Stoeien of vechten?

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door lieke81 »

Ow die is ook leuk mirjam... gaan we uitproberen :P
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door nellebel »

erg he hoe mensen je soms onzeker maken. fijn dat het beter gaat.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Adriana »

yep, ik ken dat, visite die denkt dat ze elkaar afmaken. en dan moet ik ingrijpen, wat ik niet doe.
de bengels zijn ruim een jaar en vliegen elkaar een paar keer per dag volledig in de haren. en dat gaat in allerlei vormen, bom er bovenop, na een staar-sessie met wiebelkonten en zwiepstaarten, oortjes plat, pootje lichten en in achterpoten bijten, wachten totdat er eentje onder stoel/tafel loopt en dan bàff met gespreide poten er bovenop en surprise..!, lekker in nek bijten en poten overal.
niet te fotograferen overigens..

dan gaat het niet eens om dominantie maar gewoon: vrouwtje, we hebben het weer even op onze heupen hoor! dat komt door al dat krachtvoer, dat levert zoveel energie op dus we moeten weer even tekeer gaan, let even niet op ons en uit de weg!
dan ook moet de klimconstructie het ontgelden en moet het raam naar het balkon dicht want ze springen zo recht omhoog het net in..

visite zit in een hoekje met een beker thee verbaasd te kijken naar het geweld.. 'gaat zo over hoor!' roep ik dan. 'ja, ze doen elkaar pijn!..' 'welnee, ze slopen elkaar heus niet hoor en zijn ook niet boos op elkaar, komt goed/komt goed..'

Enzo wacht het geweld nooit af en vertrekt naar een veilig plekje in een hoekje op het bureau, tot de puber-kattenstorm over is.. en dan zet ik de zware stoel weer recht, kijk of de krabton niet al te erg is verschoven en schenk nog wat (valeriaan?)-thee voor de bezoekers in en knuffel de bengels.. goed gedaan jochies!
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door nellebel »

adriana wat kun jij het toch altijd heerlijk uitleggen. ik zie het helemaal voor me hoe dat gaat bij jou, en lig ervan in een deuk. lijkt me geweldig om als vlieg aan de muur (al zit het risico erin dat jouw jongens mij dan opvreten.), te zien hoe jou bezoek reageert
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Adriana »

nee, de rol van vlieg aan het plafond kan ik je niet aanraden want je krijgt geheid bezoek en dat loopt niet goed af...
huis is inmiddels helemaal kattenstorm-bestendig ingericht en wat er niet tegen bestand was is gesneuveld of gered en verhuisd naar de berging in afwachting van rustiger tijden..
en aan theekopjes doen we hier ook niet, stevige bekers waar het vocht niet onmiddellijk over de rand vliegt als er grijs geweld x twee langskomt..

maar ach, bij Dinie gaat het ook zo en er zijn vast nog wel meer kattenmoeders, die het interieur hebben moeten aanpassen, maar voor mijn kattenkinders heb ik veel over hoor..
en ik selecteer het bezoek en ga soms naar elders want ik kan me best voorstellen dat als je daarop niet bedacht en ook niet gebouwd bent, dat het bij mij thuis soms een beetje ruig toe gaat..
heb nooit kittens gehad, dus wist eerlijk gezegd niet dat dit me te wachten stond. en ik heb redelijk levendige bengels, dat klopt..
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door nellebel »

hahahaha, hier moet het bezoek zich ook aanpassen aan de kat. die woont hier namelijk en de ander is bezoek. een kennis van ons is erg bang voor katten. helaas, ik ga mijn kat niet opsluiten omdat jij bang bent. en als ze nou zou aanvallen, maar ze loopt gewoon voorbij. dus hij zit altijd in een hoekje zit dat hij alles kan overzien. en flippie, die wandelt gewoon lekker door het huis.
Mensne (lees vooral mijn schoonouders) vinden het vies dat flippie over tafel loopt. nou dan hou je je koffiekopje toch lekker vast.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
lieke81
Huiskat
Huiskat
Berichten: 78
Lid geworden op: 03 jun 2011 21:41
Locatie: Omgv. Dordrecht
Contacteer:

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door lieke81 »

Ow wat fijn om te lezen dat ik niet alleen sta...
Adriana zoals jij het beschrijft gaat het inderdaad soms. De visite merkt nog net niet op dat je geen overhand hebt, (of zoals van het weekend, dat ik de liefjes ben terwijl ze zelf niet eens hun eigen huisdier fatsoenlijk op kunnen voeden, mits met... tja inderdaad).
Ik ga er dan maar vanuit dat het bij anderen onwetendheid is dan.
(zag jullie in gedachten hoofdschuddend hier op visite zitten en met gekromde tenen mijn kattenchaos aanschouwen maar dat valt weer mee dan.)
Liefs Lieke, Harry,Miep En Venco.

http://liekeslife81.blogspot.com
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5448
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door nellebel »

wij zouden waarschijnlijk lachend op de bank kijken naar het tafereel. lekker spelen en dollen met elkaar, dat is toch genieten.
die man van "my cat from hell" zegt ook dat het een misvatting is dat katten de hele dag slapen. katten zijn speels en actief of vermaken zich met kattentv (lekker buiten kijken)
volgens mij denken veel mensen dat de kat op de bank moet liggen pitten.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
Lidaju
Lynx
Lynx
Berichten: 115
Lid geworden op: 17 mei 2010 20:39

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Lidaju »

Hier ook 2 net 1jarige pubers, die tijdens het stoeien echt wel een hoop geprijsd laten horen en afentoe blazen. Op het begin schrok ik daar wel van, maar heb nog nooit een wondje bij één van de twee kunnen ontdekken dus we laten ze gewoon doen.
De kinderen kijken er niet meer van op, maar visite is inderdaad één ander verhaal, haha, die schrikken zich een ongeluk!
Groetjes van Appie en Yuci, en hun personeel: Jolien

En om nooit te vergeten: Baloe en Winnetou
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Catfish »

Adriana, hoe jij dat beschrijft lig ik helemaal in een deuk...... :lol:
Pippin heeft net weer ene haarelastiekje uit het bakje op de badkamer gejat zie ik (ben die dingen eeuwig kwijt dus, vist ie eruit, maakt niet uit waar ik het neerzet), en daar zijn hij en Snoopy nu mee rond aan het racen. "Van mij!" "Nee, van mij!" Heerlijk...........
Ga m'n stiekie terugjatten! (En waarschijnlijk weer wegschieten voor ze. ;-) )
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Gebruikersavatar
Adriana
Tijger
Tijger
Berichten: 11239
Lid geworden op: 09 dec 2008 16:59
Locatie: den haag

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Adriana »

Pippin zal er toch ook wat van kunnen met zijn omvang, die is toch ook niet van de afdeling rustig? t scheelt per ras wel geloof ik en natuurlijk per kat.
stiekjes en tieribs zijn hier eigenlijk verboden waar en waar ze ze vandaan halen snap ik niet maar ze vinden ze altijd wel..

tja, hier afdeling levenslustig, mijn onopgevoede zootje grijs.
af en toe roep ik wel eens 'joehoe.. kan het wat rustiger? maar ik sta doorgaans alleen maar hinderlijk in de weg. tikkertje spelen is een vast onderdeel en uitdagen, want Bolle begint vrijwel altijd.
in de gang hangen twee hoekkrabplanken boven elkaar, leuk om daar van een afstand dwars in te springen en dan hebben we natuurlijk ook nog het verticale vloerkleed!! over een paar weken wordt dat vervangen door een fris exemplaar, bij IKEA zag ik een hele mooie, wat donkerder en dikker. wordt een grote klus maar met tieribs deze keer en hulp hoop ik toch met een paar uur de handel weer geinstalleerd te hebben.
de bengels zijn nu zo ongeveer 4 kg en dat is een heel gewicht als ze tegen je opknallen..

en ik doe maar net als Enzo, zorgen dat ik uit de weg ben en je mag hier volop kat zijn..
af en toe wordt het me te bar en roep ik: ik laat je opzetten voor in de vensterbank!
.. maar dat maakt geen indruk..... en gelukkig maar
moet nog maar weer eens wat opvoedingstopics nalezen ...
groetjes van Adriana en prrrrts van Enzo, Maks&Bolle, van Miesje en van (i.m.) MoMo

avonturen grijstijgers
Gebruikersavatar
Catfish
Tijger
Tijger
Berichten: 1194
Lid geworden op: 27 jan 2010 23:06
Locatie: Twente

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Catfish »

af en toe wordt het me te bar en roep ik: ik laat je opzetten voor in de vensterbank!
:lol: Mij kun je wegdragen......... :lol: Die houden we erin!

Pippin is niet zo van het actieve, al 'horen' Maine Coons heel speels te zijn tot op hoge leeftijd. Klopt, bij vlagen. Hij is meer van het type "liever lui dan moe". Ligt nu ook uitgebreid naast me, je zal toch eens wat te veel bewegen zeg. Spelen met een hengel of wat dan ook is dan ook maar even leuk, dan moet er weer uitgerust worden.
Snoopy is het echte scheurmonster hier, die jaagt vaak de andere twee op om de trappen op en af te racen. Hij (Pippin) kan het wel!
Pippin worstelt wel met de anderen, maar dan meer vanuit een liggende positie. Tja...
Groetjes van Stella
*Bonk*kopjes van Zorro, Snoopy, Mr Bean
Lebber van hond Marra
Robbertenfristi41
Kitten
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 aug 2011 20:53

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door Robbertenfristi41 »

Wij hebben eigenlijk ook te laat een dinnetje (vriendinnetje) voor onze kater gehaald. Pas toen ie vier was. Eerste paar weken ging moeilijk. Grommen blazen etc. Nu rennen ze achter elkaar aan door het huis. Vechten en stoeien vinden ze heerlijk. Onze nieuwe poes weet op welke moment ze moet stoppen. Zij is 1. Allebei al geholpen gelukkig. Onze kater is ook erg rustig. Als ie geen zin heeft laat onze poes hem ook gewoon doen. Vaak weten ze zelf wel hoe ze op de andere kater of poes op elkaar moeten inspelen. En net als bij ons mensen hebben ze ook wel eens ruzie. Zo lang het niet te lang duurt kan het geen kwaad. En anders gewoon met duidelijke stem waarschuwen. Dan snappen ze het meestal ook wel....
Gebruikersavatar
achtpuntzes
Jaguar
Jaguar
Berichten: 713
Lid geworden op: 08 feb 2010 09:53
Locatie: De Bosch

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door achtpuntzes »

whaha,

herkenbaar... dat de visite denkt at ze elkaar afmaken, terwijl ik er gewoon spel in zie... :)

van mij mogen zewel lekker rollebollen en rauzen... heel soms gaat het iets te ver, en dan wordt er wel eens geblazen... ja, katten kunnen onderling goed aangeven aan elkaar waar de grenzen liggen. (de mijne wel in ieder geval)

zo hoef ik eigenlijk nooit in te grijpen...
Afbeelding Muffin, Tijgetje en Minoes en ik

www.dierenasiel-bommelerwaard.nl
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9328
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: Stoeien of vechten?

Bericht door castratenkoor »

Klopt Adriana, bij mij staat ook niks wat kan sneuvelen. En zelf het glas waar ik mijn baco uit drink gaat er regelmatig aan.
Rik is aan het inhalen wat hij twee weken tekort is gekomen.
Ik dacht van de week wat hoor ik toch steeds achter me.
Blijf dus gewoon bankhangen en tv kijken, komt Rik voorbij scheuren met een witte knijper in zijn bek.
Nou ligt hier beneden zoveel speelgoed op de grond, er staat een verrassingsdoosje met speeltjes op de kast waar ik regelmatig wat nieuws in doe en op zolder liggen volop knijpers om te grijpen.
nee meneer moest net DIE knijper, van het aquarium, waarmee ik de losse pompt om zijn plaats hou.
Ik ken mijn katten langer dan vandaag, dus er zit niet 1 knijper maar 3.
Hahahaha - Rik de stuiterbal.
Toen hij ziek was zouden veel mensen gedacht hebben goh wat is hij lekker rustig.
Maar ik ken mijn katten.
Ze pakken op zolder ook niet de knijpers die op de grond liggen, die die waar wasgoed aan hangt zijn net iets leuker.
En dan Bram met mijn onderbroek de ren is hahahahaha wat een samenwerking.

Ik kocht eens een luxe kattenbak met filters van boven. Nou de filter-lapjes vond ik uiteraard ook terug in de ren. Die bak staat op zolder.
Ook een van de klemmen is foetsie, nooit meer teruggevonden.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Plaats reactie