Kat speelt met eigen poep

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
poess
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2011 12:47

Kat speelt met eigen poep

Bericht door poess »

Mijn kat is ongeveer 7 maand oud. Toen ze klein was zat ze veel buiten en ging ze op haar kattenbak zonder problemen. Na dat we haar hebben laten gesteriliseerd is ze niet meer buiten geweest. Sinds kort haalt ze al haar eigen stront uit haar kattenbak en begint ze er met te spelen en steekt ze hem wel op verschillende plaatsen. Overdag zijn wij gaan werken maar als we s'avond thuis komen word haar bak altijd uitgekuist. Heeft iemand een idee hoe dat zou komen dat ze met haar eigen stront speelt en hoe we dit zouden kunnen oplossen?
Laatst gewijzigd door Admin op 20 dec 2011 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: HELP!!!

Bericht door Mirjam86 »

Ik heb helaas geen antwoord op je vraag, maar misschien zou je de DA kunnen bellen om advies in te winnen? Katten zijn van zichzelf erg schoon, dus spelen met ontlasting is inderdaad vreemd gedrag..
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
jennli
Tijger
Tijger
Berichten: 1101
Lid geworden op: 20 aug 2010 15:09

Re: HELP!!!

Bericht door jennli »

Ik ga er van uit dat je kat diverse andere speeltjes als balletjes e.d. heeft om overdag mee te kunnen spelen. Misschien helpt het een hoge bak neer te zetten als bijvoorbeeld zo'n dweilemmer met kattenbakkorrels. Daar krijgt ze haar ontlasting niet zo makkelijk uitgespeeld.

Een optie is dat ze het doet uit verveling. Heeft ze een soortgenoot om mee te spelen?
Like the great philosopher Jagger said: You can't always get what you want
But if you try sometimes you just might find you get what you need
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11244
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: HELP!!!

Bericht door Adriana »

tja, dat kun je een zo jong katje eigenlijk niet aandoen, helemaal in zijn uppie het allergrootste deel van de dag alleen zijn. ook slecht voor zijn mentale en lichamelijke ontwikkeling, kittens moeten ravotten, sjezen, samen spelen/slapen en leren het meest van elkaar. ik denk dat ie zich te pletter verveelt, waarsch ook nauwelijks naar buiten kan kijken, of daar gebeurt niks en heel erg zal opknappen van een leeftijdgenootje erbij.
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door achtpuntzes »

als dit jonge katje inderdaad de hele dag alleen zit zonder mensen en of soortgenootje, zal het best verveling kunnen zijn....
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door castratenkoor »

Heeft ze wel genoeg klim-toestellen ed? Komt op mij inderdaad ook over als een gefrustreerd diertje.
Is een vriendje voor haar geen optie?
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
poess
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2011 12:47

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door poess »

Ze heeft hier inderdaad genoeg dingen om met te spelen en ze kan overal in huis lopen. Ze kan ook van op verschillende plaatsen naar buiten kijken. Ze doet dit niet enkel als ze alleen is, ze doet dit ook als wij thuis zijn. Als we ze buiten laten staat ze na een klein half uurtje al terug aan de deur om binnen te mogen.
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5434
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door nellebel »

ja maar een mens is geen speelkameraadje voor een katje. wij zijn personeel. wij spele nwel met ze maar kunnen nooit een echte kat vervangen. dus dat je met hem speelt is geen garantie dat hij zich niet frustreerd of verveeld.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door pearlsofpassion »

Wat ze nu krijgt (buiten kijken, spelen enz) had perfect kunnen werken voor een kat van minstens 2 jaar. Als die geen soortgenoten zou missen (dat is nog niet zo zeker) en dan rustig (op die leeftijd) naar buiten wil kijken.
Een kitten interesseert dat nog niet. Die willen actief zijn, die vervelen zich. Het zijn nog kinderen!
Vergelijk het met een kind. Als volwassene lees je eens graag een boek voor de open haard, maar kinderen zijn dat snel beu. Dan moet er wat anders gebeuren.
Stel je dan een kind voor dat niemand heeft die met hem wil spelen... Die zoekt ook de meest gekke dingen uit als dat dag in dag uit voorvalt (eerst gaat die eens goed huilen...), zelfs al is er speelgoed genoeg.
Dat is bij een kitten niet anders.

Tel daar inderdaad nog eens bij op dat je als mens geen kat bent en haar nooit zo kan begrijpen of zo mee kan spelen. Laat staat de waardevolle levenslessen meegeven die zo'n kitten normaal van andere katten leert.
De leerschool voor een kitten moet op 9 weken nog beginnen, en op 8 weken worden ze al van de moeder gescheiden. Is het dan vreemd dat vele katten later onhandelbaar en onevenwichtig opgroeien?
Dat is geen aanval naar jou, er zijn zoveel mensen die die fout maken. Het is meer een kreet omdat dit eerder de norm dan de uitzondering is... :-(
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anne
Tijger
Tijger
Berichten: 5568
Lid geworden op: 14 jul 2006 20:39

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door Anne »

Joep deed dit vroeger toen hij nog een kitten was. Toen mepte hij een drol uit de bak en ging daarmee tennissen. Maar toen was hij nog erg klein. Gelukkig doet hij dat niet meer!!
Hoeveel katten heb je?
Ik denk dat ze dit doet omdat ze afleiding zoekt en gefrustreerd is (verveling) Dan kunnen ze rare dingen doen
grt Anne, Happy 15 Joep 14 Hobbel 13 Polleke 12, Pluto 3 Louie 2 en Donna 1, Lora (hond) 1
en kipjes Kukel Kayla en Lucy


rust zacht alle engeltjes
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door pinguin »

Ben ook wel benieuwd hoeveel katten je heb? En hoeveel bakken je heb staan? Want ik weet ook van een kat die zijn drollen er uit haalde omdat hij het vertikte om naast zijn drollen te gaan plassen.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
poess
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 dec 2011 12:47

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door poess »

Wij hebben maar 1 kat en die is op 5 of 6 weken achtergelaten door de moeder. Als we ze buiten laten blijft ze daar maximum een half uur en dan wilt ze al terug binnen en als we ze dan nog eens buiten laten is het maar voor 5 of 10 min of ze is al terug.
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door Ilone »

Nog even een tweetal vragen herhalen, hopelijk wil je daar nog even antwoord opgeven opdat we kunnen meedenken.
- hoeveel kattenbakken heb je?
- is een tweede katje geen optie (ivm verveling)
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9310
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door castratenkoor »

poess schreef:Ze heeft hier inderdaad genoeg dingen om met te spelen en ze kan overal in huis lopen. Ze kan ook van op verschillende plaatsen naar buiten kijken. Ze doet dit niet enkel als ze alleen is, ze doet dit ook als wij thuis zijn. Als we ze buiten laten staat ze na een klein half uurtje al terug aan de deur om binnen te mogen.
Genoeg dingen om mee te spelen - hmmmm ruim begrip. Misschien vind jij 1 krabplankje en 2 speelgoedmuisjes wel genoeg.
6-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolle**
Teun '09 Rik+Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Kat speelt met eigen poep

Bericht door pinguin »

ik vraag me ook af wat doe jij met de kat speel je met de kat? hoelang?
en de andere vragen van de forummers die hebben gepost.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie