Kat speelt met eigen poep

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door Anne »

poess schreef:Wij hebben maar 1 kat en die is op 5 of 6 weken achtergelaten door de moeder. Als we ze buiten laten blijft ze daar maximum een half uur en dan wilt ze al terug binnen en als we ze dan nog eens buiten laten is het maar voor 5 of 10 min of ze is al terug.
Ik weet niet of je het zo bedoelt maar zo komt het op mij over ( correct me if i am wrong)
Vind je het vervelend dat je kat zo weinig buiten is en zo gauw alweer voor de deur zit?
Ikkrijg zo het idee dat jouw poes hunkert naar aandacht en dat ze zich eenzaam voelt.
De beste remedie is zoals hier al eerder is aangegeven om daar een leeftijdsgenootje bij te zetten. Dat zal in het begin wel wennen zijn, grommen en blazen, maar na een paar dagen zul je zien dat ze elkaar gaan besnuffelen en met elkaar willen spelen.
Ik krijg een beeld van een zielig poesje, door jouw verhaal. Niet omdat ik jou wil afkraken of zo iets maar als je je bijv. goed had laten informeren voordat je aan dit poesje begon had je geweten dat twee vele malen beter is als 1, vooral in de kittentijd is het zo belangrijk dat ze gezamelijk opgroeien!!! Ze leren zoveel van elkaar en hebben gezelschap aan elkaar en doen bijna alles samen
Nu heb je een poesje wat zielig alleen voor de deur zit omdat ze hunkert naar gezelschap, lijkt ze zich te vervelen, hetlijkt wel alsof ze zich geen raad met zich zelf weet
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door Ilovesiamesecats »

Ik heb 17 jaar een kat alleen gehad. Nu hebben we er 2 en zie ik een groot verschil. Wat hier is gezegd, ze doen alles samen: spelen, wassen, slapen, eten, drinken en zelfs plassen ( :lol: ) Dat is niet alleen super schattig maar ook super leerzaam!!
Als je woonruimte het toe laat zou ik nadenken over een katje er bij.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
OMH
Poema
Poema
Berichten: 221
Lid geworden op: 25 jan 2020 17:37

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door OMH »

Hoewel dit topic al oud is: ook ik heb een kitten (vier maanden oud) die dat sinds kort doet. We hebben zat speeltjes, twee klim- en krabpalen én ze heeft haar broertje om mee te spelen. Voldoende kattenbakken, veel afleiding en het gebeurt toch. Iedere keer ligt het vol grit en keutels.
Help??
The catter the better!
Groetjes van Olga, maar vooral van Noek en Tika
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door Anne »

Joep deed dit vroeger ook,ondanks veel kattenvriendjes en toegang tot de tuin
Hij zag en behandelde de drol als een balletje
Het enige wat je kunt doen om dit te voorkomen is de bak gelijk uitscheppen maar dan moet je wel thuis zijn natuurlijk
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Plaats reactie