernemen en leren dat de wereld heel gevaarlijk in elkaar zit. dat levert geen katzels met zelfvertrouwen op maar soort van angsthaasjes..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
paasnini

Re: kittens luisteren totaal niet radeloos.

Bericht door paasnini »

Ik begrijp wel wat je bedoeld maar katten zijn inmiddels gedomesticeerd en ik ben juist wel van mening dat je tegels kunt stellen, ik hoef geen katten in mijn gordijnen en verder is er weinig verboden. O ja niet aan de meubels krabben. En mijn katten hebben bergen zelfvertrouwen.
Plaats reactie