Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten wonen

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door nellebel »

nou ja zeg, wat zou ze dan willen? kat toch houden? hoop wel dat er een goede oplossing van komt.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door daantje_xxx »

ze vond het zeilig dat ie in de bench moest. en we werden net gebeld dat ze het toch wel wil...

snap wel dat t moeilijk is.

morgen wordt de kat gebracht. en we laten onze katten gewoon hun ding doen. we hebben een schildpaspoes en een noorse boskatkater. als hij buitengesloten wordt vindt hij het ook niet leuk. hij houdt alles en iedereen in de gaten.
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door daantje_xxx »

wat mij betreft is de zaak gesloten: kat gaat naar dr vriendin.

bij ons blijft het dus zoals het is, geen stress in ieder geval :)
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door daantje_xxx »

Daar zijn we weer!

Kregen deze week bericht of ze toch bij ons mag. Waarom weten we nog niet. Ik vind de manier van doen niet prettig. Maar daar mag die kat niet de dupe van worden.

Denken jullie dat als je een oude kat (iets van 15) met 3 poten in t asiel doet dat die nog door iemand opgehaald wordt?
Ik denk van niet. En zo ja dan weet je nog niet bij wie die terecht komt. Dat vind ik zo moelijk.
Tegelijkertijd zijn mijn lief en ik happy met onze eigen katten en zijn onze katten reuze happy met elkaar. En dan zou je er een 3e bij doen.

Toen we hoorden dat ze niet bij ons kwam, werd er gevraagd of wij back-up mochten zijn. Toen heb ik met mijn lief afgesproken dat dat oke is, maar dan wel op onze voorwaarden. Dus niet de dag erna. Ik wil met dekentjes in de weer en die kat eerst maar eens een keer ontmoeten.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door Adriana »

wat een gedoe zeg, maar je hebt gelijk, daar mag het dier niet de dupe van worden..
het is dus een driepotige 14-jarige poes bij jullie poes/katerstel van 4.
is ze gezond en nog onlangs langs een dierenarts (met bloedonderzoek) geweest?
deze poes weet dat ze ouder en met 3 poten kwetsbaar is en mijn verwachting is dat ze zich heel erg gedeisd zal houden.
er zit denk ik wel een aandachtspunt bij de beide poezen en een lapje kan haar territorium nogal fel verdedigen, maar ze leeft blijkbaar rustig en in harmonie met een noorse boskater samen, dus missch valt het mee..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door daantje_xxx »

stel dat ze gezond is, zou jij het aangaan Adriana?

Weet dat je mijn katten niet kent. Dus meer een hypothetische vraag, neem aan dat jij en je katten ook happy zijn op dit moment.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door Adriana »

er is intussen nogal met het lieve dier gesold, begrijp ik..
ik zou uitgaande van het betreffende dier en het stel dat jullie thuis hebben een paar waarborgen inbouwen.
ik weet niet de situatie waar ze uit komt maar ik zou haar zeker langs een dierenarts laten halen met een seniorencheck. en je kunt van een 14 jarige katzel niet verwachten dat ze in topconditie is, krijgt ze iets van pensioen, ik bedoel verzorgingsgeld mee?
tuurlijk kun je je hart laten spreken maar het lijkt me redelijk dat als er geld is dat ze mèt vergoeding of verzekerd (.. t zal wel niet) naar jullie toe komt.
afstaan aan het asiel kost ook het nodige als ze haar al accepteren..
en het is dus schipperen tussen de belangen van het dier en toch ook beetje jullie belangen want dierenartsenrekeningen zijn niet voor de poes.
dit nog even afgezien van het matchen.. en weet je waarom de eerste opvang haar intussen heeft doorgeschoven?
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door daantje_xxx »

we krijgen inderdaad verzorgingsgeld. ik denk niet dat ze verzekerd is (de onze wel). maar er is wel geld toegezegd.
ik weet nog steeds niks meer dan 2 maanden geleden van het diertje.

Dus net als jij/jullie wil ik weten of
- ze met andere katten heeft gewoond
- gesterileerd is (weet je in ieder geval waar je aan toe bent)
- waarom ze niet op het andere adres kan blijven
- verzekering?
- paspoort
- wanneer waren de laatste inentingen (niks over gehoord)
- en komt ze veel buiten (want dat kan hier bijna niet)

verder wil ik afspreken:
- bijdragen of volledige vergoeding voor medische kosten (voer en grit boeit me niet zoveel)
- als het goed gaat tussen de 3 katten dat ze de rest van haar leven hier blijft en niet na 2 maanden weer ergens anders heen moet
- als het niet goed gaat is het haar verantwoording om een vervangend adres te zoeken

en tenslotte vind ik die gezondheidscheck met bloedonderzoek wel een goede! straks maakt ze onze katten ziek oid.

en ik wil eerst die kat zien en duidelijk maken dat het om een levend wezen gaat en geen speelgoedje wat over en weer gebracht mag worden. wij hebben hier ook 2 katzels en die worden hier ook in betrokken.

buiten dit alles heb ik het nog niet met mijn lief kunnen bespreken. ik zie hem morgen pas weer voor t eerst deze week.

er is dus nog niks besloten. :)
Gebruikersavatar
Dinky
Tijger
Tijger
Berichten: 6820
Lid geworden op: 12 jul 2012 11:26

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door Dinky »

Feit is in elk geval wel dat zo'n oud beestje met 3 poten in deze tijd dat er veel kittens in een asiel terecht komen (houdt asiel hier in de buurt nog altijd in de gaten en valt wel op dat de oudjes blijven zitten) de kans klein is dat ze een nieuw huisje vind. Maar dat is niet jullie probleem (ook al voel je toch een soort verantwoordelijkheid).

Zou de punten die je nu hebt genoemd ook in elk geval op papier zetten als je er heen gaat zodat je niet iets vergeet ;-)
Iza 2 augustus 2022
Jop 24 juli 2022

Foto album

Dinky (2 juli 2006 - 14 september 2022)
Gebruikersavatar
Sifra
Tijger
Tijger
Berichten: 1048
Lid geworden op: 22 feb 2012 22:17
Locatie: Zuid-Holland

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door Sifra »

daantje_xxx schreef: Denken jullie dat als je een oude kat (iets van 15) met 3 poten in t asiel doet dat die nog door iemand opgehaald wordt?
Ik bekijk regelmatig de asielsites en het valt me op dat sommige mensen júist voor zo'n kneus gaan. Het is niet zo dat een oude kat op 3 poten kansloos is.
A dog is a dog, a bird is a bird, a cat is a person. (Mugsy Peabody)
daantje_xxx
Lynx
Lynx
Berichten: 131
Lid geworden op: 26 jul 2009 21:50
Locatie: N-H

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door daantje_xxx »

we hebben afgesproken dat ze as zaterdag bij ons komt wonen.

morgen gaan we de bench ophalen, zodat onze katten daar alvast aan kunnen wennen.

De nieuwe kat is van jongs af aan gewend aan katten en honden. laatste tijd was ze wel alleen.
wil een enkele keer naar buiten. dat kan: ze mogen hier af en toe op het balkon.

ze moet weg bij het andere adres omdat de eigenaar van wie ze eigenlijk was daar geen goed gevoel meer over heeft: de kat mag niet veel meer binnen zijn en moet buiten zijn behoefte doen ipv op de bak (dat vind ik niet kunnen bij een oudere kat). ze zit te zeuren over de bak, de kat en ze gaat veel op vakantie. (dat laatste was vooraf al bekend)

ze is bij inentingen en ws geholpen omdat ze toch wel eens buiten kwam. ze is bijna 14 jaar. en een schootkat.

we krijgen geen verzorgingsgeld, maar als er (hoge) medische kosten zijn wordt dat wel overgenomen.

ze is nu gezond, maar het was wel opgevallen dat ze veel plaste (of dit nu meer was dan gebruikelijk dat was me ff niet duidelijk). ze denkt dat dit komt omdat ze ouder wordt
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door nellebel »

lief dat je je om het dier bekommerd, maar ga er maar niet vanuit dat ze ooit zullen meebetalen aan medische kosten. als ze nu al zo moeilijk doen. ik denk dat dat ook de reden is dat de vorige potentiele eigenaar er ook vanaf heeft gezien.
in het asiel in uden zeiden ze me toen, dat ze in principe beter elke kat een pootje konden amputeren. mensen vallen sneller op "zielige" katten.
veel drinken kan ook duiden op suikerziekte. weet waar je aan begint
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5462
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door nellebel »

lief dat je je om het dier bekommerd, maar ga er maar niet vanuit dat ze ooit zullen meebetalen aan medische kosten. als ze nu al zo moeilijk doen. ik denk dat dat ook de reden is dat de vorige potentiele eigenaar er ook vanaf heeft gezien.
in het asiel in uden zeiden ze me toen, dat ze in principe beter elke kat een pootje konden amputeren. mensen vallen sneller op "zielige" katten.
veel drinken kan ook duiden op suikerziekte. weet waar je aan begint
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door Adriana »

daantje_xxx schreef: we krijgen geen verzorgingsgeld, maar als er (hoge) medische kosten zijn wordt dat wel overgenomen.

ze is nu gezond, maar het was wel opgevallen dat ze veel plaste
als voorwaarde zou ik stellen dat je op hun kosten een algemeen bloedonderzoek wilt laten doen voordat ze komt of binnen een paar dagen dat ze komt. aan de buitenkant kun je nooit zien of een dier echt gezond is..
en voor jullie is het ook handig om vooraf te weten hoe de vlag erbij hangt, ook voor de levenskwaliteit van deze driebenige lady. en laat de fructosaminewaarde meenemen ivm bloedsuikerspiegel.
stel dat ze matige nierwaardes heeft, dan kun je bijv met aangepast voer nog een heleboel ondersteunen en dat werkt bij lichte diabetes ook zo of eea andere aandoening ..
en bloedonderzoek is de snelste en zekerste manier om een algemeen beeld van de conditie te krijgen. en erg lief van jullie dat je je erover wilt ontfermen zodat ze nog een warm mandje heeft in de laatste levensjaren..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Mocridhe
Kitten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 jul 2012 22:03
Locatie: Lommel

Re: Onverwacht: oudere kat komt plotseling bij onze katten w

Bericht door Mocridhe »

Je verhaal doet me denken aan een eigen ervaring die ik heb gehad.

Wel 4 benig en een kater, maar een hoop gesol met het arme beestje voor het bij mij kwam.
Reken maar niet op tegemoetkoming in eventuele medische kosten, ook mij was dat toegezegd...en nooit gehad.
De oudere heer in kwestie moest vertrekken omdat hij onzindelijk was geworden, zijn zus mocht meteen mee, zij was gelukkig gezond.
De dag na aankomst begon meneer te loeien op de bak en zijn we in razende vaart naar de dierenarts gegaan.
Daar bleek hij verstopt te zitten door blaasgruis en werd meneer een mevrouw :(
Volgens de dierenarts stond zijn blaas op knappen en had het geen dag langer moeten duren.
Zowel hij als zijn zus hebben nog een prachtige oude dag gekregen, maar niet dankzij het gesol wat er aan vooraf ging.

Ik heb het gevoel dat er iets is met deze dame en men er vanaf wil, maar bang is voor gezeur naderhand...
Een bloedtest vooraf is een prima idee, maar of er mee akkoord gegaan wordt?
Het is alleen zo verrekte zielig dat er met deze dame zo gesold wordt, vooral op haar leeftijd.
Trotse blikopener van Lady 16j, Mocridhe 10j en Boeffie* 6j overleden jan 12
Plaats reactie