Kitten kan niet zonder mij!

Kat plast buiten de bak, katten aan elkaar laten wennen, kat krabt aan meubilair, etc.
Plaats reactie
Chilly
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 10:24

Kitten kan niet zonder mij!

Bericht door Chilly »

Hallo lieve Mede kattenliefhebbers,

Mijn naam is Marijse en sinds kort de eigenaresse van een klein rood opdondertje genaamd Chilly. Ik wil graag een en ander aan jullie voorleggen, excuus als het al onder een ander onderwerp valt maar ik ben een nieuweling :eshifty:

Ik was tot twee maanden geleden de eigenaresse van twee heerlijke katers; Chess een zwart witte kater, en Devil, een rode. Chess kreeg ik 14,5 jaar geleden als kitten van 10 weken, en een maand later kwam Devil van 6 weken erbij omdat zijn moeder teveel kittens had en hij veel te klein bleef. Ze waren onafscheidelijk, en hadden nooit ruzie.. Devil is twee maanden geleden na een kort ziekbed ingeslapen op de leeftijd van 14 jaar. Hij was mijn allerbeste vriend en heeft veel pech gehad in zijn leven. Desondanks heb ik nog 14 jaar van hem kunnen genieten. Chess is een aanhankelijke maar timide kater. Actief en speels, kroelgraag en vaak buiten. Absoluut geen held, en liet Devil altijd het zware werk opknappen ;-) Nadat Devil ruim twee maanden geleden is overleden, hadden Chess en ik het zwaar. We missen onze grappenmaker enorm en vinden veel steun bij elkaar. Chess, die altijd lekker zijn eigen gangetje ging (vaak buiten e.d.) liet mij geen moment meer met rust. Ik heb hem dan ook enorm vertroeteld en verwend. Hij genoot met volle teugen, maar miste zijn maatje zeker nog wel. Ik was nog in de rouw toen op een dag mijn beste vriendin ineens voor de deur stond....met Chilly 8-)

Een rood katertje van bijna 8 weken (ik vind dat nog steeds te jong...)
Uiteraard wuifde ik al mijn bezwaren weg en besloot het een kans te geven, onder voorbehoud hoe Chess er onder zou zijn. Dat viel reuze mee, Chilly is er nu twee weken en Chess hobbelt er een beetje om en bij. Spelen e.d. zit er nog niet in, maar vooruit, hij duld hem wel in huis.
Chess is het probleem dus niet. Ik zit alleen met de volgende vragen aan jullie betreffende Chilly, omdat mijn katers zooo anders waren. Hier komen ze;

- Chilly is van dag 1 af aan nergens van onder de indruk. Niet van correcties van Chess, niet van mijn standjes. Niet van baby's, honden, onweer enz.
- Chilly miauwt belachelijk veel. Zeker als hij zijn zin niet krijgt, maar ook als hij aangehaald wordt, poept of plast, speelt enz.
Chilly speelt bijna niet ondanks de vele uitdagingen en speeltjes en mijn pogingen. Hij wil alleen maar bij/op mij zitten. Echt continue. Ik kan niets meer doen. Met koken hangt hij in mijn broek, onder het eten springt hij op schoot, waar ik ook heen loop volgt hij, als ik op de wc zit gilt hij het uit. Hij komt half onder de douche zitten als ik er onder sta. Hij wordt boos (?) als ik hem op de grond zet als hij op schoot ligt en ik moet weer verder.
- Hij is NIET te corrigeren. Als ik hem wegduw, boos NEE roep, hem van mijn broekspijpen afpluk, zelf met een plantenspuit corrigeer (ik wil hem niet bang van mij maken n.l.) dan doet hem dat niks! Ik weet niet hoe ik hem moet corrigeren... Hij krijgt echt enorm veel aandacht als ik er ben, maar het is niet genoeg.

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik wel veel werk. Ik werk 4 hele dagen, en dan is hij dus alleen. Chess loopt wel rond, maar daar heeft hij niks aan. Ik blijf de weekenden thuis en de avonden om 'de schade' in te lopen.
Ik overweeg nu of het (net als toen met Chess en Devil) niet een idee is om er toch nog een katje bij te nemen.. Ik vraag me alleen af of ik Chess hier een plezier mee doe. Hij mist nu al wat aandacht door Chilly die mij opeist. Ik blijf Chess voorrang geven, hij krijgt als eerste eten, hij mag bij mijn hoofdkussen liggen, Chilly bij mijn benen. Chess laat zich het eten al afpakken door Chilly, dan krijgt de kleine een standje. Ik probeer zoveel mogelijk aan Chess te denken.

Rode katers zijn nou eenmaal gekke katten :grin: , dat weet ik! Maar ik wil niet dat hij verwend/vervelend wordt of zichzelf totaal niet kan vermaken. Hij is erg jong, dat weet ik, maar zegt wel een en ander over zijn karakter denk ik.

Een heel verhaal, maar wat denken jullie ervan?? Alvast bedankt!

Liefs

Marijse
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten kan niet zonder mij!

Bericht door Cari »

Hallo Marijse, welkom :grin: !
Je hebt me wel een portret in huis gehaald ;-) ! Ik denk dat jouw overweging er nog een kleintje bij te nemen, misschien wel een hele goeie is. Chilly claimt je te erg en het zou heel goed zijn als hij zijn aandacht kan verdelen. Altijd gecorrigeerd worden is voor een kitten niet goed, maar uit jouw standpunt heel begrijpelijk en als je het niet doet, zit je straks met een hele lastige volwassen kat. Met een ander kitten kan hij zijn energie kwijt en leert hij rekening te houden met een ander. Voor Chess zou dat ook heel goed kunnen uitpakken, want dan heeft vrouwtje weer even haar handen vrij om Chess te knuffelen :pdthug: . Je zal wel een kitten moeten uitkiezen dat zijn/haar mannetje staat, want ik denk dat niet elk kitten is opgewassen tegen dit heerschap ;-) .
Ik zou gaan voor een kitten van een week of 10, 12, dus ietsje ouder dan Chilly.
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Chilly
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 10:24

Re: Kitten kan niet zonder mij!

Bericht door Chilly »

Hoi Tiger,

Bedankt voor je reactie! Een collega heeft momenteel nog 3 kittens van 14 weken over, dus wie weet!
Mijn zoontje komt bijna terug van vakantie, eens kijken of dat iets beter gaat dan. Als Chilly me nog zo blijft claimen ga ik zeker serieus overwegen. Ik hoop maar dat Chess nog steeds graag thuis komt dan.

Over een maandje of 6 kan hij ook naar buiten, dat helpt misschien ook al.

Ik hou me aanbevolen voor meer ideeën!

Groetjes

Marijse

P.s. Volgens mij is je naam Cari! :grin:

Sorry hihi...
Gebruikersavatar
Seemy
Poema
Poema
Berichten: 364
Lid geworden op: 19 okt 2008 17:13
Locatie: Enschede

Re: Kitten kan niet zonder mij!

Bericht door Seemy »

haha toen ik de titel van je topic zag dacht ik wat is dit nou weer??? (om ff eerlijk te zijn sorry).
Maar ohhhh haha wat een type zeg!!!

Ik herken het wel een beetje.
Mijn jongste kater is ook een aanhalig beessie en vraagt ook erg veel aandacht. Niet zo extreem als die van jou hoor!! Mijn oudste kater krijgt soms ook eerder aandacht als de jongste.... Net of hij een beetje een voorrang heeft op die kleine. Niet altijd maar soms gaat dat vanzelf. De jongste eet ook altijd als hij de kans krijgt de brokjes van de oudste op. Kan nu niet meer want ze zijn op dieet.

Een kitten erbij lijkt me wel een stuk uitdaging voor jouw dondersteen!!
A POSITIVE CATTITUDE RULES THE DAY :-)
~ CAT ADDICT ~
Chilly
Kitten
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2010 10:24

Re: Kitten kan niet zonder mij!

Bericht door Chilly »

Hallo allemaal!

Nou! Ik heb echt wel een heel slim katje hoor :D

Volgens mij is hij een ster in telepathie, want hij begint zich zowaar te gedragen!!
Het vele miauwen heeft plaats gemaakt voor likken (ik ben toch lang zo harig niet als zijn moeder maar ja) en hij keutelt al ietsjes meer zelf.
Spelen doet hij nog steeds amper, maar hij slaapt ook wel heel veel. Hij hangt nog erg aan mij, maar ook ik begin er aan te wennen. Chess en Chilly hebben elkaar voor het eerst een kopje gegeven! Zo lief :-)

Dus ja, ik hou nog maar even moed.

Bedankt voor jullie lieve berichtjes!

Marijse
Gebruikersavatar
Cari
Tijger
Tijger
Berichten: 3010
Lid geworden op: 03 mei 2009 13:40
Locatie: Groesbeek

Re: Kitten kan niet zonder mij!

Bericht door Cari »

Ah, goeie berichten :grin: ! En wacht maar tot je zoontje er wer is: nog een speelkameraadje :pdtbox: ;-) !
"No sound more comforting than the purring of a cat"

De kattenbende in beeld
Plaats reactie