Krabben afleren

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Krabben afleren

Bericht door puck0906 »

Wij hebben een boxspring matras en toen wij onze 2 jongste katten kregen hebben zij behoorlijk vaak hun nageltjes erin gezet met als resultaat dat het er niet meer uit ziet. Nou zag ik bij de h & m een bedrok wat 45 cm hoog is en dus alles verbergt maarja 40 euro en hoelang duurt het voordat het weer beschadigd is? Nou zijn ze een stuk groter en doen ze het niet veel meer maar ik vroeg me af of er een middels is waar ze niet zo blij mee zijn en daar dus van af blijven. Ze verkopen zoveel zooi en weet niet zo goed wat wel en niet werkt. Overigens wil ik wel dat ze op bed blijven komen dus of het nou echt slim is twijfel ik over. Maarja, alle tips zijn welkom....... :edance:
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5453
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: krabben afleren

Bericht door nellebel »

tja,.moeilijk. als ze krabben meteen nee zeggen en naar de krabpaal brengen.
heb ooit gezien bij "my cat from hell" dat ze stukjes dubbelzijdige plakband op het bankstel plakten, op de plekken waar de kat krabte.
aangezien dat plakt vond de kat het niet fijn en uiteindelijk kon de plakband eraf omdat de kat er niet meer aan kwam. voor zijn idee was de bank dus een vies plakding geworden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
MarjanR
Tijger
Tijger
Berichten: 2101
Lid geworden op: 03 aug 2010 10:57
Locatie: Zaandam

Re: krabben afleren

Bericht door MarjanR »

Jaaaaaaaaaaaa, de dubbelzijdige plakband heeft hier ook geholpen.
Puk* kon het maar niet laten. Hoeveel dingen zij al wel niet stuk gekrabt heeft.
(ooooooooooooh, al m'n schoenen...).
Maar ik had toen een neiuwe bank gekocht, en ze kon het opnieuw niet laten.
Ik weet niet precies waar ik die tip vandaan had, want ik was toen niet lid hier.
Maar ik heb op een gegeven moment dus dubbelzijdig tape op de hoek van de bank geplakt.
En prompt was het voorbij. (ze zal me wel vervloekt hebben :lol:)
Er zijn nog meer tips zoals silverpapier en ballonnen. Maar aangezien Puk* een enorme stresskip was, en ik haar niet in de stress wilde werken (met alle gevolgen van dien) vond ik de plakband de beste tip ooit.

Sara heeft nu ook m'n boxspring gevonden om te krabben.
Dus daar doe ik binnenkort ook wat tape op. Tis toch zonde, en als het zo makkelijk te doen is...

Ook heb ik zitten denken aan krabplakjes vast te maken aan de hoeken van het bed.
Je hebt namelijk mooie hoekkrabplankjes. Dus ik ben er nog niet helemaal uit welke van de twee het wordt (als ik lang genoeg wacht zullen het ongetwijfeld de hoekkrabplankjes worden :lol:)
Groetjes van Marjan, Prrrt van Sara (7-6-2010), mieuw van Tygo (01/11/2011)

In loving memory Moos, Teun, Puk, Roxy, Joop
puck0906
Poema
Poema
Berichten: 357
Lid geworden op: 28 jul 2009 10:25
Locatie: Utrecht

Re: krabben afleren

Bericht door puck0906 »

dat is wel een super tip! Ik ga denk ik dat eerst doen en dan zo'n rok ding kopen. Dank! Ik laat het even weten als het werkt!
Plaats reactie