Zelfstandig spelen?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Zelfstandig spelen?

Bericht door Poezenstudent »

Mijn kat pakt zelf een speeltje en begint ermee te spelen. :lol: Doen die van jullie dat ook? Ze vindt het helemaal niet zo leuk als er een mens aan de hengel vastzit. Ze schopt hem zelf wel rond. :eeh:
Gebruikersavatar
ayla
Tijger
Tijger
Berichten: 1115
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:45
Locatie: Leusden

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door ayla »

Ja hoor, dat gebeurt hier ook regelmatig. Ze openen soms ook zelf de la met speeltjes en kiezen dan zelf wel uit waar ze mee willen spelen.
Groetjes van Marjoleine,
kopjes van Felix,
en een zoen van Garfield!
Gebruikersavatar
Mirjam86
Cheetah
Cheetah
Berichten: 862
Lid geworden op: 15 apr 2011 11:08
Locatie: Assen

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Mirjam86 »

Ja met muizen! De hengel ook inderdaad... rare beesten!
Groetjes Mirjam en krabbeltjes van Tsuki (april 2011) en Taiyo (april 2011)
Devi*
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5450
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door nellebel »

onze flippie heeft een hele mand vol speeltjes en die haalt zelf uit de mand wat ze leuk vind. ze kan (eigenlijk kon, want ze speelt niet meer zoveel) ook heerlijk genieten als er wel een mens aan de andere kant van het hengeltje zat, maar ze speelde ook graag op zichzelf hoor.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door lieke81 »

Harry en Miep kiezen liever zelf waar ze mee kunnen spelen,ze vissen iets uit het mandje,het liefst een muisje en slaan het heel de kamer door, of dragen het rond in huis tot er een plekje is gevonden, waar ze vinden dat ze leuk kunnen spelen(het liefst op bed lekker op/onder de dekens).
Venco maakt het nog niet zo veel uit, hij kan erg hard uit zijn bol gaan met ons, en een hengeltje, maar een prop papier "pikken" en helemaal slopen.(versnipperen en door het hele huis door slepen) Is natuurlijk ook erg leuk.Of vrouwtjes planten uit de potten graven, schoenen aanvallen of je voeten/benen bespringen van onder de bank/stoel, op je hoofd slaan als je de trap op komt ect ect....Dat doen zijn grote pleegbroer en zus niet meer,dus dat was voor ons even wennen, wel lachen, kan er niet boos om worden.
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door castratenkoor »

Ik heb een doosje op een kastje en als Rik zin heeft gaat hij daar in staan te grabbelen. Vaak staat ouwe Sjaak dan al onder het kastje te wachten. Rik gooit dan een muis met zijn bek naar beneden en als Sjaak daar dan mee weg holt, grabbelt hij nog een tweede voor zichzelf.
Op de grond in de huiskamer liggen altijd grotere dingen zoals trappelzakjes, tuimelmuis, piepmuis en een kong.
Als ze zin hebben worden die de kamer door getimmerd.
En af en toe met de stok van de bezem even onder de kasten en banken door, dan heb ik zo weer
voorraad.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Poezenstudent »

Echt grappig dat jullie het beamen. Mijn ouders hebben drie katten gehad en die deden dat allemaal niet. Zo leer je steeds nieuwe dingen bij de volgende kat.
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Adriana »

lege kartonnen dozen, joepie! droog ritselend blad van een aardbeiplant, grote veren van ganzen, zwanen of eenden joepie! bolletjes wol en alles waar ze eigenlijk maar beweging in kunnen krijgen..
maar het is helemaal niet vanzelfsprekend dat katten zichzelf kunnen bezighouden en in hun eentje spelen, met een maatje gaat dat soms makkelijker.
ik denk dat als ze van jongsaf aan gewend zijn aan soort van spel/jacht/jagen, dat ze dat dan missch ook wel blijven doen..
twee van onze katten spelen helemaal niet maar die hebben dat bij hun eerste baasje ook niet gedaan/geleerd en de jongste twee bengels spelen/jagen/vechten/stoeien wel.
samen met mij en zeker ook zonder mij. Bolle komt doorgaans Maks porren en dan jagen ze samen achter een aardbeiblaadje aan op het balkon. dat beweegt door de wind en ritselt. of ze spelen voor mol op en onder een deken..
en ik denk ook dat het helemaal van de kat afhangt of die gaat spelen, als je er zelf veel mee speelt en/of bezig bent.
Enzo zou er grijze haren van krijgen als ik dat bij hem zou doen, de bengels doen niets liever..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Peet
Panter
Panter
Berichten: 479
Lid geworden op: 28 okt 2010 09:43

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Peet »

Oja hoor, dat doen ze hier allebei ook wel eens. Gewoon leuk met zichzelf en een speeltje bezig.

Alleen vraag ik me altijd af waar die speeltjes zó snel blijven, haha. Onder de bank kunnen ze zelf, maar onder de kasten niet jammergenoeg.
Groetjes Petra, poes Chevy, kater Dodge en de honden Mike, Thor en Indy
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Poezenstudent »

Hihi, ja dan heeft ze me ineens wel nodig, als zo'n speeltje onder de bank verdwijnt. ;)
Gebruikersavatar
Welpie
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 11 apr 2011 18:42
Locatie: Almere

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Welpie »

Wij hebben er hier 1 die gaat met zijn muis spelen, legt hem dan voor je voeten neer.. Moet je de muis natuurlijk weggooien en dan komt hij hem weer terug bij jou voeten leggen... Dit spelletje kan zich wel 20x herhalen.. Hij krijgt er geen genoeg van!!

Muizen en de hengel is zeer populair hier... Ohja en sinds van de week hebben we deze.. Vind hij ook leuk..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... ils/135818
Poezenstudent
Huiskat
Huiskat
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 aug 2010 09:17

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door Poezenstudent »

Muizen en de hengel is zeer populair hier...
Ja, alleen minder handig voor een kat die zelf speelt, want ze gaat ermee aan de loop en die hengel is niet zo makkelijk onder het bed en tussen dozen door te krijgen. Hihi...
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door pearlsofpassion »

Luis wil ook steeds met de hengel gaan lopen (ik hang hem ergens aan vast, dan kan hij nog alleen spelen en hij vind het leuker dan als ik hem zelf vasthoudt). Onlangs had hij het gevonden, heeft gewoon het touwtje doorgeknaagd! :evil:
En dan is er plots niets meer aan natuurlijk... :roll:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
saar2011
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 aug 2011 10:53

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door saar2011 »

Welpie schreef:Wij hebben er hier 1 die gaat met zijn muis spelen, legt hem dan voor je voeten neer.. Moet je de muis natuurlijk weggooien en dan komt hij hem weer terug bij jou voeten leggen... Dit spelletje kan zich wel 20x herhalen.. Hij krijgt er geen genoeg van!!

Muizen en de hengel is zeer populair hier... Ohja en sinds van de week hebben we deze.. Vind hij ook leuk..
http://www.zooplus.nl/shop/katten/speel ... ils/135818
De speelrails heb ik ook! Saar is er helemaal weg van. Ik noem hem de racebaan
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Zelfstandig spelen?

Bericht door pearlsofpassion »

Denk dat zowat iedereen hier hem heeft. :lol:
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Plaats reactie