Verhuizen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Kim1
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 feb 2011 00:35

Verhuizen

Bericht door Kim1 »

Hallo,

Ik heb een vraagje, binnenkort gaan wij verhuizen samen met onze poes sammy. Nou vroeg ik me af hoe ik dit het beste kan doen. Alvast een keer meenemen naar het nieuwe huis om te laten wennen of is dit af te raden. Het is natuurlijk een stress vol iets voor haar z'n verhuizing maar wil graag dit zo goed mogelijk doen.
Hoop dat iemand tips heeft
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9337
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Verhuizen

Bericht door castratenkoor »

Ik zou haar pas op de dag dat je spullen in de nieuwe woning staan verhuizen.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Verhuizen

Bericht door Chiquita98 »

De dag van verhuizing zou ik Sammy met zijn eigen spullen(mandje krabpaal eten etc) in 1 ruimte opsluiten. Dan alles oververhuizen. En als de rust in het nieuwe huis is teruggekeerd dan pas Sammy naar het nieuwe huis doen. Zo heb ik dat ook gedaan. Heb zelf eerst mijn slaapkamer helemaal leeggehaald. daarna alles van de katten erin gezet en de katten er bij. Deur op slot gedaan en toen de rest van alle spullen in huis oververhuisd.
Succes ermee!
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6817
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Verhuizen

Bericht door Dinky »

Weet niet of Sammy gewend is om buiten te komen maar zal waarschijnlijk proberen naar haar oude vertrouwde plekje terug te gaan.
Het is dus zaak om haar de eerste weken in elk geval binnen te houden zodat ze kan wennen aan haar nieuwe plekje.
Hier in de buurt is laatst een hele mooie langharige grijze poes ontsnapt na 8 dagen na de verhuizing. Baasje liep haar te zoeken met voerbakje en boterhamworst maar helaas nu een aantal dagen later hangen er allemaal briefjes dat die nog niet thuis is gekomen en wordt vermist :(

Zorg dus dat Sammy het nieuwe huis eerst als haar plekje/thuis gaat zien voordat ze naar buiten toe komt om zulke taferelen te voorkomen. (en zelf vind ik het erg fijn als ze gechipt zijn)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Plaats reactie