Sederen tijdens oud en nieuw?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pearlsofpassion »

Tot 10graden temperatuursverschil kunnen ze wel hebben zonder problemen.
En het vriest nog niet, dus het valt wel mee, zolang je ze ergens koel kan plaatsen.

Ja, ik ben wel erg blij voor mijn konijntjes dat hier niet zo geknalt wordt!
Rafke die wordt ook onmiddelijk gek als hij van iets schrikt.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
sandy
Tijger
Tijger
Berichten: 1758
Lid geworden op: 30 sep 2003 14:04
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door sandy »

puksji schreef:Het is onmogelijk dat er iets hun hok in komt, maar het zijn inderdaad de knallen. Ik deed ze eigenlijk nooit naar binnen, omdat het hier altijd wel meeviel. Maar de kinderen die hier wonen beginnen allemaal op een leeftijd te komen dat ze zelf vuurwerk kopen en het hier met vrienden afsteken. Dus het wordt het hier de laatste jaren steeds lawaaieriger. 2 jaar geleden trof ik toen een paar konijnen aan die helemaal verstijfd van angst waren. En ik ben ook altijd vreselijk bang voor brand, dus neem ik het zekere voor het onzekere.
We gaan zelf ook weg, dus gaan ze om een uur of 8 naar binnen, en als we thuis komen meteen weer naar buiten. Ze gaan hier naar boven, waar het altijd behoorlijk koud is, die paar uur temperatuursverschil kunnen ze wel hebben.

Nou geloof maar dat het echt wel gebeurt al is het niet vaak, ik heb wel verhalen gelezen op het konijnenforum.
The Older I Get, The More Everyone Can Kiss My Ass.
Gebruikersavatar
puksji
Panter
Panter
Berichten: 480
Lid geworden op: 03 dec 2010 23:59

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door puksji »

Nou geloof maar dat het echt wel gebeurt al is het niet vaak, ik heb wel verhalen gelezen op het konijnenforum.
Ik weet dat het gebeurt, is bij vrienden van ons ook gebeurd :-( . Maar bij mij zitten ze toch wat anders gehuisvest dan bij de meeste mensen. Maar dat neemt niet weg dat de knallen wel heel hoorbaar voor ze zijn.
En het meeste medelijden heb ik met de vogels. Het gebeurt nu al steeds bij harde knallen dat bij ons in het donker in paniek de bomen uitvliegen.
Van mij mag het tijd worden voor een knalloze oudejaarsviering.
Ik hoop dan ook ieder jaar weer dat het keihard hoost van de regen :twisted:
Groetjes Inge en Pebbles 2010 Sunna 2011

Puk 2006-2020 3-6

Simba 1995-2011 9-6 - Sjimmie 1990-2011 1-12 - Rooie Rover 2007?-2012 22-3
Ik mis jullie...
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Chiquita98 »

Of dikke mist dan is het ook stukken minder ;-)
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Adriana »

we oefenen hier al een tijdje op regendansjes en ander ontmoedigend weer (harde wind/hagel/sneeuw/stortregen) en sms'en regelmatig met de weergoden.
en als het weer eens knalt, dan roep ik doorgaans heel vrolijk: oeps! weer zo'n idioot..
we zullen na de jaarwisseling dat geplof van de afgelopen weken nog gaan missen..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5168
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Synemios »

Ik heb me best druk gemaakt om de kleintjes, maar als er hier geknald wordt ben ik de enige die schrikt en de meiden gaan zoeken waar het vandaan komt en Oscar reageert er al helemaal niet op.
Hopelijk is dat een goed teken en zijn ze niet bang met oud en nieuw, maar ja gelukkig valt het hier in mijn buurt allemaal wel mee met dat geknal.
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pinguin »

Ze zijn hier ook al maanden bezig met dat geknal. En soms schrik ik zelfs ook van de harde knallen. Tot nu toe reageert alleen Sproet er doods bang op en vlucht ook gelijk onder mijn bed. Snabbel kijkt eerst naar mij en ik doe net of er niks aan de hand is.
Ik vrees dat als de weegoden geen regen, sneeuw of ande slecht weer geven Sproet helemaal in de stres zal schieten. (ik zal er wel voor zorgen dat die een veilige vlucht plek heeft en dat die zo min mogenkijl ziet, hoort en ruikt)
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door castratenkoor »

Met Bob is zo jammer dat hij bij geknal naar buiten vlucht. Hij snapt niet dat daar juist het gevaar zit.
Bij een knal is hij alert, bij twee zie je hem verstrakken, bij drie maakt hij aanstalten en bij vier scheurt hij het kattenluikje door de ren in.
Meestal 29 of 30 december gaat de houten plaat voor het paneel met het luik.

Timo is een keer zo geschrokken dat hij helemaal apatisch de ren uit kwam. Ik kon geen contact met hem krijgen. Hij zat buiten en iemand vond het nodig iets af te steken naast de ren......was geen december.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pinguin »

heb nog een vraagje. Ik zorg voor dat het vuurwerk begint de ramen, roosters en gordijnen dicht zijn. Ook zal er tijdens het ergste geknal en geflits muziek aan staan en lichten aan. Maar nu weet ik eigenlijk nog niet echt goed hoe ik met de verwachte angst van sproet om moet gaan. Ik ga er van uit dat die onder het bed vlucht. Is het dan beter om hem alleen te laten of is het beter om regelmatig bij hem te kijken en proberen contact met hem te maken?
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Ilovesiamesecats
Panter
Panter
Berichten: 553
Lid geworden op: 05 nov 2011 11:00

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Ilovesiamesecats »

Wij blijven dit jaar thuis, het is hun eerste oud en nieuw. Ze vertrouwen ons dus willen we ze niet alleen laten. Als ik er aan denk zet ik youtube op met vuurwerkgeluiden om te oefenen. Tot nu toe verblikken of verblozen ze niet, en de kleurtjes vinden ze wel mooi :lol:
Sederen zou ik niet doen tenzij ze er echt panisch van blijken te zijn zijn. Ik ga beginnen met Zylkene, dat wel. Dat kan geen kwaad.

Lucky 12-06-2011 Chocolat point Siamees
Pride 12-06-2011 Lilac Siamees
Saffie 27-03-2010 *24-05-2018 Red tabby OKH
Joepie aug. 1994-*29-07-2011
Gebruikersavatar
Chiquita98
Tijger
Tijger
Berichten: 1877
Lid geworden op: 27 jul 2011 17:53
Locatie: prov. overijssel

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Chiquita98 »

Ik zou ze echt voor de volle honderd procent met rust laten en dus ook niet gaan kijken. Hoe moeilijk dat ook is. Hoe raar het ook klinkt, maar daarom ga ik dit jaar ook weer weg, want ik vind het zo moeilijk om die angst te zien bij hun. Gelukkig heb ik aan vorig jaar gemerkt dat het 10 min. even angstig is en daarna zijn ze alweer redelijk rustig. Dit jaar 2 kleinere erbij die ik nog niet heb meegemaakt met oud en nieuw. Caya(mijn sowieso al wat angstige kat) is nu ook al bang bij knallen en kruipt onder de bank. Ik negeer het maar.
groetjes Thea, personeel van Gizmo, Misty, Balou, Bruno, Kyran en Kody(in herinnering Chiquita, Bonita en Caya)

Bekijk ons album hier
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9338
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door castratenkoor »

pinguin schreef:heb nog een vraagje. Ik zorg voor dat het vuurwerk begint de ramen, roosters en gordijnen dicht zijn. Ook zal er tijdens het ergste geknal en geflits muziek aan staan en lichten aan. Maar nu weet ik eigenlijk nog niet echt goed hoe ik met de verwachte angst van sproet om moet gaan. Ik ga er van uit dat die onder het bed vlucht. Is het dan beter om hem alleen te laten of is het beter om regelmatig bij hem te kijken en proberen contact met hem te maken?
Ik zou hem met rust laten en niet gaan kijken/zoeken. Wachten tot hij zelf weer komt.
Als hij paniekerig is en je gaat hem troosten bevestig je zijn "foute" gedrag.
Beter negeren en er voor hem zijn als hij weer komt.

Mijn Thijs brengt heel de groep op hol, als het geknal, liefst pal voor mijn huis, losbarst.
Hij gaat dan heel hoog en heel hard gillen. Hopenlijk dit jaar niet weer.
Bob vlucht maar komt meestal rond half één terug en gaat op mijn schoot.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pinguin »

Dank voor de duidelijke antwoorden. Ik blijf thuis maar na het ergste geknal kruip ik lekker mijn bed in en dan zie ik s`morgens wel weer.
Ik blijf nog steeds hopen op heeeeeeeel veel regen :grin:
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Gebruikersavatar
Synemios
Tijger
Tijger
Berichten: 5168
Lid geworden op: 29 jul 2010 04:51
Locatie: Delft
Contacteer:

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door Synemios »

Misschien denkt Thijs dat hij een gillende keukenmeid is? :D

Ik vind het toch niks voor die beestjes hoor, maar ja je kunt er verder weinig aan doen.
Ik liet Oscar ook altijd met rust, zorgde wel dat hij weg kon als hij dat wilde maar verder liet ik hem gaan.
Alle andere katten waren niet bang.
Eergisteren stonden ze beneden met 1 of andere drumband, ik schrok me wezenloos maar de katten hebben voor het raam zitten kijken naar al die mensjes op het plein :D
Er was 1 of ander kerstfeest georganiseerd voor de buurt, was ik dus alweer vergeten :D
Gezellig met zijn 3tjes ;)
Luna & Lizzy(12) Timmy & Indy (8) Tommy(7)
*Sylvester, Nero, Mickey, Oscar
Groetjes, Denise
Time spent with cats is never wasted!
Gebruikersavatar
pinguin
Tijger
Tijger
Berichten: 2253
Lid geworden op: 03 jul 2011 19:54

Re: Sederen tijdens oud en nieuw?

Bericht door pinguin »

Is het bij jullie ook al oud en nieuw? ;-) ;-) Wat een knallen zeg. De eerste knallen waren vanmorgen vroeg al. Sproet zit al bijna de hele dag onder mijn bed. Arme schat.
Snabbel schrikt wel maar die is makkenlijker af te lijden met een speeltje.
groetjes sproet* 11jr*, snabbel 8jr en Simba 2jr
Plaats reactie