Kattengymnastiek

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Gebruikersavatar
Conny Steur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:30
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Kattengymnastiek

Bericht door Conny Steur »

Hoi allemaal,

Ik heb een kat van inmiddels 15 jaar oud. Hij is nogal een verschijning van ruim 9 kilo :grin: hij mag al een poosje naar buiten en is inmiddels al flink afgevallen.
Ik heb hem inmiddels al wat kunstjes geleerd en hij doet alles voor een lekker snoepje ;-)
Daarnaast werk ik heel veel en ligt meneer lekker de hele dag te slapen.
Ben benieuwd of er mensen zijn die leuke speel tips weten voor mijn kat zodat hij ook een beetje actief blijft als ik niet thuis ben....heb al veel dingen geprobeerd en ben een beetje door mn inspiratie heen.
Alvast bedankt voor je ideeën en tips!

Groetjes, Conny
Gebruikersavatar
Ilone
Tijger
Tijger
Berichten: 2812
Lid geworden op: 13 feb 2010 23:09
Locatie: Dordrecht

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Ilone »

Je zou eens de brokjes weg kunnen weggooien, in de hoop dat hij erachteraan gaat rennen ;)
Maar wel met brokjes, niet met snoepjes haha.

Verder zijn een hoop katten fan van een laserlampje. Daar rennen ze dan achteraan.

Misschien een voerbal?
Als 't vrouwtje van huis is, dansen de katten op tafel

Purrz:
Muka(12)-Speedy(12)-Lotje(9)-Nozem(8)-Muis&Muffin(2)-Monchou(1)
*Pluis '03-'14
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Adriana »

welkom ;-) op het Forum
katten vallen voornamelijk af van voer met minder zetmeel/kh's en lager vetgehalte.
vergeet maar dat je je kat door te joggen slank krijgt, dat gaat echt niet lukken.
welk voer krijgt hij nu?

en erg leuk speeltje is de cat dancer van Zooplus (onderin) maar op dit moment even niet leverbaar...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Flo_o »

De cat dancer staat bij mij ook op het verlanglijstje! :grin: Zodra hij weer leverbaar is ga ik hem bestellen. Ik hoop dat Lynn daar wél mee wil spelen want ik krijg het maar niet voor elkaar... ik heb al zoveel geprobeerd, maar ze speelt alleen maar minder en minder :( En dat terwijl ze nog maar 4 jaar oud is. Dus als iemand nog tips heeft...

x Flo
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattengymnastiek

Bericht door pearlsofpassion »

Veel uitproberen.

Mijn meisje is ook heel moeilijk met speeltjes en vorig jaar speelde ze met niets meer. Tot de scratch and play rail in huis kwam (ook van catit maar niet de senses), daar speelt ze dagelijks mee... De senses rail vind ze niets, daar moet ze teveel moeite doen om haar poot in dat blauwe te krijgen.
Ook waren er plots muisjes die ze leuk vond, vind ze catnip soms leuk en sinds ze de muisjes terug ontdekt heeft, vind ze de balletjes plots ook weer leuk (terwijl ze vroeger nog niet opkeek).

Dus... uitproberen...

Alle hengels, lampjes, catdancers doen bij Kleintje niets... ze speelt alleen op zichzelf, nooit als wij iets actiefs doen...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Anaheim
Lynx
Lynx
Berichten: 142
Lid geworden op: 07 aug 2006 07:40

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Anaheim »

Hier vinden Pinkie en Toto balletjes helemaal geweldig, vooral als ik ze zelf door de kamer goo,i dan word er heel wat afgejaagd :-)
Of misschien wat druppels catnip op een paar speeltjes doen dat maakt ze weer extra aantrekkelijk.
Groetjes Lenie
Romy, Pinky en Toto
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Flo_o »

Ik heb echt al heel veel geprobeerd, maar ze reageert echt nergens meer op. Heeeeeel af en toe geeft ze een keer een duwtje naar iets wat op de grond ligt, als ze zeker weet dat niemand het ziet, haha. Maar als we dan kijken wat ze doet of ook maar bewegen rent ze kei hard weg :lol: En als ik zelf aan de slag ga met touwtjes, hengeltjes, balletjes, muizen, laserlampje, uit zichzelf rollende dingen (is ze alleen maar bang van) of wát dan ook.. krijg ik totaal geen reactie en loopt ze geïrriteerd weg. Ook catnipspray doet meestal niets, daar loopt ze gewoon aan voorbij. Als ik er echt veel op doe gaat ze heel even voorzichtig knuffelen, maar meer niet.

Ik heb nu zoveel spul liggen waar ze nooit iets mee doet dat ik ook liever niets meer koop, maar ja.. ik blijf toch elke keer hopen dat we iets tegen komen wat ze wél leuk vind.

En misschien is ze ook wel gewoon niet speels ofzo.. dat dachten we in het begin ook toen we haar net hadden. Maar ze begon toen eigenlijk wel steeds meer te spelen, maar dat is nu helemaal weer veranderd. Echt jammer, want het kan voor haar toch ook niet leuk zijn lijkt mij :-( Ze heeft wel regelmatig 's avonds of 's morgens van die buien dat ze ineens uit het niets hard wegrent :lol: Dat is denk ik ook een soort spelen voor haar... Mafkees.

Ik begin me steeds meer af te vragen of ze niet gewoon eenzaam is... wat mij betreft mag er gerust een vriendje of vriendinnetje bij (graag zelfs!), maar het is zo lastig in te schatten of dat voor haar wel echt het beste zou zijn. Soms zou je echt willen dat ze gewoon eens konden praten :lol:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattengymnastiek

Bericht door pearlsofpassion »

Klinkt helemaal als Kleintje!
Echt helemaal!

Ik dacht ook dat ze een maatje wou, wel is dat even verkeerd uitgedraaid! Bleek ze een solo-poes geworden te zijn.
Ik zeg het, ze speelt enkel met de rail en dan nog alleen als hij op de juiste plaats ligt, maar niet de senses rail en een bepaalde muis vind ze ook leuk.
Alles wat ik doe, gaat ze zeker van lopen.

Ze heeft ook van zo'n gekke buien, en dan durft ze ook wat gek staan doen tegen de krabton.
En dan durft ze ook kickeroo'n met een kussentje, of gewoon haar nagels in het rond in het tapijt (vroeger in het gras).
Maar een vriendje hoefde ze dus niet, integendeel!
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Umimeis
Tijger
Tijger
Berichten: 1708
Lid geworden op: 26 okt 2008 12:42
Locatie: Veendam

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Umimeis »

Hier zijn ze gek op laserlampje.
Of met een klein make up spiegeltje bewegen, dat weerkaatst ook. Sam vind het te gek.
Mijn katten komen ook buiten en rennen achter vliegjes e.d. aan. Ook klimmen ze hier in bomen.

Misschien vinden ze een hele grote lange krabpaal/meubel wel leuk! Dan kunnen ze erin klimmen.
helaas heb ik die ruimte niet. Maar asl ik die ruimte had, dan wist ik het wel, dan zou ik zo'n ding meteen aanschaffen!
Flea 3 jaar 15-07-2008

Sam 2 jaar 07-04-2009

Ik kan soms echt een kat zijn......
Gebruikersavatar
Flo_o
Poema
Poema
Berichten: 256
Lid geworden op: 19 mei 2010 19:00
Locatie: Weert

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Flo_o »

Ik heb een paar maanden geleden ook een extra krabpaal gekocht, met een ton onderaan en paal met planken en hangmat tot op het plafond, maar ook daar doet ze niks mee, behalve beneden aan de ton krabben. Naast spelen klimt ze dus ook niet. We zitten te denken om de ton te laten staan en de rest vd paal weg te doen.

@ Valerie: Maar jij hebt 3 katten toch? Gaat Kleintje daar nu dan wel goed mee om, of negeert ie ze?

Het was in eerste instantie ook mijn bedoeling om een solo-poes te nemen, ze zat ook altijd alleen in het opvanggezin. Maar ik denk soms dat dat toen ook te maken kan hebben met de stress en drama die ze toen had. Nu is ze een jaar bij ons en is ze ook echt de enige poes (en huisdier) in huis. En misschien is haar karakter gewoon zo, en dat is dan ook geen probleem zolang zij maar gelukkig is ;-) Maar ze ziet er af en toe zo somber en eenzaam uit... :-( Misschien zou ze wel helemaal opfleuren als er een vriendje bij komt, maar het kan inderdaad ook helemaal mis gaan en nog meer stress veroorzaken :-( Lastig...

Sorry beetje van het onderwerp afgedwaald :oops:
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattengymnastiek

Bericht door pearlsofpassion »

Ik dacht ook dat Kleintje een vriendje nodig had. Ze was opgegroeid met haar broertje, maar zat op het moment dat Cuzco kwam al 3 jaar alleen.
Ondertussen had ze een paar aanvaringen gehad met een buurtkater en bleek achteraf een solo-kat te zijn.
Met Cuzco ging het echt niet. Na 9 maanden zinloos proberen, hebben we besloten er een derde kat bij te halen als vriendje voor Cuzco want, dat had hij duidelijk nodig. De hoop was dat Kleintje dan haar rust zou vinden omdat ze gerust gelaten zou worden. En dat is redelijk gelukt.
Het gaat boven verwachting goed (maar ik had niet veel verwachtingen), maar er wordt nog steeds dagelijks geblazen. Zolang ze met de jongens samenleeft, zal dat altijd zo blijven...
Ze zal ook nooit likken of samen liggen, soms vangt ze eens (heeel uitzonderlijk) maar dat is eigenlijk meer hen op hun donder geven en dan zelf maken dat ze wegkomt dan wat anders.

Ik ben blij dat ze nu wat leven rondom zich heeft als we niet thuis zijn, maar ik ben niet zeker dat ze daar ook zo over denkt. Het eerste jaar was ze zeker erg ongelukkig.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Conny Steur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:30
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Conny Steur »

Mijn kat krijgt nu light voeding voor katten met een blaasgruis dieet. Hij krijgt 60 gram op een dag, dat is alles wat hij eet.
Vroeger kreeg hij whiskas en felix en dan zoveel als hij maar kon eten, vandaar zn gewicht.
Laserlampjes, muizen enzo werkt totaal niet. Lampje doet ie geen moeite voor en muisjes zijn saai....
Laatst had ik een tissuedoos met brokjes erin, dat was wel een groot succes...voor 5 minuten, toen waren de brokjes op.
Die rail lijkt me ook wel een leuke. De Diebo in Nieuwegein heeft die ook volgens mij, zal eens even gaan kijken!
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Kattengymnastiek

Bericht door pearlsofpassion »

Je zou hem ook steeds al zijn voer in een voerbal of met activity board kunnen geven. Voerbal lijkt me beter om af te vallen...
Dan moet hij wel bewegen wil hij eten hebben, en doordat het trager gaat wordt er ook minder gegeten en meer verspreid. Dat helpt ook goed tegen de honger.
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Gebruikersavatar
Conny Steur
Huiskat
Huiskat
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 feb 2011 17:30
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Kattengymnastiek

Bericht door Conny Steur »

Mijn kat heeft ook een voerbal, dat gaat wel goed eigenlijk. Maar hij is gefixeerd op eten die perse in zijn etensbak moet (hij was een straatkat, vroeger) Hij blijft maar zeuren,zeuren,zeuren, net zolang tot je over hem heen valt.
Ben hem aan het wennen aan een tuigje. Dat gaat inmiddels al heel goed (en dat voor 15 jaar :) en hij is ook al paar keer op stap geweest in onze flat.
Daarnaast komt hij ook op balkon.
Dus aan training genoeg, ben alleen nog op zoek naar leuke behendigheidsspelletjes.
Gebruikersavatar
helskinky
Poema
Poema
Berichten: 209
Lid geworden op: 09 apr 2010 22:36

Re: Kattengymnastiek

Bericht door helskinky »

Ik heb zelf wat inelkaar geknutselt voor Mio,leuk om te doen en hij had er een hoop plezier mee.
Hier staan wat foto's en volgens mij ook de link naar de site
http://www.dekattensite.nl/phpBB2/viewt ... t&start=15
Plaats reactie