Kat ineens zeer agressief

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
paasnini

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door paasnini »

Belachelijke reactie van die artsen. Samengevat, kat heeft vreethonger, eet ineens voeding dat hij nooit at, is ineens compleet in gedrag veranderd en heeft overgewicht. En dan wil een arts geen onderzoek doen???
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

nee inderdaad zei hier thuis al dat ik nu een beetje het idee krijg dat ik afgescheept wordt.
bij de een kreeg ik alleen de assistente aan de telefoon en hoe die praatte stond me eigenlijk al meteen niet aan.
en de andere ben ik zo heen gegaan en daar was eerst de assistente en toen kwam de dierenarts erbij.
800 euro voor die scan heb ik gewoon niet daar moet ik heel eerlijk in zijn.
gisteren ook weer niks aan de hand hij doet heel lief ze zijn allemaal(op een na) aan het eten en opeens uit het niks springt die erboven op veel gegil en de een neemt het hazenpad.
ben al aan het kijken waar nog meer een dierenarts hier zit.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Anne »

800 euro voor iets wat nog naar voren moet komen is ook niet de oplossing denk ik...
Meestal worden katten agressief als ze pijn hebben dus ik vind dat een dierenarts dat eerst moet onderzoeken voordat ze zulke woorden in hun mond nemen...
Zit er geen serieuzere da bij je in de buurt?

Bij mijn da werken verschillende assistenten en ik weet ondertussen wel bij wie ik moet zijn ;-)
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

ik had eerst een andere gebeld waar een kennis van mij heel positief over was en dat was dus die gene die zei gedragstherapeut toen had ik eigenlijk al zoiets van hum,
ik zei ook tegen haar doet die dat dan in een keer toen kreeg ik allemaal van die beter weter antwoorden toen had ik zoiets van ik ga wel naar die van mij zelf.
en die zei weer van zus en zo maar zei er wel bij ik heb allemaal katers omdat die makkelijker vaak met elkaar zijn.
ook weer lekker tegenstrijdig.
daar zei ik ook tegen van doet die dat dan in een keer dat ik dat raar vind vooral omdat het toch echt zijn familie is vanaf dag 1.
verder zit er eentje hier verder op maar die zit meer dicht dan open(en hij schijnt ook niet zo goed te zijn).
heb ook gezegt van zijn staart met die bobbel toen kreeg ik of ik er aan mocht zitten en als dat kon had die er geen pijn aan.
weet het ook effe niet meer ondertussen blijft die zeer agressief naar de andere toe en ik heb al overal voerbakjes verstopt,
overal slaapplekken gemaakt, speelgoed overal opgehangen en neergelegt(wat hem totaal niet boeit geen van alle).
geef hem super veel aandacht(de rest ook natuurlijk).
tot die niet meer wil en dan loopt die ook gewoon weg.
dus het lijkt me echt sterk dat die stress heeft wat denken jullie????
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door pearlsofpassion »

Oei oei, het spijt me, maar ik kan je verhaal niet zo goed volgen. :-(
Is het mogelijk om het eens opnieuw te vertellen in volzinnen met punten ertussen? Nu kan ik echt niet uitmaken wat nu waar bijhoort en ik krijg het ontcijfert... :???:
En ik kan ook niet volgen wat je nu tegen wie verteld hebt en wat er gebeurt is.
Sorry hoor...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

ik had eerst een andere gebeld waar een kennis van mij heel positief over was en dat was dus die gene die zei dat ik een gedragstherapeut moest bellen.
ik heb ook tegen haar gezegt doet die dat dan in een keer toen kreeg ik allemaal van die beter weter antwoorden en toen had ik zoiets van ik ga wel naar die van mij zelf.
en die van mij zei weer van zus en zo maar zei er later wel bij ik heb allemaal katers omdat die makkelijker in omgang met elkaar zijn heel tegenstrijdig dus.
daar heb ik ook tegen gezegt van doet die dat dan in een keer,en dat ik dat raar vind vooral omdat het toch echt zijn familie is vanaf dag 1.
verder aan dierenartsen zit er eentje hier verder op maar die zit meer dicht dan open(en hij schijnt ook niet zo goed te zijn).
heb trouwens ook gezegt van zijn staart met die bobbel toen kreeg ik als antowoord of ik er aan mocht zitten en als dat kon had die er geen pijn aan.
weet het ook effe niet meer ondertussen blijft die zeer agressief naar de andere toe en ik heb al overal voerbakjes verstopt,overal slaapplekken gemaakt, speelgoed opgehangen en neergelegt(wat hem totaal niet boeit geen van alle).
geef hem super veel aandacht(de rest ook natuurlijk), tot die niet meer wil en dan loopt die ook gewoon weg.
dus het lijkt me echt sterk dat die stress heeft wat denken jullie????
hoop dat je hem nu een beetje snapt heb zelf een beetje last van oververmoeidheid denk ik aangezien ik er zelf ook bijna niet uitkom als ik het terug lees sorry
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door jennli »

Ik zou hem toch laten onderzoeken bij de dierenarts. Dus echt er naar toe gaan. Mocht het echt een gedragsprobleem zijn, kun je hem misschien beter herplaatsen.
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

donderdag moet die naar de dierenarts toe,
ik heb de kliniek gebeld die ook voor onze paarden komen.
en die zei het kan een gedragsprobleem zijn maar de kans is ook groot dat die ergens pijn heeft en daarop reageert.
zei vond het(eindelijk iemand) verstandig om dat na te kijken, waaronder ook zijn knobbel boven zijn staart.
en mocht het wel een gedragsprobleem zijn moet ik kijken wat ik doe, hij is ben ik bang heel moeilijk te herplaatsen hij heeft niet het schoonheidsplaatje waar de meeste naar kijken.
en het is een echte boederijkat en kan dan schijnbaar niet met andere overweg(ook niet met honden) dus wordt dan ook moeilijk daar een plekje voor hem te zoeken.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Anne »

Nou dit klinkt al veel beter!!! Ik hoop dat jij en de kat het kunnen volhouden tot donderdag.
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door jennli »

Succes donderdag!
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

het is niet helemaal volgens de planning gegaan.
ik moest hem vandaag ophalen maar toen ik hem te pakken had is die zo aggresief tegen mij geworden dat die is ontsnapt:(
heb nog 2 uur geprobeert om hem te vangen maar zonder succes.
ik zelf heb nu me hele hand open liggen en ontstoken en last van pols.
dus hoop dat ik hem vanavond kan vangen en op kan sluiten ergens dat de dierenarts morgen nog een plekkje heeft.
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Mirjam86 »

Hè wat vervelend! Ik duim dat vangen vanavond nog lukt, en dat hij snel onderzocht kan worden..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

net nog effe wezen kijken kon hem niet vinden heb al het eten weggezet dat die wel moet komen.
Cerna

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door Cerna »

Ga je wel naar de huisarts voor antibiotica of een Tetanusinjectie! Onderschat een kattenbeet niet, die zijn heel gemeen.
tribeworld
Huiskat
Huiskat
Berichten: 20
Lid geworden op: 24 dec 2011 10:31

Re: kat in een keer zeer agressief.

Bericht door tribeworld »

tetanus spuit heb ik zo'n 3 jaar geleden gehad door een paardenbeet in me oor.
hij heeft me niet gebeten zover ik kan zien ik heb alleen hele diepe krassen in me hand staan
die eromheen heel rood zijn.
en verder heb ik doordat ik hem vast had en hij zo hard tekeer ging dat die me pols dubbel klapte heb zwakke polsen dus gebeurt me dat sneller.
hoop dat die er vanavond weer is.
Plaats reactie