Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Cooper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:36

Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door Cooper »

Sinds een paar dagen heb ik een nieuwe kat in huis, Balou. Ik had er al één, Cooper. Cooper was al gecastreerd toen ik hem uit het asiel haalde, Balou nog niet. Vandaag heb ik hem laten castreren. Ik had gehoopt dat hij hierdoor ook wat minder agressief naar Cooper zou worden. Zo beet Balou Cooper sinds hij hier was soms in zijn nek en sprong dan bovenop zijn rug. Ook rende hij hem steeds achterna. Net zag ik echter dat Balou Cooper weer begon te bijten. Maakt het dan wat betreft agressie toch niet zoveel uit of een kat nou gecastreerd is of niet?
Gebruikersavatar
castratenkoor
Tijger
Tijger
Berichten: 9348
Lid geworden op: 07 mar 2010 09:59
Locatie: prov.Utrecht
Contacteer:

Re: inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door castratenkoor »

Het duurt ongeveer 6 weken voor de hormonen uit zijn lijf zijn na een castratie.
5-koppig-koor+knagers BasJipWilmaWanda
**KeesFritzGuusSjaakBramJoepThijsTimoBobDouweBolleRik**
Teun '09 Maks '10 Luuk '13 Teske '14 Clarie '16
Cooper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:36

Re: inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door Cooper »

Aha, dat verklaard alles. Maar...6 weken?! Wat lang zeg!
Gebruikersavatar
enna
Huiskat
Huiskat
Berichten: 80
Lid geworden op: 18 aug 2010 13:08
Locatie: drenthe
Contacteer:

Re: inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door enna »

Sja, dat heeft wel even tijd nodig, dus geduld...
Miauwwww
Gebruikersavatar
]-marjolein-[
Poema
Poema
Berichten: 347
Lid geworden op: 26 jan 2010 09:45
Locatie: Dieren

Re: Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door ]-marjolein-[ »

Jah dat gaat niet van de ene op de andere dag...de hormonen zijn niet zomaar uit zijn lijf, en dat duurt inderdaad ongeveer 6 weken.
Groetjes van Marjolein, Dean, Wibi & Lars

Ook een fotoshoot met uw huisdier(en)? Kijk op:
http://www.marjoleinfotografie.nl/
Gebruikersavatar
nellebel
Tijger
Tijger
Berichten: 5467
Lid geworden op: 27 sep 2010 07:59
Locatie: venray

Re: Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door nellebel »

Hoe zit dat met een poes? Die zouden ook rustiger worden na castratie. Klopt dit? Merk er nog niets van bij flippie. Ngo net zo geflipt als voorheen. is nu 2 weken geleden.
groetjes wendy en pootje van Guusje en Gijs. neusje van mijn engeltjes Nellie, Sjefke en wonder Flippie, en mijn allerkleinste engeltje Odie
Gebruikersavatar
pearlsofpassion
Tijger
Tijger
Berichten: 5161
Lid geworden op: 23 mei 2010 15:58
Locatie: Stekene (Belgie)

Re: Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door pearlsofpassion »

Volgens mij worden katten niet rustiger na de castratie, ze gaan gewoon minder hormonen hebben en dus minder vechten, de vrouwen lastigvallen en wat minder rusteloos. Bij een poes geldt dat dus niet want die hebben een cyclus en dus enkel echt last van hormonen als ze krols zijn. Als je ze laat helpen voor ze echt krols geweest zijn zal je aan hen dus weinig merken, er is ook bijna geen verschil met voorheen.
Bij katers merk je wel wat omdat die altijd (hele jaar door) hormonaal gedrag hebben. Bepaalde maanden zijn ook wel erger (krolse kater), maar toch hebben ze die hormonen altijd. De kater moet niet perse rustiger worden, kan nog steeds zot en speels doen, maar zal minder typisch mannelijk gedrag zoals vechten en vrouwtjes lastigvallen, vertonen.
Dit kan inderdaad tot 6 weken na de castratie aanhouden...
Groetjes Valerie, Kleintje (8 jaar) , Cuzco (3 jaar) en Luís (2 jaar) (+ konijntjes Rafke, Lars, Keira en Elise)
Cooper
Huiskat
Huiskat
Berichten: 59
Lid geworden op: 15 okt 2010 18:36

Re: Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door Cooper »

Pearlsofpassion, met fel doelde ik ook meer op zijn agressie naar Cooper toe, dan op de vraag of hij rustiger zal worden in het algemeen.

Iedereen weer bedankt voor jullie reacties!
nancyd589
Kitten
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 09:44

Re: Inmiddels gecastreerde kater nog steeds fel

Bericht door nancyd589 »

Sja, dat heeft wel even tijd nodig, dus geduld...
Plaats reactie